Anoppi lupasi ostaa jotain vauvalle, mutten keksi mitään
Paitsi kirjoja, siis isomman lapsen kirjoja. Mutta ehkä tuntuu hassulta pyytää niitä vauvalle...
Kommentit (26)
Vaatteita ja haalareita on, kun lapsi ei ole esikoinen. Jos jotain syksyllä tarvitsee, sitä ei pysty ennustaa etukäteen. Ajattelin vain, onko hassua pyytää kirjoja, kun ne menee aluksi esikoisen käyttöön.
Ap
Mitä jos anoppi avaisi jonkun rahaston tms. tai kustantaisi mm. vauvauinnin tai jonkun muun vauvaharrastuksen. Tietenkin riippuu summasta, mutta edullisiakin vaihtoehtoja löytyy noista molemmista.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:48"]
Mitä jos anoppi avaisi jonkun rahaston tms. tai kustantaisi mm. vauvauinnin tai jonkun muun vauvaharrastuksen. Tietenkin riippuu summasta, mutta edullisiakin vaihtoehtoja löytyy noista molemmista.
[/quote]
No hän on aiemmin antanut meille lahjaksi rahaa esikoisen hankintoihin, mutta ehkä hänestä olisi kivaa ostaa vauvalle jotain konkreettista itse. Vauvauinti vois olla kiva, mutta en tiedä, jaksetaanko mennä.
Ap
Entäs valokuvausstudiossa otetut kuvat? Uusi sitteri tai rintareppu?
Jos haluaa jotain ostaa, niin lampaantalja vaunuihin syksyä ja talvea varten. On myös tarpeen myöhemmin rattaissa ja pulkassa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:54"]
Entäs valokuvausstudiossa otetut kuvat? Uusi sitteri tai rintareppu?
[/quote]
Mä en ehkä ole ihan sitä tyyppiä, että harrastan noita valokuvia... Manduca on, sitteriä ei tarvita.
Mutta olisko teistä paha joku isomman lapsen kirja? Esim. Kuinkas sitten kävikään tai Kuka lohduttaisi Nyytiä? Saa ehdottaa muitakin kirjoja, joissa on hieno kuvitus.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:57"]
Jos haluaa jotain ostaa, niin lampaantalja vaunuihin syksyä ja talvea varten. On myös tarpeen myöhemmin rattaissa ja pulkassa.
[/quote]
Niitäkin on! Ymmärtänette nyt, miksi on vaikea keksiä mitään :)
Ap
No pyydä sitä kirjaa kun sen näköjään haluat... ei tarvitse täällä kysellä jos kaikkea on.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:58"]
Tripp Trapp? 1 v valokuvat?
[/quote]
Tripp Trapp on (enkä niin kallista kehtaisi pyytää), valokuvia ei ole esikoisestakaan, joten tuntuu hassulta ottaa kuopuksesta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:59"]
No pyydä sitä kirjaa kun sen näköjään haluat... ei tarvitse täällä kysellä jos kaikkea on.
[/quote]
No kun en keksi mitään muuta!
Ap
Kirja ei ole ollenkan huono lahja, eikä haittaa, vaikka siitä olisi aluksi iloa myös vanhemmille lapsille. Me olemme jo toivoneet satukirjoja meidän masussa olevalle vauvalle :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:07"]
Kirja ei ole ollenkan huono lahja, eikä haittaa, vaikka siitä olisi aluksi iloa myös vanhemmille lapsille. Me olemme jo toivoneet satukirjoja meidän masussa olevalle vauvalle :)
[/quote]
Niin munkin mielestä, mä rakastan esikoiselle lukemista. Mutta sen takia mietityttää, että jos anoppi haluaa ostaa jotain tälle pikkuiselle vauvalle käyttöön nyt. Ja nythän mä keksin, mikä yksi juttu on, mitä me tarvitaan: terätön ohut potkupuku! Meillä on niitä vain kaksi, terällisiä enemmän, mutta meidän vauvalla on niin iso jalka, ettei se meinaa mahtua terällisiin. Semmoista voin pyytää! Olin niin iloinen, kun sain naapurilta sellaisen juuri nyt sopivan terättömän puvun vauvalle, se on ollut ahkerassa käytössä.
Ap
Otattakaa yhteiskuva vauvasta ja esikoisesta.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:19"]
Otattakaa yhteiskuva vauvasta ja esikoisesta.
[/quote]
Voidaanhan me ottaa semmoinen jossain vaiheessa, mutta ehkä mä nyt mieluummin pyydän anopilta tuota potkupukua, kun se tuli mieleen. Sille on käyttöä, ja jos anoppi yhtään tykkää hypistellä vauvanvaatteita, niin se on hänestäkin kiva ostaa. Ihmiset, tai naiset, yleensä tykkää ostaa jotain konkreettista vauvalle.
Ap
Jotain, joka jää muistoksi! Esim. Valokuvaus, ensikoru (ostin kummitytölleni ensikotuksi Kalevalan sen pienen siipikorun, käyttökelpoinen myös aikuisena), arabian tai pentikin keraaminen lastenastiasto esim muumi, tai jos hän täyttäisi vaikka vauvakirjaa?
Käytännöllisiä lahjojahan keksii vaikka ja kuinka. Vaatteita, petivaatteita jne.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:25"]
Jotain, joka jää muistoksi! Esim. Valokuvaus, ensikoru (ostin kummitytölleni ensikotuksi Kalevalan sen pienen siipikorun, käyttökelpoinen myös aikuisena), arabian tai pentikin keraaminen lastenastiasto esim muumi, tai jos hän täyttäisi vaikka vauvakirjaa?
Käytännöllisiä lahjojahan keksii vaikka ja kuinka. Vaatteita, petivaatteita jne.
[/quote]
Kyllä, noita käytännön lahjoja keksii kyllä, mutta sitten, kun esikoisen jäljiltä on jo vaatteita, petivaatteita ja astioita, niin liika tuntuu ylimääräiseltä. Mutta mä luulen, että pyydän tuon potkupuvun, kun se tuli mieleen, sellaisia ainakin löytyy helposti.
Ap
Jos anoppi kerran haluaa ostaa jotain vauvalle, niin antaisin ostaa vaatteita tai vaikka jonkun lelun. Itse tykkäsin kovasti, kun kuopukselle saatiin lahjaksi vaatteita. Kaapit oli täynnä sisaruksen vanhoja eikä tarvetta siis oikeastaan ollut, mutta silti oli kivaa kun ei tarvinnut pelkästään niitä vanhoja käyttää.
Erikoinen tyyppi tämä ap. Kysyy vinkkiä ja sitten kaikkiin ehdotuksiin on jotain purnaamista ja mikään ei kelpaa, ei ole hyvä idea. Miksi kysyä ja kommentoida??!
Vaatteita? Lähtekää yhdessä toppahaalariostoksille parin kk:n päästä? Kirja, jossa klassikkosatuja odottamaan kun vauvasi kasvaa? Omista kätköistäni löytyi lapsena saamani Peppi Pitkätossun seikkailut, näitä pitää lukea iltasaduksi uudestaan ja uudestaan 3- ja 6-vuotiaille pojille.