Miksi jotkut työntävät jopa nelivuotiaita rattaissa??
Kommentit (66)
Oi kauhee. Itse en ole edes tajunnut ette juuri 4v:ta sais rattaissa kaupungilla kuskata. Nyt on kyllä vanhempien hölmöys kyseessä. Ihan tottumuksesta otetaan rattaat reissuille tai keskustaan. Oman helppouden vuoksi kai. Av antoi ajattelemisen aihetta, kai pitäis hylätä rattaat kun lapsi jo täytti 4. Olemmeko tehneet kovasti vahinkoa lapsellemme???
Meilläkin on rattaat aina mukana ja niissä istuu 1,5-vuotias tai 3,5-vuotias, ihan riippuen siitä kuka ei jaksa tai viitsi kävellä (tai kuka karkailee kokoajan).
Minä en *kele ala kantaa näillä helteillä tuommoista kuuman uuvuttamaa, riuhtovaa kiukkupeppua, jos sille päälle sattuu - ihan tarpeeksi lämmin on ilmankin ja selkä romuna ympärivuotisesti.
Meidän päivälenkki koirien kanssa menee maantien laidassa, koska täällä maalla ei kannata kevyelle liikenteelle väylää tehdä. Tiellä kulkee rekkoja, busseja ynnä muita. Koirat kulkee hihnassa ja 4v rattaissa, ihan turvallisuussyistä useamman kilometrin, ennen kuin päästään omalle peltotielle. Siellä päästän koko poppoon irralleen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:18"]
Ilmaset matkat syynä. Jotkut jopa työntävät tyhjiä rattaita, senkin olen nähnyt.
[/quote]
Matkat on ilmaiset vain jos kyydissä on alle 7v lapsi. Kannattaa sanoa kuskille, että tuolla on tyhjät rattaat niin saa käydä maksamassa. ;)
[/quote]
Metrossa olen nähnyt. En jaksa tuollaisesta alkaa riehumaan, tuli tässä vaan nyt mieleen : )
Varmaan nää autolla kaikkialle liikkuvat ihmettelevät isompaa lasta rattaissa. Ei niinkuin tajuta, että parkkikselta kotiin kävely ei ole sama asia kuin 5 km:n kävelyretki kolmivuotiaan kanssa. Usein nämä vanhemmatkaan ei kävele muualle kuin autolle ja autolta takaisin.
Mutta niiden lapsihan on niin reipas, kun ei rattaita tarvitse...
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:40"]
Kyllä perusterve 3-vuotias jaksaa kävellä korkeasaareen ja puiston läpi ainakin lauttasatamasta, useampi parkkipaikaltakin. Jos ei jaksa niin ei elukat kiinnosta eli ei kannata mennä.
[/quote]Voi jeesus mitä kävelykuntopoliiseja täällä taas on :D Olis haluttanu pistää rattaisiin meidän 12 vuotiaskin kesällä kun kerreltiin nähtävyyksiä...