Sano kolme (3) ylempi korkeakoulupohjaista ammattia, joissa työllistyminen 100% tai lähes 100% varma.
Lääkäri tai sosiaalityöntekijä ei kiinnosta. Mikä muu? En halua opiskella maisteriksi kortistoa koristamaan.
Kommentit (71)
Vihreä ylilihava feministi, rodullistettu poliitikko.
Millä tahansa alalla se 10% huippu joka on valmistunut parhain arvosanoin ja hankkinut jo opiskeluaikanaan oikeat verkostot nauttii eläkkeelle saakka täystyöllisyydestä kunhan muistaa päivittää osaamistaan.
Sen sijaan keskinkertaisuus joka ei tunne minkäänlaista kiinnostusta alalle ja lähtee opiskelemaan mitä tahansa tutkintoa kunhan niillä rimaa hipoen haalituilla papereilla saa 100% työllisyyden, löytää itsensä aika äkkiä kadulta kalossinkuva perseessä oli millainen työvoimapula hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku psykologiin? :D Psykologeilla on käytännössä 100% työllisyys.
Varsinkin koulupsykologeista on huutava pula.
Käyttäjä2301 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijä, muusikko, kuvataiteilija, muotisuunnittelja, elokuvaohjaaja, onhan noita....
Et tainnut edes otsikkoa lukea? Yksikään mainitsemistasi ei ole millään lailla varma työpaikka, kaikkea muuta. Ja ainoastaan näyttelijä ja kuvataiteilija ovat ylemmän asteen tutkintoja, jos nekään.
Sibelius-Akatemiasta valmistuu musiikin tohtoreita - kai tohtorin tutkinto on ylemmän asteen?
Aikas oleellinen juttu unohtui kysyjältä. On turhaa opiskella tutkinto jolla saa tänään 100% varmasti töitä hirveän työvoimapulan takia jos vaikka 10 vuoden kuluttua koko ammattia ei ole enää olemassaakaan.
Tai alalle on 10v kuluttua ylikoulutettu tolkuttomasti sinua lahjakkaampia nuoria joilla on tuoreempi osaaminen sekä hirveä hinku tulla aluksi töihin vaikka ilmaiseksi.
Olen biokemian tohtori. Dosentti. En tunne ketään työtöntä biokemistiä. Olen ollut lääket. Ja ympäristötutkimuksen parissa.
Matematiikan ja fysiikan tutkinnon suorittaneet saavat yötä
Lääkärit jutistit psykologit dipl insinöörit
Vierailija kirjoitti:
maikka, juristi, ekonomi
Ekonomi just EI TYÖLLISTY!
Joka paikkaan 250 hakijaa eli meitä KTMiä valtavasti liikaa!!
Käyttäjä2301 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri, sosiaalityöntekijä ja psykologi tulee nyt ensimmäisenä mieleen
No myönnetään et heitin nuo ylläolevat läppänä ☺
Enpä usko. Luulenpa, ettet lukenut otsikkoa tai ajatellut, ja nyt yrität korjata virheesi.
Tosikko 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maikka, juristi, ekonomi
Ekonomi just EI TYÖLLISTY!
Joka paikkaan 250 hakijaa eli meitä KTMiä valtavasti liikaa!!
Ai, itse valmistuin juuri KTM:ksi ja mulle soitettiin opiskeluaikana, että haluanko töitä. Sain koulutusta vastaavan vakituisen työpaikan ennen valmistumistani, ei aikaisempaa kokemusta alalta.
Ekonomit työllistyvät melko hyvin, etenkin oikeista yliopistoista valmistuvat.
https://www.suomisanakirja.fi/vakaope