Tupakoijat! Miksi pitää tupakoida?
"Minun on PAKKO päästä röökille!"
Miten niin? En ymmärrä. Asiallista keskustelua. Esimerkiksi paikassa missä on tupakointikielto on pakko vetää rööki huuleen. Tai jos toinen ei halua altistua myrkylle niin ei mitään väliä, kun hänen korkeutensa nyt haluaa polttaa.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lopettakaa perkele soikoon se perkeleen riita verorahoista ja tupakan hajusta, koska fakta on se, että tupakka nimenomaan on myrkyllistä, koska se sisältää nikotiinia ja tupakkayhtiöt tuottaa paljon pahaa!
https://tekijalehti.fi/2020/06/17/tupakointi-vaarantaa-koko-maapallon-t…
Fakta on myös se, että haju ei ole myrkyllistä vaan savu ja myös se on fakta, että jokaisella on oikeus tehdä hidasta itsemurhaa tupakkapaikalla niin valitessaan.
niin on, mutta ei ole oikeutta vetää hautaan mukanaan muita ihmisiä.
Vähän sama asia kuin jos syyllistäisit kaikkia sellaisia ihmisiä jotka käyttävät alkoholia siitä, että joku alkoholia käyttänyt ihminen on humalassa tappanut jonkun toisen ihmisen. Tupakoitsijoista kuitenkin aika äärimmäisen pieni vähemmistö nyky-yhteiskunnassa on sellaisia, jotka tupakoinnillaan vaarantavat muiden terveyden. Kommenttisi olisi ollut validi ehkä joskus 30-40 vuotta sitten, jolloin tupakoitiin lähes missä tahansa ja tupakoinnista oli oikeasti haittaa myös tupakoimattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä tupakkahössötystä. Ennen poltettiin sulassa sovussa pankeissa, tehtaissa, ja konttoreissa. Tupakka ja hymy huulessa tehtiin töitä. Ihmiset olivat hyväkuntoisia ja hoikkia eikä mielenterveysongelmista ollut tietoakaan. Taisipa jopa jotkut lääkäritkin suositella tupakointia tuolloin. En tunne ketään jolle olisi mitään terveysongelmia polttelusta koskaan tullut. Kerran kyllä poltin sormet kun olin huolimaton sytyttimen kanssa.
serkkuni kuoli tupakan aiheuttamaan syöpää. Viimeistä edellisenä päivänäänkin vielä piti päästä sairaalaan ulkuopuolella olevaan tupakkakoppiin sauhuttelemaan ja sitten osastolla, kun happi loppui ja kivut tuli, niin itki sitä, että ei hän syöpään halunnut kuolla. Mitäpä siinä mitään sanomaan, kun ei kehdattu sanoa, että kikkeliskokkelis, mitäs poltit.
Meinaatko siis, että jos hän ei olisi polttanut, hän olisi saanut varmuudella nopean, helpon ja kivuttoman kuoleman? Todennäköisimmin olisi elänyt vielä jonkin aikaa ja kuollut sitten johonkin muuhun sairauteen, johon on aivan yhtä tuskallista kuolla.
todennäköisemmin olisi elänyt yli satavuotiaaksi ja kuollut äkkikuoleman kautta, kuten muutkin sukulaisemme.
Sinun mielestäsi tuo sanomasi skenaario on todennäköisin, tilastojen ja faktojen mielestä taas tuo minun aiemmin esittämä skenaario on huomattavasti todennäköisempi.
hän on minun sukulaiseni, jaamme samoja geenejä, meillä on kattavat sukututkimukset tehty ja siellä on kautta linjan pitkäikäistä porukkaa. meillä nyt vain kuollaan iäkkäinä, joten minun skenaarioni on todennäköisempi kuin sinun, joka et ole edes tutustunut sukuumme tai sen genetiikkaan.
Toisissa suvuissa eliniänodote on pidempi kuin toisissa, mutta yhdelläkään suvulla se ei ole sataa vuotta. Lisäksi pitkäikäisimmissäkin suvuissa on niitäkin, jotka kuolevat nuorempina. Nämä faktat tiedostaakseen ei edes tarvi olla perehtynyt yhdenkään yksittäisen suvun genetiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Röökinpolttajat ovat luuserisakkia.
Tupakoimattomuus on sinulla ilmeisesti ainoa keino nostaa itsesi muiden yläpuolelle. Veikkaan, että persoonaltasi, älyltäsi tai luonteeltasi olet sellainen ihminen, ettei niillä ominaisuuksilla juurikaan pääse keulimaan, mutta onneksi tupakoimattomuus antaa sinulle edes yhden keinon kokea olevasi jotakin muuta ihmisryhmää parempi. Todellista luuserisakkia ovat kuitenkin ne, joilla kapasiteetti ei riitä mihinkään sen omaperäisempään, älyllisempään tai sisällöllisempään viestiin kuin: "röökinpolttajat ovat luuserisakkia.". Tuollaiseen itseilmaisuun pystyy jo ala-asteikäinen lapsikin, ja jotkut heistä osaavat jopa perustella näkemyksensä. Se perusteleminen olisi kuitenkin ollut aivan liikaa vaadittu sinun älylliselle kapasiteetillesi?
Miksi oi miksi länsimaat ovat täynnä puritaaneja, joille kelpaa vain heidän oma tapansa elää. Kaikki muu on kiellettävä.
Kyllä siinä vaan tulee myrkytetyksi, kun naapurit kiskovat tupakkaa parvekkeillaan yötä päivää ja itsellä ei ole mitään mahdollisuutta käyttää omaa parvekettaan. Se on näillä helteillä ihan helve,,n hienoa!
Olen sitä mieltä, että jokainen parveketupakoitsija pitäisi ampua. Noin itsekkäät ja typerät ihmiset eivät ansaitse elää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä vaan tulee myrkytetyksi, kun naapurit kiskovat tupakkaa parvekkeillaan yötä päivää ja itsellä ei ole mitään mahdollisuutta käyttää omaa parvekettaan. Se on näillä helteillä ihan helve,,n hienoa!
Olen sitä mieltä, että jokainen parveketupakoitsija pitäisi ampua. Noin itsekkäät ja typerät ihmiset eivät ansaitse elää.
Ole ihan mitä mieltä vain, mutta fakta on kuitenkin se, että parveketupakoinnista ei ketään todellisuudessa ammuta. Millä perusteilla juuri sinä olet mielestäsi tarpeeksi tärkeä ja vaikutusvaltainen ihminen päättäksesi siitä, ketkä ansaitsevat elää ja ketkä eivät?
Olen opettaja. Opetan ammatillisissa oppilaitoksessa. Aikuiskurseilla on se ongelma, että nämä tupakoitsijat saattavat kesken oppitunnin rynnätä tupakalle, vaikka tauosta ei ole sovittu. Aikuisten kanssa olen sopinut, että pidän 1,5 h tunnin ja sitten pidetään tauko.
Miten nämä kestää työelämässä, kun joka tunti pitää käydä tupakalla?Käsittääkseni työelämässä on ne tupakkatauotkin sovittu, eikä joka tunti voi tupakalla käydä.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja. Opetan ammatillisissa oppilaitoksessa. Aikuiskurseilla on se ongelma, että nämä tupakoitsijat saattavat kesken oppitunnin rynnätä tupakalle, vaikka tauosta ei ole sovittu. Aikuisten kanssa olen sopinut, että pidän 1,5 h tunnin ja sitten pidetään tauko.
Miten nämä kestää työelämässä, kun joka tunti pitää käydä tupakalla?Käsittääkseni työelämässä on ne tupakkatauotkin sovittu, eikä joka tunti voi tupakalla käydä.
Voihan sitä käydä, kun leimaa itsensä vain ulos. Käytännössä, ainakin toimistoissa joissa olen ollut töissä, ihmiset käy tupakalla taukojen yhteydessä. Eli kahvi juodaan röökipaikalla ja lounaan yhteydessä käydään tupakalla. Enempää ei ehdi, kun töitäkin pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lopettakaa perkele soikoon se perkeleen riita verorahoista ja tupakan hajusta, koska fakta on se, että tupakka nimenomaan on myrkyllistä, koska se sisältää nikotiinia ja tupakkayhtiöt tuottaa paljon pahaa!
https://tekijalehti.fi/2020/06/17/tupakointi-vaarantaa-koko-maapallon-t…
Fakta on myös se, että haju ei ole myrkyllistä vaan savu ja myös se on fakta, että jokaisella on oikeus tehdä hidasta itsemurhaa tupakkapaikalla niin valitessaan.
niin on, mutta ei ole oikeutta vetää hautaan mukanaan muita ihmisiä.
Vähän sama asia kuin jos syyllistäisit kaikkia sellaisia ihmisiä jotka käyttävät alkoholia siitä, että joku alkoholia käyttänyt ihminen on humalassa tappanut jonkun toisen ihmisen. Tupakoitsijoista kuitenkin aika äärimmäisen pieni vähemmistö nyky-yhteiskunnassa on sellaisia, jotka tupakoinnillaan vaarantavat muiden terveyden. Kommenttisi olisi ollut validi ehkä joskus 30-40 vuotta sitten, jolloin tupakoitiin lähes missä tahansa ja tupakoinnista oli oikeasti haittaa myös tupakoimattomille.
https://savutonsuomi.fi/kohti-savutonta-suomea/aikajana/
Ja vielä kun miettii että tupakoijiakin on hyvin vähän, niin todennäköisyys joutua tupakoijan systemaattisen myrkytyksen uhriksi on ihan häviävän pieni.
Tosiasiassa valtaosa ei vain pidä siitä hajusta. Samalla innolla ei vain käydä niiden parfyymimummojen kimppuun (ehkä kun tupakan hajusta ei enää 2030 voi valittaa)
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on täysin eri maailma kuin koulu. Koulussa saatoin itsekin tuollaista tehdä, koska se ei vaikuttanut siihen että sain kuitenkin kurssit suoritettua hyvin arvosanoin. Työelämässä tuosta tulisi sanomista ja se mahdollisesti vaikeuttaisi tulevien työpaikkojen saamista. Muutenkin työssä sitä motivoituu olemaan ihmisiksi aivan eri tavalla kuin koulussa, koska työstä maksetaan palkkaa ja koulusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu alasta ja työpaikasta, ei kaikki duunit ole sellaisia että istutaan jossain konttorissa 8-16 arkipäivisin.
Ihmetyttää tällainen asenne, että koko maailman pitää pyöriä tupakoitsijoiden tarpeiden ympärillä ja vain heillä on oikeuksia. Muut ihmiset onkin sitten näiden mielestä ala-arvoista paskaa, joiden tarpeita ei mitenkään tarvitse huomioida "koska mä nyt vaan vedän tän mun röökin, kun mulla on oikeus!"
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tällainen asenne, että koko maailman pitää pyöriä tupakoitsijoiden tarpeiden ympärillä ja vain heillä on oikeuksia. Muut ihmiset onkin sitten näiden mielestä ala-arvoista paskaa, joiden tarpeita ei mitenkään tarvitse huomioida "koska mä nyt vaan vedän tän mun röökin, kun mulla on oikeus!"
Mistä tuollainen käsitys, että tupakoitsijat pitäisivät muita ihmisiä ala-arvoisena paskana? Kun tätäkin ketjua lukee, niin kyllähän se enemmänkin on niin, että tupakoinnin vastustajat pitävät tupakoitsijoita sellaisena. Ja mitä nuo tupakoitsijoiden suuret vaatimukset sitten mielestäsi ovat? Itse en tupakoitsijana ole vailla muilta ihmisiltä kuin kahta asiaa: a) antakaa minun tupakoida paikoissa, joissa siitä ei ole muille haittaa, b) lopettakaa jatkuva nillitys tupakoinnista, en minäkään nillitä jatkuvasti niistä asioista tai tavoista jotka teissä muissa ihmisissä minua ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Tunnet jonkun yhden tai kaksi röyhkeää tupakoitsijaa ja sen perusteella oletat kaikkien muiden satojen tuhansien tupakoivien suomalaisten olevan muodostamasi stereotypian kaltaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tällainen asenne, että koko maailman pitää pyöriä tupakoinnin vastustajien tarpeiden ympärillä ja vain heillä on oikeuksia. Muut ihmiset onkin sitten näiden mielestä ala-arvoista paskaa, joiden tarpeita ei mitenkään tarvitse huomioida "koska mä nyt vaan nillitän muiden ihmisten henkilökohtaisista valinnoista, kun mulla on oikeus!"
Tupakoikaa sitten paikassa, jossa tupakoinnista ei ole muille haittaa! Älkää sotkeko muita ihmisiä ja heidän terveyttään siihen asiaan! Mutta kun se ei vaan käy! Pakko on vetää sitä saatanan paskaa vuorokauden ympäri kelillä kuin kelillä parvekkeella. Jumalauta mitä typeryksiä!
Selvää on se, että tupakointi vaikuttaa aivotoimintaan, mutta ei ainakaan positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Pitäisi ampua", "eivät ansaitse elää", tällaiset virkkeethän ovat kaiken rakentavan ja aikuismaisen keskustelun kulmakivi. Kuulostat hieman eräältä 40-luvulla vaikuttaneelta Adolfilta noiden äärimmäisyyksiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoikaa sitten paikassa, jossa tupakoinnista ei ole muille haittaa! Älkää sotkeko muita ihmisiä ja heidän terveyttään siihen asiaan! Mutta kun se ei vaan käy! Pakko on vetää sitä saatanan paskaa vuorokauden ympäri kelillä kuin kelillä parvekkeella. Jumalauta mitä typeryksiä!
Selvää on se, että tupakointi vaikuttaa aivotoimintaan, mutta ei ainakaan positiivisesti.
Valtaosa polttaakin jossain pihan tupakkapaikalla. On tupakoimattomien omia harhoja, että valtaosa kävisi röökillä parvekkeella tai muuten viis veisaisi tupakoimattomien oikeudesta olla savuttomassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän valtaosa tupakoitsijoista tekeekin. Turha syyllistää kaikkia tupakoitsijoita siitä, että pieni vähemmistö heistä tuottaa haittoja muille ihmisille. Huonolla tuurilla kenelle tahansa voi osua kohdalle naapuri, jonka tekemiset tuottavat harmia muille. Ennemmin silti itse ottaisin naapuriini tupakoitsijan hajuhaittoineen kuin vaikka runsaasti alkoholia käyttävän ihmisen meluhaittoineen.
Tämä ketju innostaa aloittamaan tupakoinnin uudelleen. Ihan vain että tiukkapipot saa paheksuttavaa.