Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko jollain estää sen, ettei naapuri tulisi ovelle?

Vierailija
21.07.2021 |

Olen jo kertaalleen pyytänyt, ettei hän enää tule ovelleni. Käytös on sen verran ahdistavaa ja kielenkäyttö ikävää. Kyseessä on ns. hankala naapuri, joka on häiriköinyt myös edellistä tässä asunutta asukasta ja asiasta on taloyhtiön kanssa myös keskusteltu. Hän keksii aivan kummallisia valituksen aiheita, jotka ei millään lailla liity mihinkään ns. normaaliin aiheeseen, josta ihminen voisi valittaa kuten tupakointiin, juhlimiseen, remppaamiseen tms. tai taloyhtiön järjestyssääntöihin ja niiden rikkomiseen.

Tämän ihmisen käytös on jo alkanut vaikuttaa siihen, ettei voi olla rennosti omassa kodissani ja säikyn joka kerta kun ovikello soi. En halua olla missään tekemisissä tämän kyseisen ihmisen kanssa, en halua vastaanottaa hänen "kirjeitä" jotka on roskia joille on raapustettu ihan käsittämätöntä tekstiä, enkä halua että tulee oven taakse valitustensa kanssa. Ahdistaa ylipäätään mennä koko rappukäytävään, kun pelkään että törmään häneen.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on laiha lohtua sanoa ettei ovea tarvitse avata. Itselläni oli häirikkönaapuri rivitalossa, jonka oiha-alueella välttely oli vähän helpompaa kuin kerrostalon rappukäytävässä.

Jos häiriköinti jatkuu ettekä ole vielä ilmoittaneet asiasta poliisille voisi se sitten olla seuraava askel eteenpäin.

Vierailija
2/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä ne valituslaput ja laita taskussasi oleva puhelin äänitallennukselle kun menet avaamaan oven. Tallenna kaikki. Ihan tyhjin perustein ei poliisille kannata ilmoittaa, joten todistusaineistoa pitää olla paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille tosiaan kannattaa ilmoittaa. Sekopäiset kirjeet vaan talteen, ja mielellään puhelin taskuun nauhoittamaan ääntä (tai jos kehtaat, ota video) aina kun tyyppi ilmestyy ovelle. Sitten rikosilmoitus vainoamisesta ja nuo jutut todisteiksi. Jos naapuri on vanha, niin hänestä voisi tehdä myös huoli-ilmoituksen sosiaalitoimeen. Ei ehkä auta muuten, mutta kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
4/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan tuollaisenkin käytöksen tulkita häiritseväksi..?

ehkä ovikelloa voisi jotenkin käsitellä ettei soisi liian lujaa, tai jos on sähköinen, niin asentaa jokin on/off kytkin.

😕

Vierailija
5/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala avaa ovi aina alasti ja pyydä oikee peremmälle, mut korosta ettei sun kämpässä saa pitää vaatteita

Vierailija
6/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaisi ovea ja poistaisin ovikellon, jos oikein rinkuttaisi. Tuollaisen tavoitteena on saada huomiota. Kun sitä ei saa, loppuu toiminta hyvin todennäköisesti. 

Vierailija
7/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille sellainen selkäsauna että se pelkää jo kulkea ovesi ohikin.

Vierailija
8/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi auki ja huudat täysillä niin kauan, että häirikkö poistuu tai muut naapurit tulevat apuun. 

Vierailija
9/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkki valituksista mitä tää tyyppi tekee? Ja ovea ei tarvitse todellakaan avata. Jos ovikello häiritsee, ota se irti. 

Tälläiset ihmiset ei luultavasti usko puhetta, joten sinuna ignooraisin koko tyypin. Niin minä itse ainakin tekisin. 

Vierailija
10/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri siis käy Oven luona tyhjentämässä? Taitaakin olla niitä miehiä...

Vierailija
11/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä avaa ovea.

2. Kerro asiasta ystäville ja muille naapureille.

3. Säilytä lappuset.

4. Ota yhteys isännöintiin, esitä tarvittaessa laput todisteena.

Vierailija
12/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän vaikea tilanne aiheen aloitelijalla. Itse oli tilanne. Jossa kaksi eri mieshenkilöä,pääti olen vapaata riistaa kun asun yksin vanhana.( ei tarkoita olen yksinäinen tai vapaa nainen)Sama rappu viellä.Pyrein olee kohtelilias kun ovikelloa soitetin milläkin tekosyyllä ja kaljassa.Hankein langatoman ovikellon,senhän saa äänetömäksi.Huomautetiin siitä rappu käytävä todella turhamaista mies.Miksiköhän? Toinen  selitti täydessä känissä oven takana: Tarttis salasuhdetta,panetaa ja voitaisko sala suhteeseen ryhtyä?Kun on aikuiset lapset,ei halua tietävät. Häntä nuorempi mies kanssa, täydessä känissä ovellani: milläkin tekosyyllä.Penis valmiiksi pystyssä ,ohueiden verkareiden alla,mogertaa oot niin seksy,katso mulla seisoo kun näenkin sinut. Kun tota jahtaamista tapeeksi kaua kesti ja kohteliaasti torju miehet.Alko todella ahdistaa he! Vati  lopulta meni nurin.  Sanoin niin rumasti kun osasin molemille jahtaajille. Meni perille! Olen sitten kerrostalon vittumaisin  vanha ämmä,jota kukaan ei huoliskaan.

Aloittajan naapuri?

Vierailija
13/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En avaisi ovea ja poistaisin ovikellon, jos oikein rinkuttaisi. Tuollaisen tavoitteena on saada huomiota. Kun sitä ei saa, loppuu toiminta hyvin todennäköisesti. 

On muuten hyvä idea poistaa ovikello. Nykyaikana muutenkin ainoastaan postinkantaja tarvitsee sitä.

Vierailija
14/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ovet aukeaa ulospäin. Sen voi todellakin vahingossa avata niin kovaa että takana seisova saa tärskyn. Oikea hetki on tietysti juuri silloin kun käsi on siinä pirinkellolla…

Vierailija
15/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten hyvä idea poistaa ovikello. Nykyaikana muutenkin ainoastaan postinkantaja tarvitsee sitä.

Mihin postinkantaja tarvitsee ovikelloa? Nehän vaan jättää lapun, että "emme tavoittaneet teitä, joten voitte noutaa paketin lähimmästä postitoimipaikasta". Tämä siltikin, vaikka olisi koko päivän kotona pakettia odottamassa. 

Vierailija
16/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ovet aukeaa ulospäin. Sen voi todellakin vahingossa avata niin kovaa että takana seisova saa tärskyn. Oikea hetki on tietysti juuri silloin kun käsi on siinä pirinkellolla…

Pirinkello? Joku huumepiirien juttu?

Vierailija
17/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana yhteys tietenkin isännöitsijään. Pääsääntöisesti pitäisi hoitua tällaiset asiat jo sitä kautta.

Vierailija
18/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäät yleensä vain villiintyvät, jos niille näyttää että pelkää. Siksi napakasti vaan, että painupa v'ttuun häiriköimästä ja ovi kiinni. Jos törmäätte rappukäytävässä, ole kuin et näkisikään koko tyyppiä. Jos lähestyy, sama napakka poistumiskäsky. 

Vierailija
19/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, isännöitsijään yhteydessä. Poliisit ei voi asialle mitään. Kirjaa ylös tapahtumat, ja vaadi isännöitsijää viemään asia taloyhtiölle, joka ottaa asunnon haltuun.

Meillä meni pari vuotta samanlaisen tapauksen kanssa. Vieläkään ei voi pitää ovikelloa, tai tulee paniikkikohtauksia.

Vierailija
20/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Älä avaa ovea.

2. Kerro asiasta ystäville ja muille naapureille.

3. Säilytä lappuset.

4. Ota yhteys isännöintiin, esitä tarvittaessa laput todisteena.

Ap tässä. Näin olen pyrkinyt toimimaan. Joskus on vahingossa tullut avattua, kun olen odottanut lähetystä, tai muita vieraita. Toinen naapuri on aivan varmasti kuullut sen älämölön ja ne asiattomuudet, mitä hän on sanonut kun on ovelle tullut eikä ole puuttunut tilanteeseen millään tavalla. Taloyhtiö ei myöskään ole tehnyt mitään, kehottanut vaan säilyttämään lappuset ja näin olen nyt toiminut. En vaan voi sille mitään, mutta minua tämä tilanne ahdistaa ja tuo kyseinen naapuri jopa hieman pelottaa.