Miksi jotkut työntävät jopa nelivuotiaita rattaissa??
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:01"]Varmaan nää autolla kaikkialle liikkuvat ihmettelevät isompaa lasta rattaissa. Ei niinkuin tajuta, että parkkikselta kotiin kävely ei ole sama asia kuin 5 km:n kävelyretki kolmivuotiaan kanssa. Usein nämä vanhemmatkaan ei kävele muualle kuin autolle ja autolta takaisin.
Mutta niiden lapsihan on niin reipas, kun ei rattaita tarvitse...
[/quote]
Just olin sanomassa samaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:01"]
Varmaan nää autolla kaikkialle liikkuvat ihmettelevät isompaa lasta rattaissa. Ei niinkuin tajuta, että parkkikselta kotiin kävely ei ole sama asia kuin 5 km:n kävelyretki kolmivuotiaan kanssa. Usein nämä vanhemmatkaan ei kävele muualle kuin autolle ja autolta takaisin.
Mutta niiden lapsihan on niin reipas, kun ei rattaita tarvitse...
[/quote]
Tämä on niin totta. Kaikki, joiden tiedän käyttävän rattaita, kävelevät paljon. On aivan eri asia taaperrella sen lapsen kanssa sunnuntaina pikku lenkki ja taivastella kuinka reipas lapsi on, kuin pistää se lapsi kävelemään kuudelta arkiaamuna, vielä puoliksi unessa, reipasta vauhtia päiväkotiin.
[/quote]Joo, vähän eri asia käydä kävelemässä lenkii levänneen ja hyvin syöneen lapsen kanssa sunnuntiana päivällä, verrattuna siihen että tehdään se yöunilta herätetyn lapsen kanssa aamulla, kun itse pitää olla tasan klo 8 työvaatteet päällä töissä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:59"]
Kyllä mä kävelytän sen 2 km suuntaansa joka päivä. Yhteensä n 4 km tulee yli 2,5 v puistomatkaa. Istumapaikat alle 2,5 v. En anna istua rattaissa vaikka pienimmät olisi poissa.
t: pph
[/quote]Alan ihminen ja noin tyhmä.... A) valitset kävelytysajan B) etenette lasten tahtiin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:42"]
Ihan ilmaisen bussin takia mä kuljetan. Lapsi 3,5v. Omat rattaat oli myyty jo kun lapsi vähän yli 2v, koska ei käytetty enää ikinä, mutta nyt kun myytiin myös auto, ostin kirpparilta halvat matkarattaat ihan bussia varten. Kävelee kyllä rattaiden vieressä silloin bussimatkan ulkopuolisen ajan.. Ei siis mitenkään päivittäin liikuta bussilla, kun lähes kaikki tarpeellinen on pyöräilymatkan päässä, mut varmaan 1-2vk välein..
[/quote]
Oletko sä poikkeuksellisen köyhä vai pihi? Viitsit siis raahata mukana rattaita, joita et tarvitse ja mahdollisesti jäädä odottelemaan bussia, jossa on rattaille tilaa vaan sen vuoksi, ettei sun tarvitsisi maksaa bussimatkaa.
Riippuu minne ollaan matkalla. Jos mennään lintsille, korkeasaareen, isoon kauppakeskukseen esim. itis tai jumbo, otetaan tietty rattaat isommallekin muksulle. Syy tähän on hyvin yksinkertainen.... Me kävellään paljon ja koska noissa paikoissa on meidän lisäksi muutama muukin ihminen, eipä tartte tehdä kuulutuksia, kun herra 3-v on hukassa tai löydetty... Näitä kuulutuksia olen joskus muiden puolesta tehny, Niko-Petteri 4-v keltasella repulla varustettuna odottelee vanhempiaan infotiskin luona.
Yrittää päästä ilmaiseksi bussiin?
Meidän naapuri työntää rattaissa täysin tervettä 5-vuotiasta. En ymmärrä.
Mistä tiedät iän? Esim. mun 3-vuotiasta poikaa monet luulevat 5-6-vuotiaaksi, koska on niin pitkä ja muutenkin kypsän oloinen. Bussilla ei kuljeta, mutta joskus aamuisin vien rattailla päiväkotiin 800 metrin matkan, koska aamukiukuissa se matka kestää kävellen 45 min-1 tunti, eikä työaamuisin sellaiseen ole aikaa.
Ilmainen bussi. Minäkään en voi ymmärtää. Meillä esikoinen oppi kävelemään 1-vuotiaana eikä sen jälkeen ole juuri rattaita tarvittu.
Vittu te hesalaiset ootte hulluja. Oltiin menossa 3 vuotiaan kanssa Tapiolasta linkkiin ja koko päivn reissulle niin joku alkoi vittuileen et lapsi on jo niin iso et sen pitäis kävellä. En mä edes tajunnu et mun ei tartte maksaa. Ei täällä maalla päde samat säännöt. Idareita ja nokka pystyssä koko sakki.
Näytä mulle 4v, joka jaksaa taivaltaa reipasta tahtia 10km. Palataan sitten asiaan.
Joo tän mäkin haluaisin tietää. Eikö 4 v jaksa seistä tai kävellä pitkään?
Anoppi työntää kohta 5v rattaissa, koska se ei jaksa/halua kävellä.. On kyllä muutenkin lelliperse ja aivan karmee kakara..
Ilmaset matkat syynä. Jotkut jopa työntävät tyhjiä rattaita, senkin olen nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:17"]Vittu te hesalaiset ootte hulluja. Oltiin menossa 3 vuotiaan kanssa Tapiolasta linkkiin ja koko päivn reissulle niin joku alkoi vittuileen et lapsi on jo niin iso et sen pitäis kävellä. En mä edes tajunnu et mun ei tartte maksaa. Ei täällä maalla päde samat säännöt. Idareita ja nokka pystyssä koko sakki.
[/quote] Samaa mieltä.
Meillä 4v on tuplarattaissa nuoremman sisaruksen kanssa silloin, kun en pääse lenkille ilman lapsia. 4v tahdissa juokseminen on mahdotonta ja pyörällä ei jaksa niin pitkiä lenkkejä mitenkään. Joskus olen myös laiska ja haluan päästä nopeasti esim rannalle (matka 3km) ja otan nuo tuplat. Muuten onkin vähemmän käytössä.
Vaikka välillä tuota näkeekin rattaissa niin kävelee ja pyöräilee kuitenkin usein tosi pitkiä matkoja.
Lapseni on erityislapsi. Näkövamma ja neurologisia ongelmia. Ei näy pällepäin vamma kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:16"]
Ilmainen bussi. Minäkään en voi ymmärtää. Meillä esikoinen oppi kävelemään 1-vuotiaana eikä sen jälkeen ole juuri rattaita tarvittu.
[/quote]
Taidatte liikkua melkoisen lyhyitä matkoja lapsen kanssa. Meilläkin kävellyt puistoihin jopa 2km matkoja 2v iässä, mutta kyllä takaisin päin on saanut monesti kantaa pieniä pätkiä. Kerhoon kävellyt 3v lähtien 1,5km mutta on niitä kausia kun matkaan saa varata tunnin.
T. 12
Koska me kävellään paljon ja on helppo laittaa väsynyt lapsi välillä rattaisiin.
Ilmainen bussi ei ole taka-ajatuksena koska tällä suunnalla joutuu maksamaan jokainen asiakas, oli rattaat tai ei.