Apua olenkohan dementoitumassa.
Ikää 53v vasta. Olen alkanut unohdella pieniä asioita, mutta sen olen onnistunut salaamaan.
Olen kuitenkin alkanut tötöillä töissä.
Unohdin yksi päivä laittaa kahvin tippumaan kokonaan(tehtäväni) Olin varma, että laitoin sen ja sanoin vielä, että siellä on kahvit valmiina. Eipä ollutkaan!
En myöskään ole vieläkään oppinut käyttämään kirjanpitoohjelmaamme, vaikka kaikki muut osaavat. Joudun aina pyytää jonkun apuun ja kysyä vaihe kerrallaan, että mitä pitää tehdä. Pääni on nollaantunut täysin aina edelliseltä kerralta .
Tänään menin vahingossa työkaverin työhuoneeseen ja ihan koneelle asti. Aloin ihmetellä outoja sivuja ja suljin niitä ja aloin kirjautua sisään omilla tunnuksilla.
Työhuoneet ovat vierekkäin ja lähes identiteettisiä.
Työkaveri tuli huoneeseen ja kysyi mitä teen hänen koneellaan. Sanoin, että tämä on kyllä minun huoneeni.
No lopulta huomasimme, ettei ollut!
Olin yksi päivä myös jättänyt tiskikoneen tyhjentämättä taukohuoneessa ja tärkeät infot jakamatta.
Alan olla jo huolissani!
Kommentit (56)
Kohta makaat 24/7 paskavaipoissa jossain laitoksessa!
Vierailija kirjoitti:
Kohta makaat 24/7 paskavaipoissa jossain laitoksessa!
No älä nyt viitsi!!!
T.ap
Tuo voi johtua ihan stressistäkin, tai jos olet vaikka nukkunut huonosti. Mutta ei olisi yhtään haitaksi tehdä muistitesti. Millaiset työterveyspalvelut teillä on?
Oletko jo pitänyt kesäloman? Ehkä lepo auttaa.
Hmmm - Mutta muistat kuitenkin nuo tapahtumat tarkasti? Stressi voisi olla yksi mahdollisuus.
Menisitkö jo sinne työterveyteen, ei ole kivaa olla työkaverisikaan tässä tilanteessa.
Kuulostaa enemmän että sulla voi olla uupumusta, heikko unenlaatua ja stressiä. Dementia on enemmän sellaista ettei unohda laittaa kahvia valumaan vaan unohtaa mitä kahvi on.
Mitenkäs sulla on muuten vaihdevuosien kanssa? Ne ovat yksi syy jolloin heikko uni ja muut krempat aiheuttavat tuollaista. Alat olla siinä keskimääräisessä suomalaisen naisen vaihdevuosi-iässäkin.
Identtiset huoneet :D. Tuo kuulostaa huolestuttavalta. Tuskin ne niin identtisiä ovat, että huomaisi mitään alkaessasi touhuta siellä (ainakaan jos olisit kunnossa)
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö jo sinne työterveyteen, ei ole kivaa olla työkaverisikaan tässä tilanteessa.
En halua työaikana mennä. Työkaverit luulevat, että olen sairas!
T.ap
Mulla pienet lapset ja uusi työ yhdistettynä teki tuollaista. Välillä olin alkanut kotonakin tekemään jotain, tyyliin pilkkonut juureksia ja unohtanut asian kesken kaiken. Mies tulee kysymään, että onko toi pilkkomisjuttu kesken vai mitä? Olin ihan, että "en mä mitään ole pilkkonut" mutta joo, minähän se olin ollut, koska tuskin se 2v. oli lanttua pilkkonut miehen töissä ollessa.
Samoin just sitä että kaikki tavarat katoili minne sattui. Joo, taaperot kuljettaa, mutteivat yläkaappeihin tai jääkaapin ylähyllylle.
Töissä loin uusia tiedostoja tai sähköposteja ja kun aloin tallentamaan niitä, huomasin, että kappas, oon jo aamupäivällä tehnyt tämän.
Helpottui kun aloin nukkumaan yli 6 h yössä.
Katoaako sinulta asioita mielestä ihan totaalisesti? Oletko unohtanut pankkikortin tunnusluvun, tietokoneen salasanan tms? Onko sinulle huomauteltu, että olet kertonut saman asian monta kertaa? Oletko eksynyt tutuissa paikoissa?
Elätkö paljon haavemaailmoissa? Oletko paljon omissa ajatuksissasi?
Vierailija kirjoitti:
Identtiset huoneet :D. Tuo kuulostaa huolestuttavalta. Tuskin ne niin identtisiä ovat, että huomaisi mitään alkaessasi touhuta siellä (ainakaan jos olisit kunnossa)
Olen huono muistamaan maamerkkejä. Esimerkiksi en huomannut ollenkaan että tietokoneeni oli vaihtunut keväällä uuteen.
T.ap
Onko jotain hermostuttavaa meneillään elämässäsi? Kun minulla oli keväällä paljon asioita mietittävänä tein juurikin tuollaisia juttuja. Ajatukset oli niin muualla, että tein tiedostamattani kaikkea outoa.
Työkaverit ovat varmasti huomanneet minussa jtn outoa!
T.ap