Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinotaan hyviä, halpoja ja helppoja kasvisarkiruokia

Vierailija
28.07.2014 |

Oon kasvissyöjä tuntuu, että pyöritän viikosta toiseen samoja ruokia. Antakaas siis ideoita erilaisista hyvistä, halvoista ja helpoista kasvisruuista. Ei tarvi ees olla reseptiä mukana, lähinnä kaipaan vaan ideoita. Resepti toki plussaa ja plussaa myös jos kyseessä on sellainen ruoka, jota voi tehdä ison määrän pakkaseen.

Omat perusruokani, joihin nyt siis olen ihan kyllästynyt, on linssikeitto, kasvissosekeitto kurpitsansiemenillä ja raejuustolla, linssitomaattisosekeitto, sienirisotto, kasvismakaronilaatikko ja pestopasta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyt paprikat.

Vierailija
42/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia perunoita, tilliä + voita ja jos syöt kalaa, niin vaikka sitä kyytipojaksi :)

Höyrytetty kukkakaali ja porkkanatkin sopii settiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokatut kasvikset ja paistettu tofu.

Vierailija
44/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideoista. Meillä syötiin tänään kylmää tomaattikeittoa, kuivaa vaalea leipää, tomaattia, valkoista balsamicoa ja valkosipulia, hieman cashewpähkinöitö. Soseuttajalla sileäksi ja hetkeksi pakkaseen. Ihana helleruoka ja lapsetkin söi

Vierailija
45/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:25"]

Falafel pullat, täysjyväkuskus ja tomaattisalsa. Helppo ja nopea, kun ostat finduksen falafelpullia, salsakastikkeen ohje on siinä pussissa. Mulla on noita aina pakkasessa sen päivän varalle kun ei keksi mitään.

[/quote]

Falafel onkin hyvää! Itseasiassa ne pyörykät on myös tosi helppo tehdä itse ihan sauvasekoittimella. Oon ite syöny niitä tsatsikin ja perunamuusin kanssa. -ap

[/quote]

Laita sun falafelresepti! T. Finduspullavinkkaaja :)

Jos joskus jaksaisi tehdä itse...

[/quote]

Viimeksi tein tällä ja hyvin onnistui. Ainoa vaan, että pullat ei oikein pysyneet kasassa, joten mietin pitäisikö lisätä ohjeeseen yksi kananmuna.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/133510/Falafel/ 

-ap

Vierailija
46/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviscurry, pinaattilätyt, kesäkeitto, perunaporkkanaraastekeitto ( raasta 3 porkkanaa ja pussillinen perunasipulisekoitusta, keitä 1,5 litrassa vettä kypsäksi ja laita 2 kasvisliemikuutiota, kun kypsä niin kuutioi sekaan koskenlaskijasulatejuustoa ja anna juuston sulaa keittoon.)

Vierailija
47/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen inhokkini kesäkeitto olikin yllättäen hyvää, kun mies teki eilen ja laittoi liemeen Koskenlaskijaa. En tiedä oliko siinä muuta konstia, mutta tavalliselta kesäkeitolta se näytti, maistui vain ihanasti lempparijuustoltani.

Itse tykkään tosi paljon munakoisosta, ja kesäisin teen usein esim. ratatouillea. Tänään tein munakoisopihvejä, reseptin olen itse kehitellyt: viipaloi munakoisot pitkittäin n. 5 osaan, grillaa niitä jonkin aikaa uunissa tai grillissä molemmin puolin, että pehmenevät ja saavat vähän väriä. Sivele pintaan tomaattipestoa, päälle juustoraastetta ja uuniin. Helppoa ja hyvää. Kuorrutuksen voi tehdä grillivastuksella, mutta parempi on pitää hieman kauemmin uunissa 200 asteessa, jotta tomaattipeston öljy ja maut ehtivät imeytyä kunnolla viipaleiden läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän