Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon asiallisia vastauksia. Jos mahdollisten oireiden vuoksi pelkäät ottaa koronarokotetta

Vierailija
22.07.2021 |

niin eikö itse tauti pelota? Long covid? Kysyn tätä siis ihan vilpittömstä mielenkiinnosta. En ole kiinnostunut salaliittoteorioista joten toivon ettei tähän ketjuun nyt tule mikrosiru-valtaeliitti jne. juttua (huttua).

Kysymys oli siis heille jotka jättävät, tai harkitsevat, rokotteen skippaamista mahdollisten oireiden vuoksi.

Kommentit (218)

Vierailija
41/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vaihtoehto olisi, jos välttäisi sekä koronan että rokotteen. Siihen pyrin.

kaikki rokottamattomat tulee saamaan koronan

Vierailija
42/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota korona. Se on terveelle lievä tai oireeton ja long covid on pelkopropagandan tuottamaa stressioireistoa.

En käytä koskaan turhia lääkkeitä enkä ota turhaa pistosta.

Kyllä se voi terveellekin iskeä pahana.

Esimerkiksi mun täysin terve 49v ystävä oli 10 vrk teholla koronan takia. Sairaalassa yhteensä pari viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras vaihtoehto olisi, jos välttäisi sekä koronan että rokotteen. Siihen pyrin.

Sinullahan on toki joku tieteellinen lähde tälle mutullesi? Ja toisekseen mitä sitten, heittämällä suurin osa vaikuttaa sairastaneen sen oireettomana tai lieväoireisena.

Kaikki ihmisethän toki aina silloin tällöin sairastuvat.

Vierailija
44/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole foliohattuilija ja olen ottanut kaikki perinteiset rokoteohjelman mukaiset rokotteet ja en muutenkaan kieltäydy länsimaalaisen terveydenhuollon hoitomuodoista. Ns. sikapiikkikohu horjutti kuitenkin luottamustani uusiin, pitkällä aikavälillä testaamattomiin rokotteisiin. Lisäksi yleinen sekava, painostuksenomainen ja propagandamainen tiedotus liittyen itse tautiin sekä rokotteeseen on horjuttanut edelleen luottamustani siihen että rokote on riskittömämpi kuin taudin saaminen.

Pidän ajankysymyksenä milloin saan koronan, sillä en systemaattisesti välttele ihmiskontakteja. En kuitenkaan pelkää koronaa sillä en ole riskiryhmässä. Aina on mahdollisuus että on se epäonnekas joka kuolee vuosi-influenssaan, mutta pidän riskiä sen verran pienenä ettei se ole sosiaalisten kontaktien minimoimisen arvoista. 

En halua olla koe-eläini rokotteelle. Olen  kuitenkin avoin rokotteen ottamiselle tulevaisuudessa kun taudista, rokotteesta ja sen pidemmän ajan hyödyistä sekä haittavaikutuksista on enemmän dataa. 

Hän puki ajatukseni sanoiksi. Itse olin se, joka vastasi, että pelkään rokotetta. Onhan se totta, mitä sitä kieltämään, pelkään saavani siitä vakavan haittaoireen. Koronaa en nyt sitten jostain syystä pelkää kun ikäryhmäni on siitä selvinnyt niin mainiosti.

Sama. Jos osuisin siihen marginaaliseen joukkoon joka saa long covidin tai mitä ikinä niin sitten ei voi oikein mitään, valitettavasti rokotekaan kun ei suojaa itse tartunnalta ja sitä kautta viruksen seurauksilta. Valitsen kuitenkin mieluummin itse tartunnan ja sen seuraukset kuin tuntemattoman rokotteen ja sen mahdolliset tuntemattomat seuraukset jotka olisivat siinä kohtaa itseaiheutettuja.

Jos kyseessä olisi ebolan kaltainen äärimmäisen tappava tauti, olisin avoimempi kokeellisemmillekin rokotteille. :D

Vierailija
45/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koronaa maaliskuusta 2020 asti

Vierailija
46/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on toki joku tieteellinen lähde tälle mutullesi? Ja toisekseen mitä sitten, heittämällä suurin osa vaikuttaa sairastaneen sen oireettomana tai lieväoireisena.

Kaikki ihmisethän toki aina silloin tällöin sairastuvat.

se on puhdasta matematiikkaa

koronan kaltaista tarttuvaa tauitia ei voi välttää ellei elä erakkona saarella tai luolassa

Vierailija
47/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koronaa maaliskuusta 2020 asti

odottelet vain

Vierailija
48/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pelottaa sekin. Sukulaiseni kuoli koronaan, ja yhdellä ystävällä, joka ennen oli perusterve ja liikunnallinen, on pahoja oireita vielä puoli vuotta sairastetun taudin jälkeen. Olen riskiryhmä perussairauteni takia, joten todellakin pelottaa.

Minua rokotus taas pelotti, koska olen aikaisemmin saanut reaktioita rokotuksista. Siksi en saanut rokotetta normaalissa rokotuspisteessä, vaan terveysasemalla, missä minua valvottiin 6 h rokotuksen jälkeen… ja se oli hyvä asia, koska kurkku, kieli ja suu alkoivat kihelmöidä ja turvota heti rokotuksen jälkeen. Sain siihen sitten lääkkeet ja adrenaliinia. Toista rokotusta pohdittiin lääkärin kanssa, ja hän piti sairauden riskiä suurempana kuin rokotuksen riskiä, joten sama prosessi toisellakin kerralla.

Vierailija
49/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covidin oireet kuulostavat pitkälti psykosomaattisilta. Minulla on ajoittain masennusjaksoja, joihin liittyy saman tyyppistä oireilua, ei erottaisi ainakaan itse mikä olisi masennusta ja mikä ehkä sitä long covidia. Rokotteen pitkäaikaisista vaikutuksista ei ole kenelläkään yhtään mitään tietoa. Ei ole myöskään tietoa, miten ne pitemmän päälle tehoavat ja joutuisiko ottamaan puolen vuoden välein piikin. Sellaiseen en todellakaan lähde. Ja nyt on jo selvää, että ei se korona kovin helpolla ihmisiin tartu. Se vaatii lähikontaktia ja pitempi aikaista altistumista. Asun vielä pienessä kaupungissa eikä ole mitään tarvetta käyttää julkisia kulkuneuvoja täällä. Kaupasta sen saaminen on pienempi todennäköisyys kuin lottovoitto.

Vierailija
50/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin huono tuuri muutenkin, että varmana rokotteesta tulisi jotain isoa haittaa tai koronan saadessa joutuisi perusterveenä sairaalahoitoon. Joten mennään riskillä ja ilman rokotetta, koska voihan siltä taudilta välttyäkin hyvällä tuurilla.

Vierailija
51/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Long covidin oireet kuulostavat pitkälti psykosomaattisilta. Minulla on ajoittain masennusjaksoja, joihin liittyy saman tyyppistä oireilua, ei erottaisi ainakaan itse mikä olisi masennusta ja mikä ehkä sitä long covidia. Rokotteen pitkäaikaisista vaikutuksista ei ole kenelläkään yhtään mitään tietoa. Ei ole myöskään tietoa, miten ne pitemmän päälle tehoavat ja joutuisiko ottamaan puolen vuoden välein piikin. Sellaiseen en todellakaan lähde. Ja nyt on jo selvää, että ei se korona kovin helpolla ihmisiin tartu. Se vaatii lähikontaktia ja pitempi aikaista altistumista. Asun vielä pienessä kaupungissa eikä ole mitään tarvetta käyttää julkisia kulkuneuvoja täällä. Kaupasta sen saaminen on pienempi todennäköisyys kuin lottovoitto.

Mullakin on jo vuosia ollut long covidin oireita, joten eipä olisi mitään uutta. Paitsi hengitysvaikeudet, mutta ne on vain yksi osa oireita.

Vierailija
52/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen toisen rokotteen skippaamista. Varsinkin kun uutisten mukaan jo eka rokote suojaa merkittävästi vakavalta tautimuodolta.

Vierailija
53/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on suuri kusetus.

Yep, mutta valtaosa ihmisistä ei uskoisi sitä, vaikka totuus hierottaisiin päin naamaa.

Ja erikseen pyydettiin että pysyisitte poissa tästä ketjusta.

Vierailija
54/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen toisen rokotteen skippaamista. Varsinkin kun uutisten mukaan jo eka rokote suojaa merkittävästi vakavalta tautimuodolta.

Deltalta yksi rokote ei suojaa.

Vierailija
55/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on jo vuosia ollut long covidin oireita, joten eipä olisi mitään uutta. Paitsi hengitysvaikeudet, mutta ne on vain yksi osa oireita.

Näistä hengitysvaikeuksista on jo todettu, että nekin menevät yleensä aina ohi vaikka saattavatkin kestää kuukausia.

Vierailija
56/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikistä voi tulla veritulppia, halvaantumisia. Ihan mitä vaan.

Jopa kuolema.

Eikö koronasta?

Vierailija
57/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin huono tuuri muutenkin, että varmana rokotteesta tulisi jotain isoa haittaa tai koronan saadessa joutuisi perusterveenä sairaalahoitoon. Joten mennään riskillä ja ilman rokotetta, koska voihan siltä taudilta välttyäkin hyvällä tuurilla.

suomessa pyörein luvuin 100'000 on saanut koronan ja 1000 on kuollut siihen

3.5 miljoonaa on rokotettu eikä varmistettuja kuolemantapauksia ole

huonotuurisena voit tästä päätellä mitä tehdä

Vierailija
58/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole foliohattuilija ja olen ottanut kaikki perinteiset rokoteohjelman mukaiset rokotteet ja en muutenkaan kieltäydy länsimaalaisen terveydenhuollon hoitomuodoista. Ns. sikapiikkikohu horjutti kuitenkin luottamustani uusiin, pitkällä aikavälillä testaamattomiin rokotteisiin. Lisäksi yleinen sekava, painostuksenomainen ja propagandamainen tiedotus liittyen itse tautiin sekä rokotteeseen on horjuttanut edelleen luottamustani siihen että rokote on riskittömämpi kuin taudin saaminen.

Pidän ajankysymyksenä milloin saan koronan, sillä en systemaattisesti välttele ihmiskontakteja. En kuitenkaan pelkää koronaa sillä en ole riskiryhmässä. Aina on mahdollisuus että on se epäonnekas joka kuolee vuosi-influenssaan, mutta pidän riskiä sen verran pienenä ettei se ole sosiaalisten kontaktien minimoimisen arvoista. 

En halua olla koe-eläini rokotteelle. Olen  kuitenkin avoin rokotteen ottamiselle tulevaisuudessa kun taudista, rokotteesta ja sen pidemmän ajan hyödyistä sekä haittavaikutuksista on enemmän dataa. 

Olen pitkälti samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa.

Ja kaikki tämä painostus ja maailmalta kuulevat pakkokeinot rokotuksen ottamiseksi vain vähentävät ja vähentävät haluani ottaa sitä.

Vierailija
59/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kuollut tasan nolla alle 30-vuotiasta koronaan ja sairaalahoitoa vaativia potilaita tilastollisesti mitätön määrä.

Ryhmä pitää niin ikään sisällään monisairaita riskiryhmäläisiä, joihin en kuulu.

Rokotteiden haitat eivät katso ikää ja tähän mennessä tiedossa on ainakin seuraavat: veritulpat, sydänlihastulehdukset, vaikea kuumereaktio ja kuolema.

Oletan myös että fimealle raportoiduista rokotekuolemista osa on kohdistunut omaan viiteryhmään.

Yllä mainitun vuoksi en näe rokottamiselle mitään järkevää perustetta, enkä ole valmis tietoisesti altistamaan itseäni riskeille, kun kerran rokote ei edes suojele tartunnalta.

Kaikkia tapauksia ei edes sanota mitä rokote aiheuttanut. Jatkuva vouhotus vain montako nyt ja nyt ja nyt saanut rokotteen. Uutiset pitää siitä huolen. Ja kansa uskoo! Odotetaan vuosi ja katotaan mitä aiheuttaneet nämä testaamattomat rok.

Mistäs tiedät?

Vierailija
60/218 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla rokotettu, ja silti saada koronan. Ei se 100% suoja ole

Ja sekä on syysi olla ottamatta rokotetta? Jätät varmaan myös autossa käyttämättä turvavyötä, koska voithan kuolla tai vammautua auto-onnettomuudessa turvavyöstä huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä