Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

arvioi ison laihduttajan ruoat

Vierailija
29.07.2014 |

Painoa järkyttävät 115kg,pituutta 166cm.

Ap: Puuro,kevyt maitoa 1dl, kotitekoista omenahilloa 1rkl ,kanelia, iso lasi vettä

vp: Hedelmä TAI pähkinöitä

Lounas: Esim. linssikeitto (punaisia linssejä,tomaattimurskaa,sipulia,mausteita ja vähärasvaista sulatejuustoa) täysjyvä leipä,oivariinia,vettä

vp: hedelmä tai pähkinää,riippuen mitä ap välipala on ollut, proteiini rahka/jugurtti myös yksi vaihtoehto

päivällinen: Esim täysjyvä pastaa,tomaatti jauhelihakastiketta,salaattia runsaasti,vettä

ip: marja smoothie tai rahkaa,hunajaa,banaania tai pari leipäpalaa kasviksilla ja kalkkunalla teen kera

kuulostaako sopivalle. Tarvitsen ap välipalan myös,muuten nälkä on liian kova lounaalla

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena laihdutin -10 kg ja sillloin söin myös herkkuja sisälytettynä tietenkin 1200 kcal. Kärsin kokoajan nälästä ja himoitsin herkkuja olo oli yhtö kärsimystä. Nyt 20 vuotta myöhemmin pudotan raskauden + 30 kg ja olen jättänyt kaikki lisättyä sokeriaa sisältävät tuotteet pois, en kärsi minkäänlaisista himoista enkä nälästä vaikka syön nyttenkin sen saman 1200 kcal. Huolehdin myös että jokaisella aterialla saan proteiinia niin että päivän annos mon 50 g.

Vierailija
62/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

87,paljonko painat? Proteiinia pitäisi laihduttajan saada vähintään 1g per painokilo, muuten laihdut lihaksista etkä rasvasta T.54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:25"]ja VHH on parasta se, että kaloreita ei todellakaan tarvitse laskea ja annoskoolla ei ole mitään väliä, siihen oppii, että päivässä syödään kolme kertaa vatsa täyteen, ei ähkyyn vaan sopivasti, voiko olla yksinkertaisempaa? Kun ruoka koostuu pääosin rasvasta, kasviksista ja proteiinista sitä syö määrällisesti vähemmän väkisin koska maha täyttyy nopeammin, siihen perustuu VHH:N teho T.54

[/quote]

kuulostaa kyllähelpolta. Tässä toinen laihduttaja mitoilla 175/77. Aamulla söin kananmunan, neljä fetajuuston palaa ja kurkkua sekä tomaattia. Mikä olisi karppaajan lounas?

[/quote]

Vaikka kanafile salaatilla. Salaatin sekaan siemeniä ja pähkinöitä ja kastikkeeksi tilkka oliiviöljyä. ei sitä rasvaa tarvitse ylettömästi syödä vaan ihan oman maun mukaan.

Vierailija
64/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:32"]

54: miten käytännössä ruuan laitto, teetkö vaikkapa kanakastikkeen kuohukermaan? jauhelihakastikkeen tomaattipohjalla...? pakko siis lihaa "jatkaa" jollain,tulee muuten kauhean kalliiksi. Tein eilen tortilloja;laitoin naudan jauhelihaa, tomaattimurskaa(pirkan pahvitötsä),sipulia,paprikaa,ruskeita papuja, taco mausteseos. Sitten tortillalätty ja justoraastetta vain vähän. Tietysti tuossa on tuo tortilla lätty,mutta musta muuten aika terveellinen?

mun peruskulutus on 2700kcal :)

annos koot on laihduttaessa pieniä..joskus varmaan liiankin pieniä,koska tulee helposti himoja. AP

[/quote]

Jos peruskulutus (siis "kooma") on 2700 elimistössä on jotain todella pielessä!

Mulla on 1280 kaloria mikä on alhainen mutta normipäivänä syön n 1500 kalorin edestä enkä sillä liho enkä laihdu.

Vierailija
65/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:47"]

81, sulla ei kyllä ole paljon laihdutettavaa, mutta äkkiseltään aamupalasi on kovin pieni, et tule tuolla jaksamaan lounaaseen asti ellet kuulu niihin jotka syö parin tunnin välein, lisäisin vielä tuohon vaikka kourallisen pähkinöitä tai enemmän fetaa että saat rasvaakin, itse söin äsken 2munan munakkaan missä oli 1½ vatajan nakkia, purjoa, paprikaa, kesäkurpitsaa,1,5dl turkkilaista jogurttia missä mansikoita, mustikoita, rouhittuja pellavansiemeniä, oma tekemää mysliä ja loraus hunajaa tällä jaksan klo 16-17 asti ja lounaaksi ajattelin kaksi ohutta broilerin rintafilettä ja varhaiskaali-paprika-sipulipaistosta, kanan jälkeen pannuun kuohukermaa loraus mistä saan kastikkeen. 
ap, teen kanakastikkeen kookosmaitoon/kermaan, tulee halvemmaksi kuin kuohukerma, tai sitten senkin tomaattipohjaisena, paseerattua tomaattia ja pehmentää sitä makua sitten kookosmaidolla

olen siis itse 170/90, lähtöpaino oli sen 102kg maaliskuussa, eilisestä taas -800g

T. 54

[/quote]

Hui miten valtavia annoksia te syötte! Mulla on täysi työ 1 munan munakkaassa (sekaan juustoa, yrttejä) usein syödään mun yli 100 kiloisen miehen kanssa 3 munan munakas puoliksi lounaalla! Siihen pieni pala ruisleipää tai salaattia eikä mitään muuta kun ollaan jo kylläisiä. Ja pääaterialla 1 broilefin ohutleike on ihan tarpeeksi salaatin/kasvislisukkeen kanssa (ilman kastiketta tietty)!

Mutta toki normaalipainoisen määrät on ihan eri kuin isoista lukemista laihduttavan!

Vierailija
66/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:25"]ja VHH on parasta se, että kaloreita ei todellakaan tarvitse laskea ja annoskoolla ei ole mitään väliä, siihen oppii, että päivässä syödään kolme kertaa vatsa täyteen, ei ähkyyn vaan sopivasti, voiko olla yksinkertaisempaa? Kun ruoka koostuu pääosin rasvasta, kasviksista ja proteiinista sitä syö määrällisesti vähemmän väkisin koska maha täyttyy nopeammin, siihen perustuu VHH:N teho T.54

[/quote]

kuulostaa kyllähelpolta. Tässä toinen laihduttaja mitoilla 175/77. Aamulla söin kananmunan, neljä fetajuuston palaa ja kurkkua sekä tomaattia. Mikä olisi karppaajan lounas?

[/quote]

Vaikka kanafile salaatilla. Salaatin sekaan siemeniä ja pähkinöitä ja kastikkeeksi tilkka oliiviöljyä. ei sitä rasvaa tarvitse ylettömästi syödä vaan ihan oman maun mukaan.

[/quote]

Ei tietenkään rasvaa ylettömästi, mutta tarpeeksi on kuitenkin syötävä, että saa energiaa. Karppaajat käyttävät rasvaa energianlähteenä.

Vierailija
67/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

91, joo normaalipainoisena minäkin meinaan syödä 1 fileen, nyt kroppa menee säästöliekille jos syö liian vähän, niin kauan kuin paino jatkaa näin hyvin putoamista niin jatkan näillä määrillä.
lasten lempiruuat on kaikki keitot, porkkana-lanttumuussi kermalla ja voilla ja jauheliha/makkara/kana/lohikastike, jauhelihasoselaatikko eli siis lanttu-porkkanamuussiin paistetaan naudan paistijauhelihaa ja sipulia sekaan, uunivuokaan 200c n.30min että pinta saa vähän väriä, tämä on niinkuin perunasoselaatikko mutta miljoona kertaa maukkaampaa ja terveellisempää kun lanttu ja porkkana maistuukin jollekin, toisin kuin peruna, mukaan laitan monesti muussiin myös palsternakkaa ja parsakaalia, kasviksia yleensä syödään eniten höyrytettyinä, silloin vitamiinit säilyy parhaiten ja se on niin helppoakin tehdä iso annos 10l höyrykattilassa, riittää monelle aterialle kun kerran tekee.

T.54

Vierailija
68/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

79, nälkää ei tarvitse nähdä vaikka laihduttaa jos osaa laihduttaa oikein. Se näläntunne saa juuri aina repsahtamaan, jos näen nälkää se on ihan oma vika kun olen antanut ruokavälin venyä yli 6h, täytyy alkaa ruokaa valmistelemaan 5h jälkeen edellisestä ateriasta niin nälkä ei kerkee tulla, välillä reissussa ym tulee nälkä,  mutta se on oma vika jos olen unohtanut ottaa vaikka pähkinöitä mukaan joilla saa vähän lisäaikaa jos ei heti pääse tekemään ruokaa. Juuri tommoset nälkäiset kitukuurit ei tule koskaan onnistumaan. T.54

Vierailija
69/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä sitä ja nälkä tätä,kyllä,minä siedän nälkää,normaalia nälkää mikä on n.1h enne ruokaa..MUTTA kun nälkä kasvaa liian suureksi on erittäin vaikea hallita annoskokoa ja muuta syömistä.

Vierailija
70/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon paino putoaa kuukaudessa näin isolta naiselta tuolla karppauksella? se alkaa kyllä pikkuhiljaa houkuttamaan..kun mietin syömisiäni mitä mielelläni syön se voisi onnistuakkin luonnollisesti,ilman kikkailuja. Nimittäin tykkään kasviksista,pähkinöistä,täysrasvaisista maitotuotteista,marjoista,liha/kala/kana,munista... Nytkään en ole kotiin ostanut leipää hetkeen kun lapsikaan ei välitä kuin silloin tällöin. Kaurapuurosta pidän ja sen mielelläni pitäisin ruokavaliossa..ainakin silloin tällöin? jospa se olisi iltapalana? (jos iltapalaa sitten edes enää tarviitsee päivällisen jälkeen)

Miltä kuulostaa esimerkki päivä,olenko kärryillä:

ap: turkkijugua,marjoja,ihan 1tl hunajaa

lounas: jauheliha-tomaattikastiketta, höyrytetyt kasvikset

vp: pieni kourallinen pähkinöitä tai hedelmä

päivällinen: uunilohta, kukkakaalimuussia,salaattia

voiko tehdä niin että niinä päivinä kun aikoo syödä hiilareita enemmän esim puurona tai täysjyväleipvän,tai hedelmää,ei käyttäisi niin paljon esim kermoja/juustoja ja taas päivinä jolloin ei käytä ollenkaan viljoja/hedelmiä,voisi huoletta ottaa juustoakin salaattiin jne..onko siis hh ja rasvan yhdistelmä huono samalle päivää,vai onko väliä?

AP

Vierailija
71/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tietenkään rasvaa ylettömästi, mutta tarpeeksi on kuitenkin syötävä, että saa energiaa. Karppaajat käyttävät rasvaa energianlähteenä.

[/quote]

Tiedän, karppaan vaikken kovin ryppyotsaisesti jo 4. vuotta

Vierailija
72/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iik miten vähän te syötte!! Fakta on, että kun lisäät liikuntaa ja syöt fiksusti niin saat syödä aikamoisen määrän puhdasta ruokaa lihomatta. Itse laihdutin alkuun 2500 kalorilla/pvä ja nyt kalorit 2000/päivä ja sentit ja kilot tippuu. Käun salilla ja kävelyillä, joskus fillaroin. Tuhanne kalorin kitukuureilla ei tullut mitään tulosta, joko repsahdin tai makasin sohvalla kun en jaksanut tehdä mitään. Lopettakaa nälkäkuurit, hankkikaa tietoa ja eläkää terveellisesti.

Vierailija
73/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
74/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
75/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka hemmetin laihdutuskeskustelussa tuputetaan tiettyä ruokavaliota tai kuuria? Aina pitää olla tunkemassa napaansa rahkaa, pähkinöitä, parsaa, maustamatonta lihaa tai itsesekoitettua superterveellistä pinaattipirtelöä? Kasviksista ja hedelmistä vedetään huonot puolet esille ja loppujen lopuksi sitä ei saisi syödä juuri mitään. Ihminen on sekasyöjä. Syöt sitten mitä tahansa normaalia perusruokaa (vaikka se sisältäisikin pelottavaa hiilihydraattipastaa, hampaat sulattavan sokerijugurtin ja herran jestas, jopa pari lasia mehua!) laihdut kun osaat syödä ruokaa oikean määrän ja oikeaan aikaan. Pidät liian suuren nälän poissa (mikä sekään ei aina ole mahdollista), et syö liian suuria annoksia, etkä napostele ruokien välissä jatkuvasti. Jos laihduttajalla on pari herkkupäivää viikossa, ei sekään tarkota ettei tuloksia voisi tulla! Syöt jätskin ja jätät vaikka sen hedelmän ja pähkinät sinä päivänä pois. No big deal? Stressitön laihdutus se parhaiten toimii. Itse en ole tehnyt juuri muuta kuin yksinkertaisesti syönyt vähemmän ja parissa kuukaudessa lähtenyt 8kg. Syön kaikkea, mutta osaan tasottaa energiasaannin määrää. Jokaiselle tietysti toimii oma juttunsa, mutten henk.koht. ymmärrä miksi laihdutuksesta on tehty tällaista? Eikö ihmiset enää osaa syödä normaalirajoissa kaikkea?

Vierailija
76/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:28"]

Miksi joka hemmetin laihdutuskeskustelussa tuputetaan tiettyä ruokavaliota tai kuuria? Aina pitää olla tunkemassa napaansa rahkaa, pähkinöitä, parsaa, maustamatonta lihaa tai itsesekoitettua superterveellistä pinaattipirtelöä? Kasviksista ja hedelmistä vedetään huonot puolet esille ja loppujen lopuksi sitä ei saisi syödä juuri mitään. Ihminen on sekasyöjä. Syöt sitten mitä tahansa normaalia perusruokaa (vaikka se sisältäisikin pelottavaa hiilihydraattipastaa, hampaat sulattavan sokerijugurtin ja herran jestas, jopa pari lasia mehua!) laihdut kun osaat syödä ruokaa oikean määrän ja oikeaan aikaan. Pidät liian suuren nälän poissa (mikä sekään ei aina ole mahdollista), et syö liian suuria annoksia, etkä napostele ruokien välissä jatkuvasti. Jos laihduttajalla on pari herkkupäivää viikossa, ei sekään tarkota ettei tuloksia voisi tulla! Syöt jätskin ja jätät vaikka sen hedelmän ja pähkinät sinä päivänä pois. No big deal? Stressitön laihdutus se parhaiten toimii. Itse en ole tehnyt juuri muuta kuin yksinkertaisesti syönyt vähemmän ja parissa kuukaudessa lähtenyt 8kg. Syön kaikkea, mutta osaan tasottaa energiasaannin määrää. Jokaiselle tietysti toimii oma juttunsa, mutten henk.koht. ymmärrä miksi laihdutuksesta on tehty tällaista? Eikö ihmiset enää osaa syödä normaalirajoissa kaikkea?

[/quote]

Oon aika lailla samaa mieltä. Nykyään otetaan niin kauheesti stressiä siitä mitä syödään ja kuinka usein eikä keskitytä oikein olennaiseen. Ihmisiä on erilaisia, toisille sopii paljon puhuttu 5-6 "ateriaa" päivässä, toiset (kuten minä itse) pärjäävät 2 aterialla. Tärkeintä lienee kiinnittää huomiota annoskokoon eikä napostella. Esim pähkinät on kyllä hyvä välipala, mutta menee helposti liiallisiin kaloreihin.

Ihminen laihtuu vaikka kebabia syömällä, jos energiansaanti on kulutusta vähempää - aika yksinkertaista siis. Tässä on nyt kuitenkin tarkoituksena ilmeisesti laihtua ja syödä terveellisesti. Eli siis kertomasi ateriat ovat ihan ok mielestäni, lähtöpainoa sinulla on kuitenkin niin reilusti että varmasti lähtee tippumaan pienellä vaivalla. Ala myös liikkumaan pikkuhiljaa, liika on liikaa kerralla ja tappaa helposti innostuksen. Herkkuhimoon voi kokeilla myös sinkkiä.

Vierailija
77/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli paino-ongelma. Nykyään syön enää kolme kertaa päivässä, mutta ihan vapaasti niitä ruokia mistä tykkään, annoskoot ovat ihan normaaleja. Aamupala - lounas - päivällinen, näillä mennään ja paino pysyy mukavasti 50 kilon kieppeillä, vaikka joskus herkuttelenkin (olen lyhyt). Ihanaa, kun ei enää täydy analysoida joka ruokapalaa, valita epämieluisia "rahkaherkkuja". Pitkään ateriaväliin keho tottui parissa viikossa, joten nälkä ei ole vaivannut vuosikausiin.

Vierailija
78/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:05"]

Nälkä sitä ja nälkä tätä,kyllä,minä siedän nälkää,normaalia nälkää mikä on n.1h enne ruokaa..MUTTA kun nälkä kasvaa liian suureksi on erittäin vaikea hallita annoskokoa ja muuta syömistä.

[/quote]

Tai sitten ei, mulla mahtuu vatsaan sama määrä olen todella nälkäinen tai vain nälkäinen. Syön hitaasti joten ehdin tuntemaan hetken jolloin olen kylläinen enkä voi syödä enempää. Yleensä kyllä käy niin että jos odotan hetken pahin nälkä menee ohi, yöllä jos herään nälkään otan huikan rasvatonta piimää ja selviän aamuun.

Vierailija
79/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:36"]

Voi iik miten vähän te syötte!! Fakta on, että kun lisäät liikuntaa ja syöt fiksusti niin saat syödä aikamoisen määrän puhdasta ruokaa lihomatta. Itse laihdutin alkuun 2500 kalorilla/pvä ja nyt kalorit 2000/päivä ja sentit ja kilot tippuu. Käun salilla ja kävelyillä, joskus fillaroin. Tuhanne kalorin kitukuureilla ei tullut mitään tulosta, joko repsahdin tai makasin sohvalla kun en jaksanut tehdä mitään. Lopettakaa nälkäkuurit, hankkikaa tietoa ja eläkää terveellisesti.

[/quote]

Kaikki ei tarvitse tuollaisia megamääriä kaloreita vaan voivat syödä ja herkutella ihan 1500 kalorilla - jopa sen alle. Joka päivä esim syön jäätelöä. Teemme lisäksi todella herkullisia ruokia mutta niiden kalorimäärät on alhaisia. Käyn salilla 2x vkossa, teen paljon hyötyliikuntaa (puutarhahommia, raksahommia jne) ja olen todella pirteä - liiankin.

Vierailija
80/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, sinun kokoiselta lähtee kuukaudessa heittämällä varmaan 5kg! ekat kilot on nesteitä ja sit alkaa rasva palamaan :)  esimerkkipäivä näytti ihan hyvältä, mutta aamuun lisäisin 2munaa, ei pelkkä jogurtti pidä nälkää kovin kauaa, jos suinkin mahdollista, opettele välipaloista pois ja syö 3 kunnon ateriaa päivässä, hampaatkin tykkää kun tulee kerralla happohyökkäys eikä väleissä napostella. Muista jos syöt jauheliha-tomaattikastiketta ja kasviksia, lisätä voita tai öljyä kasviksiin tai kastikkeeseen, jokaisella aterialla täytyisi olla proteiinin = liha/kana/kala/muna, hiilarin = kasvikset/marjat/maitotuote ja rasvan lähde= voi/öljy/juusto/pähkinät ja pähkinät ja juusto on tosi hyvä salaateissa ja tekee niistä ruokaisia, myös keitettyä kananmunaa joukkoon, salaatinkastikkeeksi öljyä ja balsamicoa

T. 54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan