Apua olenkohan dementoitumassa.
Ikää 53v vasta. Olen alkanut unohdella pieniä asioita, mutta sen olen onnistunut salaamaan.
Olen kuitenkin alkanut tötöillä töissä.
Unohdin yksi päivä laittaa kahvin tippumaan kokonaan(tehtäväni) Olin varma, että laitoin sen ja sanoin vielä, että siellä on kahvit valmiina. Eipä ollutkaan!
En myöskään ole vieläkään oppinut käyttämään kirjanpitoohjelmaamme, vaikka kaikki muut osaavat. Joudun aina pyytää jonkun apuun ja kysyä vaihe kerrallaan, että mitä pitää tehdä. Pääni on nollaantunut täysin aina edelliseltä kerralta .
Tänään menin vahingossa työkaverin työhuoneeseen ja ihan koneelle asti. Aloin ihmetellä outoja sivuja ja suljin niitä ja aloin kirjautua sisään omilla tunnuksilla.
Työhuoneet ovat vierekkäin ja lähes identiteettisiä.
Työkaveri tuli huoneeseen ja kysyi mitä teen hänen koneellaan. Sanoin, että tämä on kyllä minun huoneeni.
No lopulta huomasimme, ettei ollut!
Olin yksi päivä myös jättänyt tiskikoneen tyhjentämättä taukohuoneessa ja tärkeät infot jakamatta.
Alan olla jo huolissani!
Kommentit (56)
Yleensähän tuollaisia tulee jo normaalisti ennen neljääkymppiä niille, jotka painaa nykyisessä työelämässä ja työkultuurissa.
Oma tuttava alkoi kärsimään ap:n mainitsemista oireista ollessaan 33v. Minulle ne tuli huomattavasti myöhemmin. Työn määrä on sellaista ettei edes sotien jälkeen ole tehty näin paljon töitä ja halvalla.
Se vaatii elimistöltä paljon ja se näkyy monilla ihmisillä jo nuorena. Ap saa olla ylpeä että vasta viisikymppisenä kokee oireita dementiasta.
Te ootte tyhmiä. AP yrittää selvästi olla hauska ja te ihan pokkananne vastailette sille!
Vierailija kirjoitti:
Elätkö paljon haavemaailmoissa? Oletko paljon omissa ajatuksissasi?
Minä olen. Onko se muistisairauden oire?
-ei AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö paljon haavemaailmoissa? Oletko paljon omissa ajatuksissasi?
Minä olen. Onko se muistisairauden oire?
-ei AP
Voi olla.
Mutta voi liittyä lukuisin muihinkin juttuihin tai olla vain luonteenpiirre
Voi johtua myös mm. vaihdevuosista tai esivaihdevuosista. Aiheuttavat ns. aivosumua. Aloita lääkäriin menolla, oireesi on selvitettävä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa enemmän että sulla voi olla uupumusta, heikko unenlaatua ja stressiä. Dementia on enemmän sellaista ettei unohda laittaa kahvia valumaan vaan unohtaa mitä kahvi on.
Mitenkäs sulla on muuten vaihdevuosien kanssa? Ne ovat yksi syy jolloin heikko uni ja muut krempat aiheuttavat tuollaista. Alat olla siinä keskimääräisessä suomalaisen naisen vaihdevuosi-iässäkin.
Eihän muistisairaus ala dementialla. Se alkaa hiljaa hiipien, esim.just tuollaisilla unohduksilla.
Olen juonut 30 vuotta joka ilta pullon viiniä.
Vasta nyt alkanut lopettamaan. Eihän voi johtua siitä tämä unohtelu.
T.ap
Tulipa mieleen yksi vanha kaveri. Oli joko parikymppisenä ihan pihalla. Mutta ei ole huumeongelmainen tms.
Nyt 5 kympin hujakoilla tuntuu olevan ihan 8 kymppisten tasoa :(.