Hoksasin juuri että itsetuntoni ei ole huono
Vaan surkea. Tiedän olevani viehättävä monien silmissä mutta sen sanominen ääneen tuntuu ällöttävältä. Kaiken huippu on se, että koen uhkaksi kaikki mahdolliset naiset. Minua rumemmat, minua reippaasti vanhemmat... Teen siis tuttavuutta yhden ihanan miehen kanssa ja ne harvat fb-kuvatykkäykset ja kommentit minua "alemman tasoisille" naisille saavat vereni kiehumaan mustasukkaisuudesta. Huh... olen hullu!
Kommentit (25)
Heti iski sellainen fiilis, että antaa olla, en pysty tähän. Miksi ne "alemman tasoiset" saavat jotain tykkäyksiä ja kommentteja häneltä jos minä en saa?
Hienoa, kun kerran tiedostat ajatusmallin, pystyt sitä myös todennäköisesti muuttamaan. :)
En vain tajua. Netissä jos näytän kuvani niin melkein aina tulee positiivista palautetta. Livenäkään ei ole ollut ihastuneista pulaa. Olen ihan kiva tyyppi ja seurassani viihdytään. Miksi itsetuntoni on silti vuodesta toiseen ala-arvoisen surkea? Mikään ei auta siihen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:22"]Hienoa, kun kerran tiedostat ajatusmallin, pystyt sitä myös todennäköisesti muuttamaan. :)
[/quote]
Mutta kun en pysty :( kiehun aina mustasukkaisuudesta. Tarvitsen ulkopuolista itsetunnon pönkitystä. En ole narsisti! Vaan hyvin, hyvin epävarma. En tajua, että miksi.
Taidat olla omistushaluinen pikkutyttö, joka taistelee miehen huomiosta kuin sisaruksilleen kateellinen lapsi isänsä suosiosta. Saattaa olla pitkä matka vielä siihen, että siedät muita ihmisiä ilman kyynärpäillä tönimistä.
Epävarmuutesi ja omistushalusi huokuvat sinusta niin voimakkaan negatiivisesti, että karkotat ihmiset ympäriltäsi. He tietävät jäävänsä epätoivoisiin kynsiisi kuin perhoset kärpäspaperiin.
Siis toinen näistä mustasukkaisuutta aiheuttavista kommenteista oli miehen jollekin 40-vuotiaalle kirjoittama kohteliaisuus :D miehellä ja tällä henkilöllä on n. 8 vuoden ikäero ja minulla ja tällä kehun saaneella naisella noin 20 vuoden ikäero... Että tuota noinnnn... :) Olen aivan v*tun sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:27"]Taidat olla omistushaluinen pikkutyttö, joka taistelee miehen huomiosta kuin sisaruksilleen kateellinen lapsi isänsä suosiosta. Saattaa olla pitkä matka vielä siihen, että siedät muita ihmisiä ilman kyynärpäillä tönimistä.
Epävarmuutesi ja omistushalusi huokuvat sinusta niin voimakkaan negatiivisesti, että karkotat ihmiset ympäriltäsi. He tietävät jäävänsä epätoivoisiin kynsiisi kuin perhoset kärpäspaperiin.
[/quote]
No en karkottamisesta tiedä, voi sekin olla totta. On tyhmää laittaa omat ongelmat toisen syyksi, mutten voi olla ajattelematta, millainen minusta olisi tullut jos olisin kokenut normaalin isä-tytärsuhteen. En ikinä saanut tarvitsemaani huomiota ja rakkautta isältäni :( Enkä saa vieläkään.
Eli luulet, että kaikki muiden saamat kehut ja huomio on automaattisesti sinulta pois?
"Miksi se kehuu Merviä, eikä minua? Apua, onko mussa jotain vikaa?"
Vai, menikö metsään? :D
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:33"]Eli luulet, että kaikki muiden saamat kehut ja huomio on automaattisesti sinulta pois?
"Miksi se kehuu Merviä, eikä minua? Apua, onko mussa jotain vikaa?"
Vai, menikö metsään? :D
[/quote]
En nyt tiedä "minulta pois"... Nyt ei edeaole kyse mistään bimboblondeista vaan 40-vuotiaista ja ihan arkisen näköisistä tyypeistä. Eikä niitäkäön tykkäyksiä ja kehuja ole kuin muutama hassu. Tulee vaan mieleen, että miksi 40-vuotiaita ja arkisen näköisiä voi kehua mutta minua ei?:( Minusta hän on ainakin olevinaan kiinnostunut.
No tykkäiletkö itse sen juttuja ja kommentoit niihin?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:47"]No tykkäiletkö itse sen juttuja ja kommentoit niihin?
[/quote]
En ei se kyllä mitään päivitäkääm facebookiin, tai ainakaan niin että minä näkisin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:47"]No tykkäiletkö itse sen juttuja ja kommentoit niihin?
[/quote]
En ei se kyllä mitään päivitäkääm facebookiin, tai ainakaan niin että minä näkisin.
[/quote]
*En eikä
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 05:56"]Minkä ikäinen sä olet?
[/quote]
Parikymppinen. Vähän päälle.
Voisi kuvitella, että 16v, kun nelikymppinen on jo jotakin "alempiarvoista". On siinä vielä kasvamista.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 06:13"]Voisi kuvitella, että 16v, kun nelikymppinen on jo jotakin "alempiarvoista". On siinä vielä kasvamista.
[/quote]
Niin jos on ~ 20 v. VS. 40 v niin luulisi ettei siinä olisi ainakaan tämä nuorempi osapuoli kauhean epävarma omasta viehättävyydestään. Ei tarvitse nälviä jos toisella on huono itsetunto :) en pääse siitä eroon vaikka mitä tekisin.
nautin vertailla FB:ssa omaa proiilikuvaa muiden naisten vastaaviin, esimerkiksi näissä "39 henkilöä tykkää"-jutuissa.
Kyllä se kuule menee niin päin, että itsetunto kohenee iän myötä. Kun alat päästä yli kolmenkympin, olo senkun kirkastuu. En vaihtaisi pois sitä tasaista itsevarmuutta, joka puolestaan on nelikymppisyyden parasta antia. Seksi on kivaa, oma ulkonäkö mielyttää, vielä ei vanhuus kremppaa ja jokaine maharuttu ei ole ahdistuksen aihe.
En palaisi kaksikymppiseksi ollenkaan mielelläni, en todellakaan.
Uhaksi*