On se nyt ihan p*erseestä, että pankista ei saa käteistä rahaa!
Kommentit (169)
Vaikka pankkikonttoreita on vähemmän, niin käteistä saa useammasta paikasta kuin koskaan ennen..
Kyllähän lasten rahan arvon ymmärrys lähtee siitä että näkevät käteistä. Saavat sitä hypistellä ja säästää viikkoeahoja johonkin kivaan. Ainakin meillä näin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaan olen saanut. Osuuspankista ja S-pankista.
Ihan käteistä saan nostetua S- pankista. Kuin mistä tahansa kaupan kassalta joka on s-ketjuun kuuluva.Siitä kun kauppa aukee ja sulkketuu.Alepa, s-market,pirisma kaupan kassat 24h, jotka ovat todella auki 24h..Kuin kipitää käteis-nostoon ,jokaisen prisman pankki palvelu.Ei mitään ongelmia.Vaihda pankia saat palvelua ja todella käteistä rahaa.Jos et halua pankki korttia käytää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan huvittavia nämäkin firmat (mm. Saunalahti, DNA), jotka muuttivat paperilaskunsa maksullisiksi, kun laskuttaminen on kuulemma niin hiton kallista. No, sitten pitää lopettaa laskuttaminen kokonaan, jos se muka on niin hiton arvokasta.
Laskujen lähettäminen oikeasti on tosi kallista. Keskikokoisessa firmassa jossa olin töissä niin olivat laskeneet, että yhden laskun lähettäminen maksaa yli kymmenen euroa. Kun ottaa kaikki kulut huomioon. Kirjanpito, postitus, paperi, kirjekuori, reskontra, it-kulut...
Toki tuossa ainut paperilaskun kulu oli paperi, postitus ja se kirjekuori. Kalliita ovat jos niihin saa menemään yli 10 euroa-)))?
Kallein osa on ihminen joka käsittelee paperilaskun. Se pitää tulostaa, laittaa kirjekuoreen, huolehtia postimerkistä ja toimittaa postin kuljetettavaksi. Sähköinen lasku on paljon helpompi automatisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eu haluaa poistaa käteisen kokonaan että pystyy valvomaan kansalaisten rahan käyttöä tarkemmin.
Kiinan kansantasavallan hallitus pyrkii samaan nähdäkseen mahdollisimman tarkasti mistä ne kansalaisten rahat tulevat ja minne ne menevät. Samoin käteisen aseman heikentäminen vahvistaa pankkien asemaa, sillä niitä ei voisi enää uhata sillä että nostaa rahat pois omalta tililtään. Kumma miten maksamisesta halutaan tehdä aina vain helpompaa ja nopeampaa jotta ihmiset ajattelisivat vähemmän minne heidän rahansa menevät. Vasta siinä vaiheessa kun tili on nollilla tai miinuksella. aletaan ihmetellä sitä rahojen "häviämistä".
Kiinassa "ei kukaan" käytä enää nykyisin käteistä. Kaikki hoitaa kännykkämaksuilla arkiset ostokset. Ne on ihan edelläkävijöitä siinä hommassa.
Vaihtokauppatalous ja pimeät käteiset tulevat tilalle jos käteinen katoaa. Kaikesta kaupankäynnistä ei haluta julkista jälkeä.
Itse käytän OP luottokorttia kaikkeen maksamiseen.
Kuun lopussa maksan kaiken pois eikä tarvitse käteisen kanssa pelleillä. Debitti makaa varuilla laatikossa.
Suomalaiset itse ovat halunneet itsepalvelua ja korttimaksamista! Täällä haikailevat on promillen vähemmistö. Muut ovat tyytyväisiä asioidessaan kotoa käsin lainaneuvottelut ja laskunmaksut. Kehitys tätä kohti alkoi jo 1990-luvulla mutta täällä vinkuvat haluavat historiaan, johon ei ole koskaan paluuta! Suurin osa vanhoista ihmisistä ovat sopeutuneet aivan hyvin ja opetelleet käyttämään verkkopankkeja ja maksamaan korteilla. Jos on sairastunut vakavasti, olisi tehtävä pian valtuutukset pankkiasioiden hoitamiseen! Dementoituneena se ei enää onnistu. Käteistä rahaa saa vielä yllätyävän monesta paikasta, mm.nostamalla kaupan kassalta ostosten yhteydessä Otto ym.maattien lisäksi. S pankin asikas saa jokaisesta S marketista tai Salesta kassalta nostaa rahaa
Mistäs kopio-Huhtiksen ja juoppo-Teuvon palkka tulee, taikaseinästäkö?
Mitäs sinä heiltä saat vastineeksi äärioikeistolaisen paskapuheen ja juopporetkien lisäksi? Puolikovan seisokin?