Käyttääkö joku vielä palasaippuaa?
Kommentit (48)
Palasaippua on paras, riittoisin, edullisin, egologisin.
Pumppu pulloissa myytävät nestesaippuat pitäisi lailla kieltää. On niin paljon erilaista muovia, metallijousia ja muuta.
Järkevä ihminen ei niitä osta, jos ostaa niin käyttää kuten täällä eli sama pumppupullo on nyt käytössä ollu 6-7v ja toimii kuin uutena.
Hei hieno kuulla. Taidan itsekin palata paloihin. Lapsena kun ei oikein muita ollutkaan, pala oli ihana. Sitten kun ankkoja tulla suihkugeelejä, äitini sanoi että niillä ei puhdistu samalla tavalla.
Ja totta muuten tuo mitä joku sanoi. Onhan nykyään hiustenpesuaineitakin palana.
-ap
Käytän ja parasta että palasaippua kestää tosi pitkään,
noita suihkusaippua pulloja saa olla koko ajan ostamassa,
ja mulla ainakin tuntuu et palasaippuat on parempia iholle.
Tervasaippua pysyy parempana kun se on palana.
Minäkin olen alkanut käyttää palasaippuan lisäksi palasamppoota. Haluan vähentää muovia ja tykkään muutenkin hyväntuoksuisista palasaippuoista. Nythän ihan isoilla merkeillä kuten Garnierilla alkaa olla palasamppoota valikoimissa.
Tulee mieleen lapsuus ja sellaiset vanhan ajan pihasaunat, jotka oli ihania. Meilläkin on toimiva pihasauna, pitäisi nyt kesän kunniaksi siivota ja mennä löylyihin.
Onko palashampoissa suuriakin eroja? Ostin talvella tarjouksessa palan, ja siitä ei tuntunut irotava paljon mitään ja kyllästyin sitten seisomaan suihkussa märkänä ja viluisena yrittäessäi saada siitä irti jotakin pesevää (minulla on pitkä tukka), joten se kokeilu jäi muutamaan kertaan. Olisko joku oliiviöljypohjainen esimerkiksi hiukan helpompikäyttöistä?
Yök. Muistan kun niissä oli aina hiuksia. Ei kiitos ikinä. Muovipullot hygieenisiä enkä luovu niistä milloinkaan.
Käytän keittiössä palasaippuaa jos pitää nopeasti huuhtaista kädet kun on pessyt tiskit. En tiedä miksi, mutta näin olen tehnyt jo siitä asti kun muutin omilleni iäisyys sitten.
Vessassa on pakko olla nestesaippuaa. Siellä se tuntuu jotenkin hygieenisemmältä :D vaikka hölynpölyähän tämä on, ihan yhtä hyvin sekä pala- että nestesaippua puhdistavat.
Rexonan palasaippua kainaloihin toimii, toisin kuin vetiset suihkugeelit
Vähemmän kemikaaleja yleensä. Iholle parempi.
Hyi! Yök, en todellakaan. Palasaippuat oikein kuhisee bakteereita 🤮
Käytän. Ekologisempaa eikä sisällä säilöntäaineita.
Minä ostan oliiviöljyni pikkuputiikista, jolla kalliin hinnan vuoksi ei ole niin suuri vaihtuvuus, mutta he hyödyntävät vanhenemassa olevat öljyt saippuoiksi. Tykkään todella ideasta ja hävikin vähentämisestä ja saippuat ovat aivan ihania! Epämääräisen muotoisia, silkkipaperiin pakattuja, mutta laadultaan todella hyviä eivätkä tippaakaan kuivata ihoa. Ja eri tarkoitukseen on omat saippuansa, kasvoille, käsille, keholle, riippuen siitä millaista öljyä on käytetty ja onko öljyssä ollut mukana mausteita, kuten appelsiinia tai sitruunaa.
Vain palasaippuaa. Saan iho-oireita sulfaateista.
Edullisempaa, kestää pitempään ja hikikin lähtee paremmin kuin vedellä laimennetulla nestesaippualla.
Mulle jää aina vähän inhottava tunne palasaippuasta ihoon. Sellanen natina.
Hiuksissa jo useampi vuosi käytetty palashampoota, sittemmin myös vartalon pesuun. Ja käsisaippuana lapsiperheessä pala hyvä, koska meillä lapset pumppasi nestesaippuat tyhjäksi (oli ilmeisesti niin kivaa) alta aikayksikön..
Minä! Oikein villiinnyin palasaippuoista, kun mursin ranteeni muutama vuosi sitten ja oli "pakko" pestä käsipuolena palashampoolla tukka. Tämän jälkeen ostin myös käsisaippuan palana ja nyt tuntuu ihan järjettömältä maksaa vedestä, jota nestemäisissä saippuiossa on mukana. Palasaippua (ja -shampoo) kestää ikuisuuden, on ekologinen vaihtoehto ja käyttäminen on jostain syystä kivempaa, kuin nestesaippualla lutraaminen.