Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut työntävät jopa nelivuotiaita rattaissa??

Vierailija
28.07.2014 |

Otsikko

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:18"]

Ilmaset matkat syynä. Jotkut jopa työntävät tyhjiä rattaita, senkin olen nähnyt.

[/quote]

Matkat on ilmaiset vain jos kyydissä on alle 7v lapsi. Kannattaa sanoa kuskille, että tuolla on tyhjät rattaat niin saa käydä maksamassa. ;)

Vierailija
42/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja haluan käyn hölkkäämäsä 15km lenkkejä. Ei jaksa muksut pyöräillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, mä oon kuljettanut tyhjiä rattaita bussissa. Ostin kierrätyksestä 6 kilsan päästä ja toin kotiin. Lippuni on kyllä maksettu. Ja kerran äitini haki lapset pk:sta muutaman kilsan päästä ja rattaat olivat kotona, ei pk:ssa. Aivot käyttöön. 

Vierailija
44/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorempi muksu oli niin vilkas, että pidin sitä joskus 3-vuotiaana kaupungilla rattaissa, ettei se juossut auton alle.

Vierailija
45/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi istui rattaissa niin vanhaksi kuin vaan mahtui, onneksi oli pienikokoinen. Lapsi on kehitysvammainen mutta normaalin näköinen.

Vierailija
46/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua yli 3-v. kärryttelyä jos lapsi on terve ja ainakaan jos kyseessä huvimatka ts. ei kiire. Hulluinta on eläintarhoissa, huvipuistoissa jne. isojen ei-nukkuvien lasten kärryttely paikoissa, jonne on menty lasten takia. Tosi passausta kun tervettä 4-vuotiasta viedään huvituslaitteiden väli kärryillä. Ja ylläri, vanhemmat usein itse läskejä. Jos pelätäään että 4-v.  nukahtaa huvipuistoon kun koululaiset vielä jaksaa niin  voi sen hereilläolo ajan niitä kärrejä työntää tyhjänäkin...

Vierailija
47/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on poikkeuksellisen pitkä. Nelivuotiaana oli 120 cm, luultiin usein 7-vuotiaaksi. Aiempia pituuksia en nyt muista, mutta näytti 2-3 vuotiaana myös paljon ikäistään vanhemmalta, ja sain joskus "katseita" kun työnsin rattaissa.

Vierailija
48/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:29"]

En tajua yli 3-v. kärryttelyä jos lapsi on terve ja ainakaan jos kyseessä huvimatka ts. ei kiire. Hulluinta on eläintarhoissa, huvipuistoissa jne. isojen ei-nukkuvien lasten kärryttely paikoissa, jonne on menty lasten takia. Tosi passausta kun tervettä 4-vuotiasta viedään huvituslaitteiden väli kärryillä. Ja ylläri, vanhemmat usein itse läskejä. Jos pelätäään että 4-v.  nukahtaa huvipuistoon kun koululaiset vielä jaksaa niin  voi sen hereilläolo ajan niitä kärrejä työntää tyhjänäkin...

[/quote]

Naulan kantaan.

Vierailija
49/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen tarhakaveri tuli vielä viime keväänä rattailla tarhaan. Menevät molemmat parin viikon päästä eskariin. Olen miettinyt, että ajelevatkohan rattailla vielä eskarivuodenkin... Lapsi on normaali, ei vammaa tms. Mutta lellipentu täysin.

Vierailija
50/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks kun mun lapsi on niin pieni ja heiveröinen tapaus joka kävelee niin pirun hitaasti et myöhästysin töistä joka aamu jos en työntäis rattaissa.

Bussilla ei kuljeta koska päiväkotiinpäin ei sellaista kulje.

Vierailija
51/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan 4v jaksa/viitsi kävellä pitkiä matkoja. Oltiin esim lomareissulla ja hotellilta käveltiin reilu 2km matka, kuljettiin elämyspuistossa useampi tunti ja sitten sama matka takaisin kävelemällä. Keli oli aurinkoinen ja lämmin, niin haluttiin miehen kanssa kävellä. Vain yhden lapsen matkikset oli mukana, niin kyllä 2v ja 4v vaihtelivat kyytissä istujaa. Itse asiassa meillä jopa 2v usein kävelee esikoista paremmin. Esikonen oikeasti väsähtää ja olen välistä epäillyt astmaa, kun jotenkin sen oloinen, mutta en tiedä. Tosin on toisinaan myös oikeatsi laiska ja en aina jaksa taistella tai ei ole tunteja aikaa. Pyöräilee kyllä ilman appareita jopa 6 kilometrinkin matkan (joitain ylämäkiä kävellään).

Vierailija
52/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan minä otin rattaat että pääsen ilmaiseksi bussilla, metrolla jne . Me tehtiin metsäretkiä lähimaastossa pojan kanssa ilman rattaita jne

Vierailija
53/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et suurimmalla osalla näistä jotka kärryillä vie "isoa" lasta bussissa ja metrossa on matkakortti johon on ladattu aikaa.

Mä käyn kuitenkin töissäkin joka päivä joten jos mä nyt lauantaisin meen metrolla itikseen siten et 3v istuu rattaissa niin en mä sitä matkaa ilmatteeks saa joten turhaan tuijotatte paheksuen.

Itä-helsingin mamuille taas ei uskalla edes kuskit sanoa vaikka ne vie pelkkiä lidilin kasseja tai sitä 9-vuotiasta rattaissa. Siinä lentäis sylki ja rasismikortti ja nopeaan.

Vierailija
54/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljetan 3,5 vuotiasta rattaissa, myös bussissa. "Onneksi" on pienikokoinen ikäisekseen niin ei katsota niin kieroon. Ei mun muksu jaksa pidempiä kauppamatkoja kulkea jalkaisin enkä itse kantaa raskaita ostoskasseja kädessä, menevät näppärämmin rattaiden tavarakorissa.

Vierailija
55/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perusterve 3-vuotias jaksaa kävellä korkeasaareen ja puiston läpi ainakin lauttasatamasta, useampi parkkipaikaltakin. Jos ei jaksa niin ei elukat kiinnosta eli ei kannata mennä. 

Vierailija
56/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilmaisen bussin takia mä kuljetan. Lapsi 3,5v. Omat rattaat oli myyty jo kun lapsi vähän yli 2v, koska ei käytetty enää ikinä, mutta nyt kun myytiin myös auto, ostin kirpparilta halvat matkarattaat ihan bussia varten. Kävelee kyllä rattaiden vieressä silloin bussimatkan ulkopuolisen ajan.. Ei siis mitenkään päivittäin liikuta bussilla, kun lähes kaikki tarpeellinen on pyöräilymatkan päässä, mut varmaan 1-2vk välein..

Vierailija
57/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatamme olla koko päivän reissussa 3v:n kanssa. Lähdemme aamulla vaikka kaupunkia kiertämään, käydään piknikillä jne. Lapsi saattaa ottaa pikku päikkärit kärryssä kun minä siemailen kahvia ja luen kirjaa. Sitten kierrämme vaikka kauppoja ja käymme välillä leikkipuistossa. Saatamme kävellä päivän aikana yli 20 km. 3v ei millään jaksa, vaikka on ihan terve.

Miksi arvostelemaan muiden tapoja, kun ei tiedä mitä on taustalla?

Vierailija
58/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:33"]

Meidän lapsen tarhakaveri tuli vielä viime keväänä rattailla tarhaan. Menevät molemmat parin viikon päästä eskariin. Olen miettinyt, että ajelevatkohan rattailla vielä eskarivuodenkin... Lapsi on normaali, ei vammaa tms. Mutta lellipentu täysin.

[/quote]

Eikö osaa pyöräillä? Viime talvena oli pyöräkelit pitkälle syksyyn ja aikaisin keväästä. En ikänä kehtaisi viedä 6-vuotiasta kärryillä, kantaisin vaikka reppuselässä tai kainalossa jos tulisi joku ihan itkupotkutilanne kävellessä.

Vierailija
59/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään muumimaailmassa 3v2kk lapsen kanssa. Rattaat oli mukana, mutta niitä ei kyllä käytetty kuin matkalla. Autolta muumimaailmaan ja pois (tyyliin vartin matka suuntaansa, poispäin vielä ylämäkeen, +30C ja laukku meni siinä samalla näppärästi. Itse muumimaailmassa toki parkkeerattiin rattaat sivuun ja käveltiin, mutta oli kyllä huippujuttu ne rattaat, ei tarvinnut pienen kävellä eikä minun kantaa lasta eikä tavaroita. Viime vuonna oltiin kyllä ilman rattaita, mutta ei ollut niin kuuma!

t.kummitäti

Vierailija
60/66 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertainen selitys. Nelivuotias ei jaksa kävellä kovin pitkiä matkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä