Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

arvioi ison laihduttajan ruoat

Vierailija
29.07.2014 |

Painoa järkyttävät 115kg,pituutta 166cm.

Ap: Puuro,kevyt maitoa 1dl, kotitekoista omenahilloa 1rkl ,kanelia, iso lasi vettä

vp: Hedelmä TAI pähkinöitä

Lounas: Esim. linssikeitto (punaisia linssejä,tomaattimurskaa,sipulia,mausteita ja vähärasvaista sulatejuustoa) täysjyvä leipä,oivariinia,vettä

vp: hedelmä tai pähkinää,riippuen mitä ap välipala on ollut, proteiini rahka/jugurtti myös yksi vaihtoehto

päivällinen: Esim täysjyvä pastaa,tomaatti jauhelihakastiketta,salaattia runsaasti,vettä

ip: marja smoothie tai rahkaa,hunajaa,banaania tai pari leipäpalaa kasviksilla ja kalkkunalla teen kera

kuulostaako sopivalle. Tarvitsen ap välipalan myös,muuten nälkä on liian kova lounaalla

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan ok mutta annoskoko ratkaisee ja se miten esim teet smoothien - se voi olla 67 - 400 kaloria. Ja pähkinöiden laatu ja määrä - onko cashew pähkinöitä (kourallinen 400 kaloria) vai pari parapähkinää mitkä vie nälän hyvin.

Noi proteiini tms rahkat ja jugurtit on tosi kaloripommeja myös, tee itse tavallisesta rahkasta, marjoista ja vaikka sokerittomasta marjakeitosta.

Vierailija
22/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoikin jo tuossa, että aikoo syödä herkkuja muutaman kerran viikossa. Eli eiköhän tuo "laihdutus" ole jo alkuunsa tuhoon tuomittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kyllä 5 "ateriaa" päivässä, joskus menee välipalojen kanssa kuusikin. Mutta tämä toimii, tällä hetkellä -15 kiloa! Syön pieniä settejä kerrallaan, esim. kahvikupin kanssa omenan, sitten parin-kolmen tunnin päästä broileria ja kasviksia, sitten taas myöhemmin iltapäivällä kahvikupin kanssa jokin hedelmä tai marjoja, kotiin päästessä jotain ja illalla vielä treenin jälkeen protskua. Liikun aika paljon, juoksen ja kahvakuulailen, ja siihen tarvitsee kyllä energiaa että jaksaa. Myös työni on pääosin fyysistä. Mutta niille jotka täällä huutelevat syövänsä 3 kertaa päivässä eikä nälkä vaan tule, niin mun tulee!! ;D

Vierailija
24/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan se nälkä jos ei osaa koostaa aterioita oikein, jos niissä on tarpeeksi rasvaa ja proteiinia verensokeri pysyy tasaisena ja nälkä pysyy poissa sen 5-6h. Tapoja on monia, jotkut syö parin tunnin välein, ite en todellakaan jaksa olla koko ajan keksimässä syömistä tai edes pysty syömään noin usein kun lasten kanssa mennään paljon ulkona ym. T.48

Vierailija
25/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset oikeasti tajua, että meitä on moneen junaan? Se että juuri sinä pärjäät viisi tuntia syömättä, ei tarkoita, että joka ikinen muukin ihminen pärjäisi. Ihmisillä ON erilaisia aineenvaihduntoja, erilaisia insuliiniherkkyyksiä jne. Toisilla verensokeri heilahtelee helpommin kuin toisilla. Joillakin siihen auttaa hiilareiden vähentäminen tai valikoiminen paremmin, jotkut tarvitsevat sen välipalan väliin.

AP:lle: Olen itse laihduttanut 130 kg:stä 110:neen syömällä viisi kertaa päivässä. Itselleni oleellista on ollut se, että ruokavalio on helppo toteuttaa. Mun aamupalani on myös puuroa, mutta laitan siihen sekaan hedelmiä ja puoli purkkia raejuustoa. Silti syön aamupäivällä pienen välipalan, jos pääsen symään vasta puolen päivän jälkeen. Iltapäivän välipalana kannatan rahkaa, ainakin mulle se sopii myös herkuksi. :-) Lisäksi syön kaksi lämmintä ateriaa:päivällä lautasellisen ns. laitosruokaa ja iltapäivällä normaalia kotiruokaa. Ja paino putoaa edelleen. (Kalorimäärä vaihtelee 1700-2200 ja on keskimäärin 2000 kcal päivässä. Liikuntaa en harrasta työmatkakävelyn lisäksi lainkaan.)

Vierailija
26/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut monenlaisia vastauksia jo... tässä mun mielipiteeni:

Olen itsekin ollut nyt muutaman kuukauden uudella ruokavaliolla ja laihtunut jo 7-8 kg. Laihdutusyrityksiä on ollut ennekin, nyt vihdoin olen onnistunut. Muihin laihdutusyrityksiin verrattuna tämä kerta on ollut erilainen niin, että olen yrittänyt tehdä elämänmuutosta, enkä alkaa millekään kuurille. Lisäksi olen pitänyt kalorit vaan vähän miinuksella (silläkin laihtuu, kunhan ne vaan pysyy siellä miinuksella). En ole alkanut ihmekuureille, vaan yrittänyt löytää itselleni hyvää, normaalia ruokavaliota.

Painan melkein saman verran kuin sinä, ap, ja mun (pienellä) kokemuksella sanoisin, että ei sun todellakaan tarvitse kieltäytyä herkuista tai syödä, kuin 60-kiloinen... Se riittää, kun kalorit on vähän miinuksella. Sitten kun laihdut, syöt taas hieman vähemmän kuin nyt. Ja herkkuja saan syödä joka päivä, jos mieli tekee, mutta vain kohtuudella. Sipsikourallinen tai kaksikin ei laihdutusta estä, mutta sitten ei mitään muuta herkkua samana päivänä! Sitten kun kiloja on karissut enemmän, tulee varmaan ajankohtaisemmiksi nuo hoikkien/normaalipainoisten ohjeet, että ei saa edes hedelmiä syödä. :)

Sun ruokavalio kuulosti aika hyvältä, mutta muutamaan juttuun kiinnittäisin huomiota. Tuossa ei nyt ollut tarkkoja määriä, joten ei voi varmasti sanoa mitään... Mun mielestä sun pitäisi muistaa tarkkailla, että saat tarpeeksi proteiinia ja lisää sitä aamupalallesi, niin ei tarvitse aamupäivän välipalaa syödä. Muista tarkkailla, ettei tule liikaa maitotuotteita, ainakin jos ne on rasvaisia. Syö mieluummin jotain, missä on terveellisiä rasvoja. :) Ja älä korvaa proteiineja ja rasvaa hiilareilla, muuten nälkä kalvaa ja tulee syötyä liikaa. Ja se oli minustakin hyvä huomio, että joskus tulee tulkittua nälkä/jano herkkuhimoksi. Syö aina ensin ruokaa ennen kuin otat herkkuja. Ja vielä niistä herkuista. Mä lisäisin herkkuhetkiä, koska liian tiukka suhtautuminen ruokavalioon voi johtaa kyllästymiseen ja repsahduksiin/lopettamiseen. :) Parempi pari herkkua, kuin täysin läskiksi pistäminen...

Vierailija
27/117 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52, hienoa että olet ottanut uuden elämäntavan mutta vinkiksi sinullekin. Maitotuotteet tulee valita juurikin mahdollisimman rasvaisina, silloin syö määrällisesti vähemmän kun täyttyy nopeammin. Kevyttuotteissa ei ole mitään ravintoarvoja tallella. Maitotuotteista parhaita ovat kermajuusto, leipäjuusto, kuohukerma, turkkilainen jogurtti, täysmaito. Kannattaa selata vähän taaksepäin ketjua, siellä on linkki missä kerrotaan eläinperäisten rasvojen hyödyistä nimen omaan maitotuotteissa. Kehoitat syömään maitotuotteita missä on terveellisiä rasvoja, mite ne semmoiset on jos saan kysyä? nimeä joku tuote jos turkkilaisen jogurtin ja täysmaidon rasva ei ole terveellistä

Vierailija
28/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 jatkaa vielä, että eiköhän me kaikki läskit olla tarpeeksi herkuteltu kun ollaan tähän pisteeseen itsemme saatu, joka siitä pois yrittää oppia niin en kehottaisi lisäämään herkkuhetkiä, ne helposti jää päälle ja kierre on taas valmis, sokeri koukuttaa todella nopeasti, itse en syö edes niitä hedelmiä koska ne on pelkkää sokeria ja pitää karkin himoa yllä, sen huomaa kun syö vaikka 3pvää rasvaa ja proteiinia ja hiilarit tulee vain kasviksista, marjoista ja maitotuotteista, kuinka suu tottuu ja kaikki maistuu liian makealta. Tuolla tyylillä ette tule koskaan laihtumaan jos sallitte laihdutuksen aikanakin liikaa herkkuja, jos syö vhh mukaisesti ja jatkuvasti sotkee sen sokerilla, kroppa on aivan sekaisin, ensin ei saa sokeria ja se oppii käyttämään rasvaa energian lähteenä, sit taas syödään sokeria koneeseen ja rasvanpoltto loppuu siihen paikkaan kun pitääkin se sokeri polttaa, voi kestää päiviä tai vkoja kunnes elimistö pääsee taas pelkkään rasvanpolttotilaan ja sit se taas sotketaan sokerilla kun pitää herkutella, lukekaa ajatuksella ja miettikää miten hölmöä sotkea rasva-aineenvaihduntaa jatkuvasti? Olen tässä reilun puolenvuoden aikana tätä tutkinut ja jutellut monien asiantuntijoiden kanssa näistä, että on ihan faktaa eikä omaa mielipidettä, netti on täynnä tietoa kun osaa etsiä, iltasanomien linkit ei ole niitä luotettavimpia!
T.53

Vierailija
29/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sotkee hiilareita ja rasvaa sekaisin,lihottaako..esim turkkijugu ja omena/banaani sekaisin..tai turkkijugu,mustikkaa ja hunajaa..

Vierailija
30/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut, että kun aloitetaan laihdutus, niin tärkein asia tuntuu olevan "herkuttelun" salliminen. Kun neuvoja kysytään, ensimmäinen kysymys on: "Kuinka usein saan herkutella"

Ei sillä tavalla laihtumisesta mitään pysyvää tule.

Vierailija
31/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi salaatinkastikkeen, öljyjen ja majoneesin lisääminen oli saanut niin paljon alapeukkuja?

Vierailija
32/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihdu tuolla ruokavaliolla. Liikaa hiilihydraattia=sama kuin sokeria söisi käytännössä. Ehkä 5 kg vuodessa. Suosittelen karppaajan dieettiä ja siihen päälle 8 km lenkki 4 krt päivässä ja takaan että olet puolessa vuodessa vähintään 35kg kevyempi

Vierailija
33/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 01:47"]

Miksi salaatinkastikkeen, öljyjen ja majoneesin lisääminen oli saanut niin paljon alapeukkuja?

[/quote]

Kasvisöljyissä on liikaa omega-6-rasvahappoja. Ei niiden lisäämistä voi suositella kukaan täysjärkinen.

Vierailija
34/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:08"]

Ei laihdu tuolla ruokavaliolla. Liikaa hiilihydraattia=sama kuin sokeria söisi käytännössä. Ehkä 5 kg vuodessa. Suosittelen karppaajan dieettiä ja siihen päälle 8 km lenkki 4 krt päivässä ja takaan että olet puolessa vuodessa vähintään 35kg kevyempi

[/quote]

Ehkä lenkki 4 krt päivässä on vähän liikaa :):)    (sori, oli pakko)

Vierailija
35/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity kiloklubiin, jollet jo ole. Ilmaista. Laskee kalorit ja rasvan ja proteiinin määrät jneh....

itellä 30kg pudotettavaa, tavote on saada pois 15kk aikana, eli en kiirehdi. Tärkeintä on että iho ehtii palautua sekä se, etten joudu kärvistelemään. Nälkää vihaan...:) ja haluan voida "repsahtaa" ainakin kerran kahdessa viikossa. Niin ja myös hiven ja kivennäisaineiden ja vitamiinien saanti tärkeetä. Eikä mitään synteettisiä vitamiineja!! Pitää voida syödä ns paljon, että saa kaiken mitä tarvitsee. Mul eij oo kiire. Salille haluan takaisin <3 se jäi kun aloin lihomaan, eli 30kiloa sitten...

Vierailija
37/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

55, banaani ei ole varsinaista laihduttajan ruokaa, suosittelisin vaihtamaan ne marjoihin niin saa enemmän vitamiinia ja kuitua ja vähemmän sokeria, mutta turkkilaisen jogurtin kanssa syötynä banaani ei nosta niin paljon verensokeria kun rasva hillitsee sitä, ei kukaan liho jos syö päivässä omenan tai banaanin, tuskin kukaan sillä kuitenkaan ruokaa korvaa, välipalana tai jälkiruokana ihan ok jos päivän aikana ei syö muuta sokerista t.52

Vierailija
38/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59, kasviöljyjä on monenlaisia, oliiviöljyä todellakin kannattaa lisätä aina ruokaan/salaattiin samoin kun avokado öljyä, rypsiöljyn voi jättää kauppaan t.54

Vierailija
39/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:08"]Ei laihdu tuolla ruokavaliolla. Liikaa hiilihydraattia=sama kuin sokeria söisi käytännössä. Ehkä 5 kg vuodessa. Suosittelen karppaajan dieettiä ja siihen päälle 8 km lenkki 4 krt päivässä ja takaan että olet puolessa vuodessa vähintään 35kg kevyempi

[/quote]

Mitä vikaa on -5 kg / vuosi -laihdutuksessa?

Vierailija
40/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo annokset ovat riittävän suuria niin varmaan päivän ruuat ok. Jos annokset ovat pieniä, niin dietti epäonnistuu nälän kertymiseen ja siitä johtuvaan kontrollin pettämiseen. Laske kaloreita ja syö 700kcal alle tarpeesi, se toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme