Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ekstrovertti ja hyvä sosiaalisissa tilanteissa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
30.07.2014 |

Mutta osaan myös olla yksinkin. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 04:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 04:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 03:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 03:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:42"]

Huomaatko, että introvertit näkevät lävitsesi mitä sinä yrität tehdä? Näyttelet olevasi sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeentuleva?

[/quote]

En tiedä mitä ap huomaa, minä huomaan, että introvertteina itseään pitävät tunnevammaiset yrittävät täällä kaikin voimin tulkita hänet paholaisen airueeksi. Älkää häpäiskö introverttien mainetta tuolla vihamielisellä länkytyksellä.

[/quote]

Minä introverttinä taasen tulkitsen niin, että ap pitää meitä jotenkin sosiaalisesti estyneinä ja/tai kömpelöinä, jotka eivät saa sanaa suustaan.

Tietoisku: Kyllä me osaamme olla sosiaalisia ja jopa hyviä siinä mutta vain pieniä hetkiä kerrallaan. Oma rauha, paras rauha.

[/quote]

Et sinä niin introverttina tulkitse, vaan epäluuloisuuttasi. Tietoisku: et ole maailman ensimmäinen etkä viimeinen introvertti, eikä siilimentaliteetti kuulu väistämättä varustukseen. Ja muilla on puheoikeus myös, ja oikeus tulla tulkituksi vähemmän vihamielisesti.

En menisi kehumaan sosiaaliseksi ihmistä, joka nimittää keskustelemista pakollisiksi löpinöiksi. Teinimeininki siinä on jäänyt päälle. Sosiaalinen taitavuus ei ole sama asia kuin sosiaalisuus, eikä introvertin tarvitse olla epäsosiaalinen kaikkine taitoineen. Tarve päästä omaan rauhaan ei sekään ole kytköksissä sosiaalisuuteen, se on eri tason asia. Itse viihdyn toisten kanssa ja pidän monenlaisista ihmisistä, vaikka tarvitsenkin vetäytymismahdollisuuksia. Introverttius voi toki väärinymmärrettynä johtaa kaikenlaisiin ongelmiin, mutta välttämättä siitä ei ole juuri haittaa mutta on paljon hyötyä.

Toistan edelleen, että on vastenmielistä, että rehottamaan jätettyjä sosiaalisia vaikeuksia aletaan väittää introverttiuteen kiinteästi kuuluviksi, jolloin jokainen saa osakseen aivan tarpeetonta mutta aiheellisesti herännyttä epäluuloa, jos kertoo olevansa introvertti. Teillä ei ole oikeutta rohmuta koko käsitettä omaksi kuvaksenne.

[/quote]

Mikä vitun sosiaalisuus? Kun ei kiinnosta ihmisten seura niin ei kiinnosta. Se ei tarkoita, etteikö osaisi toimia tarvittaessa ihmisten kanssa niin kuin kulloinkin pitää toimia ja myös lätistä typerät kohteliaisuudet, kun tilanne niin vaatii. Mutta yleensä se ei oikeasti nappaa, vaan on enemmän suoritus mikä nyt pitää tehdä, jotta ei loukkaisi toista ilman syytä ja/tai aiheuttaisi harmia itselleen olemalla tyly ja antamalla vittumaista kuvaa itsestään vain siksi, että on mielummin omissa oloissaan kuin jauhaa tyhjänpäiväisyyksiä ihmisten kanssa. Eikä se riipu vastapuolesta, kenenkään toisen seura ei ole omaa seuraa parempaa. Tämä koskee yhtälailla kavereita, sukulaisia ja pilluja.

[/quote]

Ja mikä tuossa oli nimenomaan introverttia? Ihminen voi olla tyly ja vittumainen, valehtelija ja rajattoman itseriittoinen monesta muusta syystä. Päinvastoin, tuskin se oma seurakaan niin miellyttää, kun tekee noin ikäväksi.

Vierailija
22/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 04:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 04:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 04:13"]

Huomaatko, että introvertit näkevät lävitsesi mitä sinä yrität tehdä? Näyttelet olevasi sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeentuleva?

[/quote]

En tiedä mitä ap huomaa, minä huomaan, että introvertteina itseään pitävät tunnevammaiset yrittävät täällä kaikin voimin tulkita hänet paholaisen airueeksi. Älkää häpäiskö introverttien mainetta tuolla vihamielisellä länkytyksellä.

[/quote]

Minä introverttinä taasen tulkitsen niin, että ap pitää meitä jotenkin sosiaalisesti estyneinä ja/tai kömpelöinä, jotka eivät saa sanaa suustaan.

Tietoisku: Kyllä me osaamme olla sosiaalisia ja jopa hyviä siinä mutta vain pieniä hetkiä kerrallaan. Oma rauha, paras rauha.

[/quote]

Et sinä niin introverttina tulkitse, vaan epäluuloisuuttasi. Tietoisku: et ole maailman ensimmäinen etkä viimeinen introvertti, eikä siilimentaliteetti kuulu väistämättä varustukseen. Ja muilla on puheoikeus myös, ja oikeus tulla tulkituksi vähemmän vihamielisesti.

En menisi kehumaan sosiaaliseksi ihmistä, joka nimittää keskustelemista pakollisiksi löpinöiksi. Teinimeininki siinä on jäänyt päälle. Sosiaalinen taitavuus ei ole sama asia kuin sosiaalisuus, eikä introvertin tarvitse olla epäsosiaalinen kaikkine taitoineen. Tarve päästä omaan rauhaan ei sekään ole kytköksissä sosiaalisuuteen, se on eri tason asia. Itse viihdyn toisten kanssa ja pidän monenlaisista ihmisistä, vaikka tarvitsenkin vetäytymismahdollisuuksia. Introverttius voi toki väärinymmärrettynä johtaa kaikenlaisiin ongelmiin, mutta välttämättä siitä ei ole juuri haittaa mutta on paljon hyötyä.

Toistan edelleen, että on vastenmielistä, että rehottamaan jätettyjä sosiaalisia vaikeuksia aletaan väittää introverttiuteen kiinteästi kuuluviksi, jolloin jokainen saa osakseen aivan tarpeetonta mutta aiheellisesti herännyttä epäluuloa, jos kertoo olevansa introvertti. Teillä ei ole oikeutta rohmuta koko käsitettä omaksi kuvaksenne.

[/quote]

Mikä vitun sosiaalisuus? Kun ei kiinnosta ihmisten seura niin ei kiinnosta. Se ei tarkoita, etteikö osaisi toimia tarvittaessa ihmisten kanssa niin kuin kulloinkin pitää toimia ja myös lätistä typerät kohteliaisuudet, kun tilanne niin vaatii. Mutta yleensä se ei oikeasti nappaa, vaan on enemmän suoritus mikä nyt pitää tehdä, jotta ei loukkaisi toista ilman syytä ja/tai aiheuttaisi harmia itselleen olemalla tyly ja antamalla vittumaista kuvaa itsestään vain siksi, että on mielummin omissa oloissaan kuin jauhaa tyhjänpäiväisyyksiä ihmisten kanssa. Eikä se riipu vastapuolesta, kenenkään toisen seura ei ole omaa seuraa parempaa. Tämä koskee yhtälailla kavereita, sukulaisia ja pilluja.

[/quote]

Ja mikä tuossa oli nimenomaan introverttia? Ihminen voi olla tyly ja vittumainen, valehtelija ja rajattoman itseriittoinen monesta muusta syystä. Päinvastoin, tuskin se oma seurakaan niin miellyttää, kun tekee noin ikäväksi.

[/quote]

Introvertiksi em. tekee se, että ihmisten seura rasittaa henkisesti ja vaatii monen päivän palautumista omassa rauhassa. Sen raskaus tekee siitä vastenmielistä, koska se ei anna itselle mitään, ainoastaan vie voimat. Jopa sinänsä mukavien ihmisten, kuten kaverien seurassa pitkään olon jälkeen on aivan loppu. Siksi niiden epämukavien, ei-kavereiden kanssa lätisemisen kokee niin vahvasti turhaksi. Koska mitä syytä on rasittaa itseään henkisesti niin kovasti vain jonkun ekstroverttien määrittelemän tapakulttuurin vuoksi, että koska niin nyt vain kuuluu olla ja toimia vaikka itseä kuinka ahdistaisi? Ehkä konformismi on naisille helpompaa tässäkin asiassa, mutta meille omia polkuja kulkeville miehille mahdotonta. Normaalikohteliaisuus tietysti, mutta sen jälkeen haistatamme paskat jos introverttiytemme ei jotain miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen. Introverttinsa töissä teen mieluummin töitä kuin smalltalkkaan

Vierailija
24/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 01:59"]

Mistä tiedät että olet hyvä sosiaalisissa tilanteissa? Mitäpä jos olet rasittava päällepäsmäri joka jauhaa loputtomiin muiden korvat puuroksi?

[/quote]

Olisin varmasti saanut palautetta, jos en olisi. :) Sen huomaa myös siitä, että minulle tuntemattomat ihmiset avautuvat, ottavat osaa keskusteluun ja puhuvat minulle jälkeenkin päin. Teen töitä ihmisten kanssa. 

[/quote]

Minä olen epäsosiaalinen ja erittäinen kömpelö kaikissa sosiaalisissa tilanteissa. Silti minä olen se jolle tuntemattomat ja puolitutut avautuvat uudestaan ja uudestaan. Sillä ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa, vaan minua pidetään luotettavana ja mielipiteitäni arvostetaan.

Vierailija
25/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttääkö sinua ikinä ihmisten seura? Tunnetko, että saa ihmisten kanssa olemisesta enemmän energiaa kuin mitä seurassa oleminen ottaa?

Itse luuken olevani enemmän introvertti, koskaseuran jälkeen tarvitsen yksinäisyyttä ja tilaa. Siis esim. kaverin kyläily väsyttää ebemmän kuin antaa energiaa, vaikka ystävä olisi ihana ja saisi vaikka purettua sydäntä ja olisi hauskaa jne. Olen silti sosiaalisesti taitava, tarkkanäköinen, huomioiva, sanavalmis ja hauska.

Vierailija
26/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tulkitset kyllä omiasi koska mikään mitä ap sanoi ei viittaa mitenkään siihen että hän pitäisi introvertteja sosiaalisesti kömpelöinä. Taitaa olla sulla huono itsetunto kun noin tulkitsit. 

Vierailija
27/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:42"]Huomaatko, että introvertit näkevät lävitsesi mitä sinä yrität tehdä? Näyttelet olevasi sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeentuleva?

[/quote]

Taitaa olla toisinpäin. Minä olen itse introvertti, eikä se ole mikään erikoiskyky vaan yksinkertaisesti taipumus väsyä nopeasti sosiaalisissa tilanteissa ja suosia hiljaisuutta ja rauhaa väkijoukkojen sijaan. Minä ainakin usein esitän sosiaalisissa tilanteissa, koska se nyt vain on tapa olla muiden kanssa tässä maailmassa. Uskon silti, että jokut ihmiset ovat ihan oikeasti vilpittömän sosiaalisia. Ehkä minä olen niitä tyyppejä, joista esitys näkyy läpi ja joita sinä olet luullut ekstroverteiksi?

Vierailija
28/28 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten introverttiyttä se, ettei halua tehdä/osallistua moneen erilaiseen juttuun yhtenä päivänä. Tarkoitan siis tyyliin, jos saman pvän aikana on töiden jälkeen vanhempainilta ja esim joku muu meno. 

Mua stressaa suunnattomasti se, jos samana päivänä pitää mennä moneen eri paikkaan/tilaisuuteen. Olen aina tätä ihmetellyt, että miksi koen sen niin raskaaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi