Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko jollain estää sen, ettei naapuri tulisi ovelle?

Vierailija
21.07.2021 |

Olen jo kertaalleen pyytänyt, ettei hän enää tule ovelleni. Käytös on sen verran ahdistavaa ja kielenkäyttö ikävää. Kyseessä on ns. hankala naapuri, joka on häiriköinyt myös edellistä tässä asunutta asukasta ja asiasta on taloyhtiön kanssa myös keskusteltu. Hän keksii aivan kummallisia valituksen aiheita, jotka ei millään lailla liity mihinkään ns. normaaliin aiheeseen, josta ihminen voisi valittaa kuten tupakointiin, juhlimiseen, remppaamiseen tms. tai taloyhtiön järjestyssääntöihin ja niiden rikkomiseen.

Tämän ihmisen käytös on jo alkanut vaikuttaa siihen, ettei voi olla rennosti omassa kodissani ja säikyn joka kerta kun ovikello soi. En halua olla missään tekemisissä tämän kyseisen ihmisen kanssa, en halua vastaanottaa hänen "kirjeitä" jotka on roskia joille on raapustettu ihan käsittämätöntä tekstiä, enkä halua että tulee oven taakse valitustensa kanssa. Ahdistaa ylipäätään mennä koko rappukäytävään, kun pelkään että törmään häneen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Älä avaa ovea.

2. Kerro asiasta ystäville ja muille naapureille.

3. Säilytä lappuset.

4. Ota yhteys isännöintiin, esitä tarvittaessa laput todisteena.

Ap tässä. Näin olen pyrkinyt toimimaan. Joskus on vahingossa tullut avattua, kun olen odottanut lähetystä, tai muita vieraita. Toinen naapuri on aivan varmasti kuullut sen älämölön ja ne asiattomuudet, mitä hän on sanonut kun on ovelle tullut eikä ole puuttunut tilanteeseen millään tavalla. Taloyhtiö ei myöskään ole tehnyt mitään, kehottanut vaan säilyttämään lappuset ja näin olen nyt toiminut. En vaan voi sille mitään, mutta minua tämä tilanne ahdistaa ja tuo kyseinen naapuri jopa hieman pelottaa.

Soitat isännöitsijälle joka kerta kun naapuri tekee jotain. Eiköhän ala kohta isännöitsijäkin toimimaan.

Vierailija
22/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Älä avaa ovea.

3. Säilytä lappuset.

Ap tässä. Näin olen pyrkinyt toimimaan. Joskus on vahingossa tullut avattua, kun olen odottanut lähetystä, tai muita vieraita. Toinen naapuri on aivan varmasti kuullut sen älämölön ja ne asiattomuudet, mitä hän on sanonut kun on ovelle tullut eikä ole puuttunut tilanteeseen millään tavalla. Taloyhtiö ei myöskään ole tehnyt mitään, kehottanut vaan säilyttämään lappuset ja näin olen nyt toiminut. En vaan voi sille mitään, mutta minua tämä tilanne ahdistaa ja tuo kyseinen naapuri jopa hieman pelottaa.

Kohta neljä sitten käyttöön. Myös rikosnimike kotirauhan rikkominen tulee kyseeseen. Sen puolen hoitaa poliisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Älä avaa ovea.

3. Säilytä lappuset.

Suoraan sanottuna juuri siksi, että sinua pelottaa ja ahdistaa, naapuri on valinnut kohteekseen sinut. Olet niin sanottu helppo kohde. Tuollaistahan koulukiusaajatkin harrastavat. Kohteeksi se, joka ei uskalla pistää hanttiin, koska on tosi hauskaa viihdettä kun yksi pelkää. Tämä ei tietenkään oikeuta häiriköintiä, mutta valitettavasti se häiriköinti ei lopu, jos et siihen tiukasti vaadi muutosta. Ymmärrän, että se voi olla pelottavaa. Siksi voit pyytä esimerkiksi ystävää tai sukulaista tueksesi, jos et yksin uskalla vastustaa häirikköä. 

Vierailija
24/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noita lappusia jo kerännyt niin tarvitaan päivämäärät jolloin tullut ovelle ja naapuri todistamaan. Voit hakea lähestymiskieltoa (ihan nuo lappusetkin riittävät, jos niitä on paljon). Kunnianloukkaus ja laiton uhkaus ovat vielä erillisiä rikosnimikkeitä, jotka tutkitaan ja tuomitaan samalla.

Isännöitsijä ja naapuri pyydetään todistajiksi asiassa, siitä ei voi kieltäytyä. 

Se siis ei pidä paikkansa, etteikö näitä häirikköjä saa kuriin.

Vierailija
25/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaise sitä turpaan.

Vierailija
26/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet noita lappusia jo kerännyt niin tarvitaan päivämäärät jolloin tullut ovelle ja naapuri todistamaan. Voit hakea lähestymiskieltoa (ihan nuo lappusetkin riittävät, jos niitä on paljon). Kunnianloukkaus ja laiton uhkaus ovat vielä erillisiä rikosnimikkeitä, jotka tutkitaan ja tuomitaan samalla.

Isännöitsijä ja naapuri pyydetään todistajiksi asiassa, siitä ei voi kieltäytyä. 

Toki ne saadaan kuriin, mutta sitä ennen voi jo oma mielenterveys ehtiä kärsimään :(

Vierailija
27/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin kännykän käteen ja sanoisin, että videoin tän meidän keskustelun nyt. Jos kehtaisi häiriköidä, vaikka suoraan sanoisin, että videoin, nii sitten sen videon kanssa poliisille. 

Vierailija
28/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikellon kello-osan voi ruuvata irti. Itse olen ottanut sen aina pois. 

Vierailija
29/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee huoli-ilmoitus dementiasta kärsivästä naapurista

Vierailija
30/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee naapuristasi huoli-ilmoitus sosiaalihuollolle. Kuulostaa siltä, että on mielenterveysongelmainen ja jotenkin kontrollin ulkopuolella, sairaudentunnottomana ei kykene ymmärtämään toiminnassaan mitään väärää. Tarvittaessa sosiaaliviranomaiset tarkistuksen yhteydessä toimittavat naapurisi poliisin virka-avun kanssa psykiatriseen arvioon, mikäli tilanne sitä vaatii.

Vierailija
31/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki ne saadaan kuriin, mutta sitä ennen voi jo oma mielenterveys ehtiä kärsimään :(

Ei pidä antaa häiriköille valtaa omaan mieleen. Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin se vaan menee. Häirikön ainut tavoite on saada sinut pelkäämään ja muuttamaan pois. Älä ihmeessä anna hänelle sitä iloa. 

Vierailija
32/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäntä laittoi ovikelloon sähköä. Sisältä saa valokatkaisimesta sähkön aktivoitua. Ei kerta riittänyt, mutta toisen kerran jälkeen ei ahdistelija enää yrittänyt.

Vierailija
33/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna korkea aita oven ulkopuolelle sopivalle etäisyydelle.

Vierailija
34/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ovi pois.

Vierailija
35/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIten tuo estää naapuria tulemasta ovelle?

Vierailija
36/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, mutta eipä siitä ovelle tulemisesta mitään haittaa ole, jos ei saa kelloa soitettua. Siellähän seisoo :D

Vierailija
37/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran naapuri, jonka vieraat eikä se itsekään, ikinä käyttänyt ovikelloa. Hakkasivat nyrkillä oveen. Kerran takoivat ovea jopa isolla kivenmurikalla.

Vierailija
38/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuokra-asunto vai oma? Muuta ihmeessä pois tästä osoitteesta jos pystyt, muuten joudut häirikön piinaamaksi hamaan tulevaisuuteen asti. Eikö se stalkkaa ketään muita saman kerroksen asukkaita, sinua vaan?

Vierailija
39/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, mutta eipä siitä ovelle tulemisesta mitään haittaa ole, jos ei saa kelloa soitettua. Siellähän seisoo :D

Ei se välttämättä vaan seiso. Se voi koputtaa ja suorastaan hakata ovea. Nim. Kokemusta vastaavasta tilanteesta :(

Vierailija
40/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa ja varmista.