Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjanpitäjät, kertokaa työstänne!

Vierailija
30.07.2014 |

Otsikossa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tässä kertomista, palstailua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää hommaa. Nettisurffailua ja pelien pelaamista. Silloin tällöin pikkuinen puserrus, jotta saa tilinpäätöksen kasaan. Näin yksityisellä.

Vierailija
4/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tylsää täälläkin. Kesä on tosi hiljaista aikaa, saattaa mennä monta päivää putkeen ilman mitään töitä.. Ylipäätään alalla vähän se ongelma, että työt kasaantuu ns. kausiluonteisesti: vuoden ensimmäiset neljä kuukautta hirveä kiire ja stressi tilinpäätösten kanssa ja loppuvuosi sitten tosiaan peukaloiden pyörittelyä. Muuten työ kyllä ihan mukavaa, silloin kun sitä on :)

Vierailija
5/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta kirjanpitäjän työhön kuuluu kuin palkanlaskentaa?

Vierailija
6/15 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:28"]

Mitä muuta kirjanpitäjän työhön kuuluu kuin palkanlaskentaa?

[/quote]

Haha! Ööö, kirjanpitoa? 

Vierailija
7/15 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noita kirjanpitäjiä tässä sivusta seuraa, niin lähinnä netissä surffaavat ja istuvat tunteja päivässä lounaalla ja kahvilla. Soittavat omia puheluitaan, lähtevät kaupungille hoitamaan omia asioitaan keskellä päivää jne. Niinkuin joku jo sanoikin muutaman kuukauden vuodesta tekevät kuitenkin töitä suht rivakasti.

Vierailija
8/15 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut kirjoittaa tämän. Itsekin vaihtanut eri alalta, toimistotyöstä kuitenkin. Kävin välissä taloushallinnon ammattitutkinnon, jolla pääsin sitten kirjanpitäjäksi. Palkka on n. 3300 euroa. Mulla on monesta muusta tässä ketjussa poiketen hommia kyllä ihan koko ajaksi, se riippuu niin yrityksestä. Pikkasen ehtii surffata, mutta ei todellakaan jatkuvasti. Mä en tee ollenkaan palkanlaskentaa. Mun mielestä mukavaa työtä!

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:49"]

Palkka keskimäärin n. 3500 luokkaa. Mulla koulutus eri alalta, suurten sattumusten kautta kirjanpitäjäksi päätynyt ja työtä tekemällä oppinut. Pari ekaa tilinpäätöstä aiheutti harmaita hiuksia, niihin olisi varmaan koulutuksesta ollut apua... Muista kirjanpitäjistä en tiedä, liekö alkean merkonomista aina yliopistokouluttautuneisiin saakka?

[/quote]

Vierailija
9/15 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa vielä. Niin ja alkuperäinen kysymys oli että kertokaa työstänne. :D Mä teen juoksevaa kirjanpitoa, hoidan ostoreskontraa, kv. konserniyritys kun on kyseessä niin kommunikoin muihin maihin, tilinpäätöksessä avustan, tuuraan myyntireskontraa. Mietin jossain vaiheessa aiemmin että tilitoimistotyö voisi olla mukavaa ja vaihtelevaa, kun voisi tehdä erilaisia hommia ja opetella tekemään tilinpäätöksiä pienille yrityksille. Mutta muistaakseni palkat on vähän alakanttiin?

Vierailija
10/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita joiden mielestä tylsää hommaa?

Vierailija
11/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa kuin ylhäällä olevat. Tylsää rutiinia, en ole vuosiin oppinut mitään uutta. Ainoastaan alvipäivinä on vähän vipinää, mutta muuten kesä on tosi hiljaista. Meilläkin on miehitys heinäkuussa 25 % töissä, 75 % vapaalla.

Vierailija
12/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta: millainen koulutus ja palkkaus on kirjanpitäjillä?

Vierailija
13/15 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka keskimäärin n. 3500 luokkaa. Mulla koulutus eri alalta, suurten sattumusten kautta kirjanpitäjäksi päätynyt ja työtä tekemällä oppinut. Pari ekaa tilinpäätöstä aiheutti harmaita hiuksia, niihin olisi varmaan koulutuksesta ollut apua... Muista kirjanpitäjistä en tiedä, liekö alkean merkonomista aina yliopistokouluttautuneisiin saakka?

Vierailija
14/15 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:49"]

Palkka keskimäärin n. 3500 luokkaa. [/quote]

Heh heh. Tilitoimistoissa taitaa 2500 olla lähempänä keskiarvoa ainakin Helsingin ulkopuolella.

Vihaan työtäni. Tylsää mutta silti stressaavaa, kun on miljoona asiaa muistettavana.

Vierailija
15/15 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kirjanpitajaksi.fi/miksikirjanpitajaksi/ Sivuilla mainitaan että kirjanpitäjän työhön kuuluu myös konsultointia ja neuvontaa. Kuinka isossa roolissa tällainen on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme