Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luoton lyhennyksiin vapaata, onkohan mahdollista?

Vierailija
29.07.2014 |

Mulla lyhentyy automaattisesti tietty prosenttimäärä luottokortin luotosta per kk. Nyt on niin tiukkaa taloudellisesti, että pitäisi saada taukoa lyhennyksiin. Toki jos ylimääräistä jää, lyhennän itse sopivan summan. Onnistuukohan tällainen, onko kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laiskemmin lyhennät, sitä enemmän korkoa maksat. Tästä voinee päätellä, että luoton myöntäjälle sopii lyhennysvapaa oikein hyvin.

Vierailija
2/4 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso luottokorttisi ehdoista, saattaa olla mahdollisuus lyhennysvapaisiin. Jos ei ole, niin kysy luotonantajalta.

Mutta kannattaa miettiä, jättääkö luottokortin lyhennykset väliin, kun niissä todennäköisesti on kaikista kallein korko. Jos luottoa on paljon ja on myös asuntolainaa, niin voi olla järkevämpää pitää asuntolainasta lyhennysvapaata (vaikka se maksaakin, esim 200 euroa) ja maksaa luottokortin velka pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:23"]

Mulla lyhentyy automaattisesti tietty prosenttimäärä luottokortin luotosta per kk. Nyt on niin tiukkaa taloudellisesti, että pitäisi saada taukoa lyhennyksiin. Toki jos ylimääräistä jää, lyhennän itse sopivan summan. Onnistuukohan tällainen, onko kokemuksia?

[/quote]

Nordea antaa ainakin pitää kaksi lyhennysvapaata kuukautta vuodessa. Voitkos muuttaa lyhennysprosenttia pienemmäksi?

Vierailija
4/4 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juurikin Nordeassa tilit, ja siellä on luottokortilla n. 1500 € luottoa. Laitoin pankkiin kyselyä asiasta, pyysin kolmea lyhennysvapaata kk automaattisesta lyhennyksestä. Toki sitä mukaa makselen, kun pystyn.

Ens kk palkka luokkaa 300 €!

Ap