Annatko lapsellesi D-vitamiinia?
Jos olet antanut niin koska lopetit antamisen vai annatko edelleen? Minkä ikäinen lapsi kyseessä?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:34"]Vauvalle annan vasta kun aloitan kiinteät. :)
[/quote]
Miksi vasta silloin? Mulla 3kk ikäinen vauva saanut 2 viikkoisesta asti?ap
Säännöllisen epäsäännöllisesti. Lapset ottaa 10 mikrogrammaa, itse otan 25 mikrogrammaa. Välillä unohtuu...
Huono äiti tunnusta: En muista antaa yhdeksänkuiselleni kuin ehkä neljänä päivänä viikossa. :(
Ei kävelevät lapset tarvi kesällä purkista deetä, antakaa olla ulkona edes puolituntia.
Annan joka päivä, lapsi nyt 3v...
Ihmettelen kyllä tätä d-vitamiini "hysteriaa", ei mulle lapsena sitä syötetty ja ikinä ei ole ollut murtumia, ja suht terveenä olen pysynyt.
Lapset 8-13 vuotiaat saavat ottaa itse purkista jos muistavat, en vahdi. Syödään monipuolisesti ja kaikki ollaan erittäin tervettä porukkaa, joten en huolehdi vitamiineista enempää.
Nykyään tiedetään paremmin, kuinka tärkeää se on
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:52"]Annan joka päivä, lapsi nyt 3v...
Ihmettelen kyllä tätä d-vitamiini "hysteriaa", ei mulle lapsena sitä syötetty ja ikinä ei ole ollut murtumia, ja suht terveenä olen pysynyt.
[/quote]
Ja synnytyksetkin hoidettiin ilman sairaaloita..
Nykytutkimuksissa todettu D-vitamiinin ehkäisevän esim autoimmuunisairauksia . Jos haluaa elää kuten ennen niin mikä ettei. Itse syön 150microg päivässä lapsi 2v 30-40microg.
Talvella menee noin 20-25 mg 7 ja 14-vuotiaalle, miehelle kun hän muistaa ottaa 50µg ja itse otan 50-60µg. Niin ja kesällä syödään about puolet noista määristä.
Meidän perheessä tarkistetaan veren d-vitamiinitasot noin yhdeltä henkilöltä per vuosi ja ei ole koskaan vielä kellään ollut edes ylärajalla.
Mikrogrammoja tietty lapsillekin!
Suositusten mukaan, eli 11v--->10 migrogrammaa.
Tänne vastaa vaan ne jotka antaa :DD
Hyi hyi teitä huonoja äitejä jotka ette anna. Soo, soo ;)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:52"]
Annan joka päivä, lapsi nyt 3v...
Oletko ihan 100%:n varma ettet ole lapsena saanut kalanmaksaölyjä? Tai Sanasolia?
[/quote]
minä annan lapsille 20 ympäri vuoden ja itse otan 100. lapset 4v 2v ja 5kk
Annan ja antaisin enemmänkin vitamiinivalmisteita jos rahat riittäisi :( Äkkiä 100 euron reissu kuussa kun ostaa apteekista kaiken mitä haluaisi.
En ymmärrä miksi aikuiset itse huolehtivat omista lisäravinteistaan protskuista lähtien, mutta sitten lapsille sanotaan ”te syötte omenaa, kyllä siitä vitamiinia saa”. Miehen tyttö ei saa edes monivitamiinia äidillään. Varsinkin tällaisena aikana lisävitamiinit ovat hyödyksi, koska liikkeellä ennennäkemätön virus.
Omat lapset saaneet d-tippoja vauvana, lisäksi monivitamiinia ja pureskeltavia d-vitamiinitabletteja kun ovat kasvaneet isommiksi. Jossakin vaiheessa saivat myös kalaöljytabletteja. He ovat kasvaneet hyvin, ei murtumia ja harvoin ovat kipeänä.
20 mikrogrammaa syö koko perhe