Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

arvioi ison laihduttajan ruoat

Vierailija
29.07.2014 |

Painoa järkyttävät 115kg,pituutta 166cm.

Ap: Puuro,kevyt maitoa 1dl, kotitekoista omenahilloa 1rkl ,kanelia, iso lasi vettä

vp: Hedelmä TAI pähkinöitä

Lounas: Esim. linssikeitto (punaisia linssejä,tomaattimurskaa,sipulia,mausteita ja vähärasvaista sulatejuustoa) täysjyvä leipä,oivariinia,vettä

vp: hedelmä tai pähkinää,riippuen mitä ap välipala on ollut, proteiini rahka/jugurtti myös yksi vaihtoehto

päivällinen: Esim täysjyvä pastaa,tomaatti jauhelihakastiketta,salaattia runsaasti,vettä

ip: marja smoothie tai rahkaa,hunajaa,banaania tai pari leipäpalaa kasviksilla ja kalkkunalla teen kera

kuulostaako sopivalle. Tarvitsen ap välipalan myös,muuten nälkä on liian kova lounaalla

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:58"]

52, hienoa että olet ottanut uuden elämäntavan mutta vinkiksi sinullekin. Maitotuotteet tulee valita juurikin mahdollisimman rasvaisina, silloin syö määrällisesti vähemmän kun täyttyy nopeammin. Kevyttuotteissa ei ole mitään ravintoarvoja tallella. Maitotuotteista parhaita ovat kermajuusto, leipäjuusto, kuohukerma, turkkilainen jogurtti, täysmaito. Kannattaa selata vähän taaksepäin ketjua, siellä on linkki missä kerrotaan eläinperäisten rasvojen hyödyistä nimen omaan maitotuotteissa. Kehoitat syömään maitotuotteita missä on terveellisiä rasvoja, mite ne semmoiset on jos saan kysyä? nimeä joku tuote jos turkkilaisen jogurtin ja täysmaidon rasva ei ole terveellistä

[/quote]Mielummin maitotuotteet rasvattomina ja terveellisempää kasvirasvaa ruokiin mukaan.

Vierailija
42/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 01:47"]

Miksi salaatinkastikkeen, öljyjen ja majoneesin lisääminen oli saanut niin paljon alapeukkuja?

[/quote]

Kasvisöljyissä on liikaa omega-6-rasvahappoja. Ei niiden lisäämistä voi suositella kukaan täysjärkinen.

[/quote]Omapahan on teveytesi, vedä laardia ja kuole nuorena. Tämä suomalaisten karppauslahkolaisuus alkaa olla melko naurettavaa, onneksi se alkaa olla jo pois muodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:58"]

52, hienoa että olet ottanut uuden elämäntavan mutta vinkiksi sinullekin. Maitotuotteet tulee valita juurikin mahdollisimman rasvaisina, silloin syö määrällisesti vähemmän kun täyttyy nopeammin. Kevyttuotteissa ei ole mitään ravintoarvoja tallella. Maitotuotteista parhaita ovat kermajuusto, leipäjuusto, kuohukerma, turkkilainen jogurtti, täysmaito. Kannattaa selata vähän taaksepäin ketjua, siellä on linkki missä kerrotaan eläinperäisten rasvojen hyödyistä nimen omaan maitotuotteissa. Kehoitat syömään maitotuotteita missä on terveellisiä rasvoja, mite ne semmoiset on jos saan kysyä? nimeä joku tuote jos turkkilaisen jogurtin ja täysmaidon rasva ei ole terveellistä

[/quote]Mielummin maitotuotteet rasvattomina ja terveellisempää kasvirasvaa ruokiin mukaan.

[/quote]

Älä puhu sontaa!

Vierailija
44/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 08:29"]

59, kasviöljyjä on monenlaisia, oliiviöljyä todellakin kannattaa lisätä aina ruokaan/salaattiin samoin kun avokado öljyä, rypsiöljyn voi jättää kauppaan t.54

[/quote]Ja perustelut moiseen? Kyllähän tupakoitsijatkin löytävät tutkimuksia, joiden mukaan tupakka on terveellistä. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä löytää epäluoettavista lähteistä.

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00900

Vierailija
45/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö silloin kun on nälkä ja juo silloin kun janottaa. Olisi hyvä syödä aina neljän tunnin välin ja viisi kertaa päivässä. Ei sitä turhaa hoeta, että aamupala on päivän tärkein ateria. Suosittelen puuron lisäksi esim.kananmunia ja leipää. Itse syön kananmunat leipien päällä ja tämä pitää nälkäni aina kurissa. Illalla voi puolestaan olla syömättä niin paljon. Iltapalasi vaikuttikin kohtuulliselta: smootie, kaksi leipää ja tee.

Vierailija
46/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70, ai helvetti knu hyvän linkin olet laittanut omegoista, syö sinä ihan keskenäs omegat margariinistä tietämättä yhtään mitä se moska sisältää ja miten se valmistetaan, tähän on ihan turha tulla länkyttämään kun tieto on tuota luokkaa. Eläinrasvat ovat luonnollisia ja elimistö osaa hyödyntää ne, juuri oli tutkimus että tyydyttynyt rasva ei aiheuta verisuoni ja sydäntauteja, margariinin tullessa markkinoille verisuoni ja sydäntaudit ja kuolleisuus teki älyttömän piikin tilastoihin, niin terveellistä se teollinen margariini on. Tota terveyskirjaston tietoa rahoittaa tod.näk THL joka suosittelee margariineja että mahdollisimman moni sairastuisi ja lääkkeet menevät kaupaksi. T.54

Vierailija
47/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 01:47"]

Miksi salaatinkastikkeen, öljyjen ja majoneesin lisääminen oli saanut niin paljon alapeukkuja?

[/quote]

Kasvisöljyissä on liikaa omega-6-rasvahappoja. Ei niiden lisäämistä voi suositella kukaan täysjärkinen.

[/quote]Omapahan on teveytesi, vedä laardia ja kuole nuorena. Tämä suomalaisten karppauslahkolaisuus alkaa olla melko naurettavaa, onneksi se alkaa olla jo pois muodista.

[/quote]

Sun postaus kertoo, ettet ravinnosta paljon tiedä, joten miksi kommentoit? Jotenkin hölmöä arvostella jotain asiaa (oli se mikä hyvänsä) jos ei siitä mitään tiedä :)

Vierailija
48/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

68, Ei todellakaan ala olemaan pois muodista, VHH ja paleo-ruokavalio yleistyy koko ajan ONNEKSI!! ihmiset paranee ja voivat paremmin kun alkaa kiinnostamaan mitä suuhunsa laittavat.

Vierailija
49/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millastahan toi avokado öljy on? oliiviöljy ei oo yhtään mun makuun,haju jo oksettaa :SSS Hauskaa että joku muu uppailee ylöspäin,hyvä! Mulle ei heti aamusta maistu mikään rasvainen,tuhti,joku munakas on ihan no no, ruisleipä ja leikkeleet,kasvikset ja muna siinä päällä keitettynä kuulostaa jo hyvälle,oisko parempi kun puuro aamulla? karppausta oon kokeillu,mutta tein sen väärin,vedin tyyliin joka päivä pari kertaa kerma-rahka-marja-hermesetas satsin ja ruokia jossa on paljon juustoa..ei ihme jos ei paino putoa tai putosihan se mutta se loppui lyhyeen kun ei ollut rahaa..nyt ymmärrän että juustolla ei tarvi joka pv läträtä,eikä kermoillakaan... voiko sitä soveltaa niin että syö jonkin verran hh? esim real leipä aamulla, yksi hedelmä päivällä? hunajaa loraus rahkan kanssa?Ap

Vierailija
50/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskulutuksesi on karkeasti arvioituna 1900 kcal/päivä. Syöt liikaa. Noilla kiloilla et jaksa paljon liikuntaa harrastaa? Ruoan koostumuksellakin on väliä, mutta loppupeleissä ratkaisee se, paljonko syöt kulutukseen nähden. Oletko kaloritietoinen? Puurossa niitä tulee rutkasti, pähkinöistä puhumattakaan. 

Oma kokemukseni on se, että jos olen kokoajan kylläinen, en kyllä laihdu. Laihdtukseen kuuluu pieni näläntunne, jos et sitä kestä, et kyllä tule onnistumaan.

Vierailija
51/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin kysymys minulle nousi Ap:n ruokavaliosta, joka vaikuttaa laihtumisen: mitkä ovat annoskoot? 

Vierailija
52/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:04"]

Millastahan toi avokado öljy on? oliiviöljy ei oo yhtään mun makuun,haju jo oksettaa :SSS Hauskaa että joku muu uppailee ylöspäin,hyvä! Mulle ei heti aamusta maistu mikään rasvainen,tuhti,joku munakas on ihan no no, ruisleipä ja leikkeleet,kasvikset ja muna siinä päällä keitettynä kuulostaa jo hyvälle,oisko parempi kun puuro aamulla? karppausta oon kokeillu,mutta tein sen väärin,vedin tyyliin joka päivä pari kertaa kerma-rahka-marja-hermesetas satsin ja ruokia jossa on paljon juustoa..ei ihme jos ei paino putoa tai putosihan se mutta se loppui lyhyeen kun ei ollut rahaa..nyt ymmärrän että juustolla ei tarvi joka pv läträtä,eikä kermoillakaan... voiko sitä soveltaa niin että syö jonkin verran hh? esim real leipä aamulla, yksi hedelmä päivällä? hunajaa loraus rahkan kanssa?Ap

[/quote]

Kyllä soveltaa voi itselle sopivaksi. Tosin tietoa pitää hankkia, että tietää mitä tekee ja miksi!

Vierailija
53/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadoöljy
Avokadoöljy valmistetaan avokadon hedelmälihasta ja se sisältää erittäin paljon E-vitamiinia. Sillä on avokadolle tyypillinen hedelmäinen ja voimakas maku. Käytä avokadoöljyä mausteena tai salaatinkastikeena. Se sopii hyvin myös ruoanvalmistukseen.

tietenkin voit soveltaa, se on totta että karpata voi väärin ja oikein, monet luulee, että karppaus on munien, pekonin, voin ja kerman läträämistä. Ei todellakaan JOS SEN TEKEE OIKEIN. Itse en syö pekonia ollenkaan kun en tykkää, voita käytän paistamiseen ja kasvisten päälle voisulana, oliiviöljyä/avokado/macadamiaöljyä salaatinkastikkeena, kasviksia tulee päivän aikana 800g-kilo, marjoja 200-300g, juustoraastetta joskus munakkaan päälle tai ruuan kanssa pilkottuna "jälkiruuaksi", se kovettaa mahaa niin sitä ei voi usein ja paljon syödä. Sinun kokoinen alkaa laihtumaan jo ihan pelkästään sillä että jätät herkut pois! kaikille ei sovi se, että jättää kaiken kerralla pois, minulle se toimi. Päätin yksipäivä aloittaa VHH ja siltä seisomalta tyhjensin keittiönkaapit sokerista, vehnäjauhoista, leivistä ym ja niitä ei ole sen jälkeen tässä taloudessa näkynyt eikä näy. Mulle ei sovi semmonen että pikkuhiljaa jätän pois, parempi kerta rysäys ja tuloksetkin saa silloin nopeammin näkyviin ja se taas ruokkii jatkamaan kun huomaa miten lähtee 2kg viikossa :)

T. 54

Vierailija
54/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja VHH on parasta se, että kaloreita ei todellakaan tarvitse laskea ja annoskoolla ei ole mitään väliä, siihen oppii, että päivässä syödään kolme kertaa vatsa täyteen, ei ähkyyn vaan sopivasti, voiko olla yksinkertaisempaa? Kun ruoka koostuu pääosin rasvasta, kasviksista ja proteiinista sitä syö määrällisesti vähemmän väkisin koska maha täyttyy nopeammin, siihen perustuu VHH:N teho T.54

Vierailija
55/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:25"]ja VHH on parasta se, että kaloreita ei todellakaan tarvitse laskea ja annoskoolla ei ole mitään väliä, siihen oppii, että päivässä syödään kolme kertaa vatsa täyteen, ei ähkyyn vaan sopivasti, voiko olla yksinkertaisempaa? Kun ruoka koostuu pääosin rasvasta, kasviksista ja proteiinista sitä syö määrällisesti vähemmän väkisin koska maha täyttyy nopeammin, siihen perustuu VHH:N teho T.54

[/quote]

kuulostaa kyllähelpolta. Tässä toinen laihduttaja mitoilla 175/77. Aamulla söin kananmunan, neljä fetajuuston palaa ja kurkkua sekä tomaattia. Mikä olisi karppaajan lounas?

Vierailija
56/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54: miten käytännössä ruuan laitto, teetkö vaikkapa kanakastikkeen kuohukermaan? jauhelihakastikkeen tomaattipohjalla...? pakko siis lihaa "jatkaa" jollain,tulee muuten kauhean kalliiksi. Tein eilen tortilloja;laitoin naudan jauhelihaa, tomaattimurskaa(pirkan pahvitötsä),sipulia,paprikaa,ruskeita papuja, taco mausteseos. Sitten tortillalätty ja justoraastetta vain vähän. Tietysti tuossa on tuo tortilla lätty,mutta musta muuten aika terveellinen?

mun peruskulutus on 2700kcal :)

annos koot on laihduttaessa pieniä..joskus varmaan liiankin pieniä,koska tulee helposti himoja. AP

Vierailija
57/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:25"]ja VHH on parasta se, että kaloreita ei todellakaan tarvitse laskea ja annoskoolla ei ole mitään väliä, siihen oppii, että päivässä syödään kolme kertaa vatsa täyteen, ei ähkyyn vaan sopivasti, voiko olla yksinkertaisempaa? Kun ruoka koostuu pääosin rasvasta, kasviksista ja proteiinista sitä syö määrällisesti vähemmän väkisin koska maha täyttyy nopeammin, siihen perustuu VHH:N teho T.54

[/quote]

kuulostaa kyllähelpolta. Tässä toinen laihduttaja mitoilla 175/77. Aamulla söin kananmunan, neljä fetajuuston palaa ja kurkkua sekä tomaattia. Mikä olisi karppaajan lounas?

[/quote]

En tiedä kaikkien karppaajien lounaita, mutta itsellä tänään sitruunalohi kermaviilikastikkeella, tomaattia, kaalisuikaleita, jälkiruokana kermavaahtoa marjoilla.

Vierailija
58/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, sulla ei kyllä ole paljon laihdutettavaa, mutta äkkiseltään aamupalasi on kovin pieni, et tule tuolla jaksamaan lounaaseen asti ellet kuulu niihin jotka syö parin tunnin välein, lisäisin vielä tuohon vaikka kourallisen pähkinöitä tai enemmän fetaa että saat rasvaakin, itse söin äsken 2munan munakkaan missä oli 1½ vatajan nakkia, purjoa, paprikaa, kesäkurpitsaa,1,5dl turkkilaista jogurttia missä mansikoita, mustikoita, rouhittuja pellavansiemeniä, oma tekemää mysliä ja loraus hunajaa tällä jaksan klo 16-17 asti ja lounaaksi ajattelin kaksi ohutta broilerin rintafilettä ja varhaiskaali-paprika-sipulipaistosta, kanan jälkeen pannuun kuohukermaa loraus mistä saan kastikkeen. 
ap, teen kanakastikkeen kookosmaitoon/kermaan, tulee halvemmaksi kuin kuohukerma, tai sitten senkin tomaattipohjaisena, paseerattua tomaattia ja pehmentää sitä makua sitten kookosmaidolla

olen siis itse 170/90, lähtöpaino oli sen 102kg maaliskuussa, eilisestä taas -800g

T. 54

Vierailija
59/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaajan lounas vaihtoehtoja mulla ainakin on nämä mitä eniten teen:

-voissa paistettua lohta ja kasviksia, kerma-tillikastike

- uunikasvikset/juurekset, porsaan ulkofilepihvi tai vloppuisin naudan sisäfilepihvi, kerma-sipulikastike, itse tehty maustevoi pihvin päälle

-kasvissosekeitto, syödään raejuuston kanssa ja monesti paistan kanaa vielä pinnalle

-pähkinäinen ja juustoinen tonnikala tai kanasalaatti, itse tehty salaatinkastike oliiviöljystä-balsamicosta-dijon sinapista

-kermainen kalakeitto (tietenkin ilman perunaa)

- erilaiset munakkaat jos aamulla olen syönyt smoothien

-munakasrullat (2munaa, 1tl psyllium ravintokuitua, loraus kermaa) paistetaan pannulla molemmin puolin ja sisälle laitetaan jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, kanaa/tonnikalaa, smetanaa/ranskankermaa, juustoraastetta ja kääritään rullalle

tortillaletut meillä korvataan cosmopolitan tai muulla isolla salaatinlehdellä!

T,54

Vierailija
60/117 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, jos annokset on pieniä niin silloin sortuukin helposti, on opeteltava syömään vatsa täyteen oikein kootuista aterioista, silloin annoskoolla ei ole mitään väliä, syöt automaattisesti oikean määrän ja laihdut.
Mulla ainakin meni ihan hermo superdieetillä ym siihen jatkuvaan joka suupalan punnitsemiseen ja kalorien kyttäämiseen, jotkut karpit pitää ohjenuoranaan, etteivät käytä tuotteita mitkä sisältää hiilihydraattia enemmän kuin 5g/100g, itse voi toki valita onko määrä 10g/100g vai mikä, mutta pastat ym voi unohtaa mitkä sisältää 60-70g/100g, kyllä sen täytyy alle 20g/100g T.54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan