On harhaluulo, että 35-39-vuotiaat näyttäisivät erityisen vanhoilta
Liittyen tuohon Nora Karma ketjuun, jossa päivitellään, kuinka näyttää niin nuorelta.
Mun mielestä suurin osa tuon ikäisistä, 37-vuotiaista, näyttää juuri tuolta, toki kaikilla ei ole noin timmiä vartaloa, mutta kasvoista suurin osa vanhentunut noin. Eli tuon ikäisissä ei vielä näy radikaaleja ikääntymisen merkkejä, kuten kakskymppiset näköjään luulee.
Kommentit (41)
Mä olen varmasti outo, mutta mun mielestä nainen on kauneimmillaan 30-40v. Parikymppisinä ovat vielä raakileita, mutta kolmekymppisenä nainen vasta puhkeaa kukkaan;).
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:06"]
Näin miehenä huomasin, että kaikki tuttavanaiset vanhentuivat tuossa 35-38 välillä varmaan 10 vuotta. Sitä ennen näyttivät nuorilta, jopa 25 v. näköisiltä, mutta nyt keski-ikäisiltä. Omaan silmään näyttävät kyllä edelleen kivan näköisiltä kun huolehtivat ulkoasustaan, eivätkä ole päästäneet itseään rapistumaan. Eipä ne rypyt haittaa, itsekin tässä samaa tahtia vanhennutaan...
[/quote]
Osaatko eritellä mitä heidän kasvoilleen tapahtui? Tuliko tyypilliset juonteet nenän pielestä alaspäin, ns. nasaalijuonteet? Otsajuonteet? Harakanvarpaat silmiin? Alkoiko naama jotenkin roikkua, tuliko kuoppaa poskiin?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:06"]
Näin miehenä huomasin, että kaikki tuttavanaiset vanhentuivat tuossa 35-38 välillä varmaan 10 vuotta. Sitä ennen näyttivät nuorilta, jopa 25 v. näköisiltä, mutta nyt keski-ikäisiltä. Omaan silmään näyttävät kyllä edelleen kivan näköisiltä kun huolehtivat ulkoasustaan, eivätkä ole päästäneet itseään rapistumaan. Eipä ne rypyt haittaa, itsekin tässä samaa tahtia vanhennutaan...
[/quote]
Itselläni ikää on 36v, eikä juonteita/ryppyjä vain ole laisinkaan, kuten esim. Karmalla ja Joliella, jotka niistäkin huolimatta nättejä ovat. Ei se minua haittaisi, mutta kun niitä ei vain ole! Mielenkiinnolla odotan täydellistä romahdusta ;)
Se onkin jännää, kun ei tullut mitään erityisen erottuvaa mutta ihan pienillä muutoksilla tuli tuo 10 vuotta lisää. Se on totta että peilistä on vaikea huomata omaa ikääntymistään, kun näkee oman lärvinsä siitä joka päivä. Sama koskee myös perheenjäseniä, mutta sellaiset ystävät joita harvoin näkee niin vanhenemisen näkee poikkeuksellisen helposti juuri tuossa 35+ iässä.
Sama pätee myös toiseen suuntaan. Ne itseä vanhemmat 40+ jotka aiemmin näyttivät vanhoilta, näyttävät yllättävän nuorilta kun itse on 38-vuotias. Ja kaikki 30+ näyttävät nuorilta...
Itse vanhenin 10 vuotta raskauden aikana ja vauvan ensikuukausina...
Raskauden aikana sekä persposket että varsinaiset posket roikahtivat, ja pelkäämästäni bulldog-lookista tulivat ensimmäiset piirteet esiin :/
Tähän saakka olen aina näyttänyt naurettavuuteen saakka ikäistäni huomattavasti nuoremmalta. Voi kai toki nuorellakin olla roikkuposket, mutta...
Olen siis 33. Ärsyttää, kun jotkut viisikymppiset eukot ovat nättiposkisempia. Tosin kirurgillahan voi olla sormensa pelissä.
Mun mielestä juuri tuossa ikäryhmässä on valtavia eroja. Toiset näyttää(yleensä sporttiset ja vähintään keskiluokkaiset) parikymppisiltä ja toiset (yleensä ns.duunareita ja huonompiosaisia, niitä AV:llakin tunnettuja tunika-leggins-crocs-mahamammoja ;D) samalta kuin jotkut lähes kuusikymppiset.
ei niin, sit ku on 80 mittarissa, on vanha :)
Kaverin mummo täytti juuri 90. Häntä minä ehkä kutsuisin vanhaksi, en nelikymppistä enkä viisikymppistäkään. Mutta toki kaksikymppisen mielestä kolmekymppinenkin on vanha siihen asti kunnes totuus paljastuu ja huomaa että nuoruus jäi kauas taakse, niin nopeaan tämä elämä menee...
Kaveri oli pitkästä aikaa yöelämässä ja sanoo että tunsi itsensä vanhaksi kun kaikki olivat järjestään yli 10 vuotta nuorempia. On 34. Joten suhteellista tämä vanhuus.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:51"]Enemmän naurettavan näköistä on jos kolme-nelikymppinen aikuinen nainen leikkii teiniä.
[/quote]
Ja mitä tämä käytännössä siis tarkoittaa?
[/quote]
Sitä ettei hyväksy omaa keski-ikäistymistään vaan kynsin hampain pitää kiinni kaksikymppisen elämäntyylistä ja vaatteista yms. Pitemmän päälle on aika naurettavan näköistä kun kaikki kuitenkin näkee että on jo kypsä aikuinen. Eri asia on nuorekkuus ja tyylikkyys, mutta sen voi tehdä hyvällä maulla. En jaksa alkaa avaamaan sitä nyt enempää mitä sillä tarkoitan.
Jep, just katsoin et miten shakirakin on jo muka 37, jos on hyvässä kunnossa niin voi näyttää itseään nuoremmalta ja toivon tätä itsellekkin 10v päästä.
Alle vaihdevuosi-ikäiset näyttävät vielä aika freeseiltä, mutta viidenkympin tienoilla tulee rupsahdus SEKÄ miehille ETTÄ naisille. Kaikki viisikymppiset jotka väittävät olevansa vielä alle nelikymppisen näköisiä, syyllistyvät aika säälittävään itsepetokseen. Oma isäni on nyt 49 vuotta ja ero siihen miltä hän ja kaverinsa näyttivät vielä vain 5 vuotta sitten on ihan valtava. Saman ilmiön olen todennut työpaikallani lukemattomat kerrat, molempien sukupuolten osalta. Suurin osa miehistä on kaljuuntunut ja möhämahattunut vuosivälillä 45-50. Vaihdevuosien hormonimuutokset taas lihottavat naisia ja aiheuttavat iho-ongelmia, sekä hiusten ohentumista.
t. työterveyshoitaja, 29 vuotta
Älkää nyt viitsikö huijata itseänne.
Pelottaahan se vanheneminen meitä kaikkia, mutta eipä sille mitään mahda eikä se mene pois. Kieltäminen on ensimmäinen vaihe. Siitä pitää vain päästä seuraavaan: hyväksymis-vaiheeseen.
On harhaluulo, että aloituksen väittämä olisi totta.
Valokuvista huomaa muutoksen. Peiliin kun katsoo, niin näyttää mielestään samalta kuin aina ennenkin, mutta valokuvista näkee, että muutosta on tapahtunut. En nyt suorastaan vanhalta näytä mielestäni vieläkään, mutta erilaiselta kuitenkin. Samoin silloin tajuaa oman "ikääntymisen" kun vertaa itseään nuorempiin.
M37
Huh, onko Se sitten niin että kun täyttää neljäkymmentä niin näyttää erityisen vanhalta? 39-vuotiaana ei vielä näytä:)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:51"]Enemmän naurettavan näköistä on jos kolme-nelikymppinen aikuinen nainen leikkii teiniä.
[/quote]
Ja mitä tämä käytännössä siis tarkoittaa?