Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikatoiminnalle meno kilpparin vajaatoiminnassa

Vierailija
22.07.2021 |

Olen syönyt liki 20v thyroxinia. Aina välillä arvot menevät pahasti vajaalle. Viime talvena lääkäri määräsi reilun korotuksen lääkitykseen ja mukisematta otin. No johan oli. Sydän tykytti viikon, kuukautisen jäivät kolmeksi kuukaudeksi pois, hikoilukohtauksia. Tokenin kun annosta taas laskettiin. Lisäksi hiukset harmaantuivat tosi voimakkaasti minkä näkee nyt. Ihan vain kerroin, että millaista voi olla kun lääkärit eivät osaa lääkitä ja ihminen tottelee. Enää en nosta noin paljon lääkitystä kerralla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin kerran liikatoiminnalle, kun annostusta nostettiin liian nopeasti. Seuraava työterveyslääkäri oli varmistelevampaa sorttia, ja annostusta nostettiin 12,5 mg kolmen kuukauden välein. Ei siinäkään järkeä ollut.

Vierailija
2/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin menin kerran liikatoiminnalle, kun annostusta nostettiin liian nopeasti. Seuraava työterveyslääkäri oli varmistelevampaa sorttia, ja annostusta nostettiin 12,5 mg kolmen kuukauden välein. Ei siinäkään järkeä ollut.

juu, mulla on muutenkin iso annostus eli 200 mikrogr vuorokaudessa. Sitten nostettiin 250 mikrogrammaan yhtäkkiä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu, mulla on muutenkin iso annostus eli 200 mikrogr vuorokaudessa. Sitten nostettiin 250 mikrogrammaan yhtäkkiä. ap

Thyroxinia?

Minulle on sanottu, että 175 mikrogrammaa on yleensä maksimi, sen jälkeen aletaan etsimään muita lääkkeitä.

Itse olen syönyt 10 v yhtä isoa tablettia ja nyt vaihdevuosissa sitä nostettiin 25 mikrogrammaa lisää. Syksyllä verikokeet ja katsotaan, riittikö nosto.

Vierailija
4/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta kun olin 15v. Söin 10v 100mg thyroxinia joka päivä.

Sitten puolestani rukoiltiin, vasta uskoontullut nuori mies. Hän rukoili että paranisin. Minulla ei itsellä ollut siinä hetkessä yhtään uskoa. Mutta Sitten menin ihottuman takia lääkäriin, ja hän totesi että käteni vapisevat ja se on liikatoiminnan merkki, ja määräsi verikokeet. Ensimmäistä kertaa elämässäni lääkitystäni vähennettiin. Silloin ajattelin että olenkohan parantunut sittenkin. Näin tehtiin puoli vuotta, lääkitystä vähennettiin kunnes se lopetettiin. Ja minut julistettiin täysin terveeksi!

Nyt olen ollut terve yli 10 vuotta ja minulla on useampi lapsi( tauti aiheuttaa hedelmättömyyttä.) Olen saanut todistaa lukuisille lääkäreille ja muillekin että Jeesus on olemassa, tekee ihmeitä, on parantanut minut ja vastaa rukouksiin yhä. Parasta on kuitenkin se että Hän antaa synnit anteeksi, rauhan sydämeen, tulevaisuuden ja toivon jota maailmasta ei löydä. Maailma kulkee kohti loppuaan mutta päämäärä Jeesuksen omilla on Hänen ikuinen valtakuntansa.

Vierailija
5/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päivä?

Kun mulla nostettiin se oli 5 x 2 tbl ja 2 x 2,5 tbl. Ihan hirmu määrä tuo 7 x 250 mikrogrammaa. Minunkin on aivan maksimi.

Vierailija
6/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thyroxinia?

Minulle on sanottu, että 175 mikrogrammaa on yleensä maksimi, sen jälkeen aletaan etsimään muita lääkkeitä.

Itse olen syönyt 10 v yhtä isoa tablettia ja nyt vaihdevuosissa sitä nostettiin 25 mikrogrammaa lisää. Syksyllä verikokeet ja katsotaan, riittikö nosto.

thyroxinia, juu. Kerran eräs lääkäri sanoi, että onpas sinulle iso annostus (oli jotain 175 silloin). Ei kuitenkaan tehnyt mitään. ap

Vierailija
7/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päivä?

Kun mulla nostettiin se oli 5 x 2 tbl ja 2 x 2,5 tbl. Ihan hirmu määrä tuo 7 x 250 mikrogrammaa. Minunkin on aivan maksimi.

niinpä. Lääkärit melko ulalla sairauden hoidosta. Tietty itsekin olin tyhmä, kun nostin noin suuren määrän. ap

Vierailija
8/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta kun olin 15v. Söin 10v 100mg thyroxinia joka päivä.

Sitten puolestani rukoiltiin, vasta uskoontullut nuori mies. Hän rukoili että paranisin. Minulla ei itsellä ollut siinä hetkessä yhtään uskoa. Mutta Sitten menin ihottuman takia lääkäriin, ja hän totesi että käteni vapisevat ja se on liikatoiminnan merkki, ja määräsi verikokeet. Ensimmäistä kertaa elämässäni lääkitystäni vähennettiin. Silloin ajattelin että olenkohan parantunut sittenkin. Näin tehtiin puoli vuotta, lääkitystä vähennettiin kunnes se lopetettiin. Ja minut julistettiin täysin terveeksi!

Nyt olen ollut terve yli 10 vuotta ja minulla on useampi lapsi( tauti aiheuttaa hedelmättömyyttä.) Olen saanut todistaa lukuisille lääkäreille ja muillekin että Jeesus on olemassa, tekee ihmeitä, on parantanut minut ja vastaa rukouksiin yhä. Parasta on kuitenkin se että Hän antaa synnit anteeksi, rauhan sydämeen, tulevaisuuden ja toivon jota maailmasta ei löydä. Maailma kulkee kohti loppuaan mutta päämäärä Jeesuksen omilla on Hänen ikuinen valtakuntansa.

Jep, kilpparipotilailla ei tunnu muuta keinoa olevankaan kuin rukoilla ihmettä. Enkä siis kettuile, vaan ihan tosi juttu. Niin leväperäistä puoskarointia!

Vierailija
9/9 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mutta hienoo! Jeesuksella ei kuitenkan riitä rahkeet auttaa kaikkia niin siksi jonkun on turvauduttava lääkkeisiinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi