Kämmenkipu
Sattuupa vielä olemaan sama käsi jossa todettu pari vuotta sitten kiertäjäkalvosinoireyhtymä+tenniskyynärpää+lievä rannekanavatukkeuma jolle ei tutkivan erikoislääkärin mielestä silloin tarvinnut mitään tehdä.
Mutta nyt siis muutaman päivän kipuillut tuo ranne/kämmen, siis sisäpuoli kämmenessä on aivan kuin piikkejä työnnettäisiin sisään ja puristusote tekee häijyä, esim.imurin käyttö aiemmin tänään ja perunoiden kuorten hankaaminen sillä harjalla oli haastavaa.
Että mitähän vattua nyt sitten, olen lomallakin vielä joten ei kiitos tällaista 😤
Kommentit (4)
Ehkä nivelrikko.Ainakin itsellä aiheuttaa sormiin kipua joka on kuin neuloilla pisteltäisiin.Puutuu myös öisin ellen päivän aikana heiluttele sormiani.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nivelrikko.Ainakin itsellä aiheuttaa sormiin kipua joka on kuin neuloilla pisteltäisiin.Puutuu myös öisin ellen päivän aikana heiluttele sormiani.
Minulla oli tuota tämän käden sormien puutumista aiemmin, siis silloin 2-3v sitten kun oireiden (käsi myös tuntui säännöllisesti ikäänkuin voimattomalta ja kuin roikkuvalta) vuoksi menin sitten työterveyteen josta sain lähetteen magneettikuvaan (olkapää), fysioterapeutille ja lopulta sähköratatutkimukseen Helsinkiin. Millekään käteni diagnooseista ei ole mitään operatiivista katsottu tarpeelliseksi tehdä, onneksi ollutkin
parempana pitkään, mutta nyt sitten alkanut tämä kämmen/ranne-oireilu. Ihan jo esimerkiksi tämä kännykällä näpyttely aiheuttaa kipua tässä kämmenessä ja sormien kihelmöintiä.
Ap
Mulla on sama juttu. Kämmenessä on jonkinlainen monttu ja sen takana kohouma. Molemmissa käsissä näin. Kipeytyvässä kämmenessä kohouma suurempi, sitä puristelen kun kipeytyy, jolloin kipu hellittää. Olisko joku ganglio? Ainakin kuuluu ääntä, kuin hyytelö hajoaisi.