Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette "vapaasta synnytyksestä" eli raskaus ja synnytys ilman nykylääketieteen apuja?

Vierailija
21.07.2021 |

Ts. Myös Villiraskaus.
Ei neuvolakäyntejä, ei ultraääntä, vain intuitiivista vauvan seurantaa. Synnytys kotona, ilman kivunlievitystä koska kehossa itsessään on jo kipua lieventäviä mekanismeja . Jotkut äidit saattavat syödä istukan synnytyksen jälkeen, väitettyjen terveysvaikutusten vuoksi.
Tunnetteko ketään kyseisellä tavalla toimivaa?

Kommentit (686)

Vierailija
661/686 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaksosraskaus jossa A-vauva perätilassa. Synnytystapana sektio.

En tiedä kenenkä kaikkien henki olisi lähtenyt jos olisi pitänyt luottaa vapaasynnytykseen?

En välttämättä yhdenkään. Mä olen synnyttänyt kaksi lastani perätilassa ja oikein hyvin meni molemmilla kerroilla.

Synnytitkö kotona miehen avustuksella?

Vierailija
662/686 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi tuttava on tätä kansaa. Ei toki ihan niin ääripäätä kuin esim. Nordin.

Hän synnytti juuri viime viikolla neljännen lapsen kotonaan, pelkästään lapsen isä apuna. Oli kuulema tosi voimaannuttava ja rakkauden täyteinen kokemus. Ei kuulema mikään synnytys ole ollut noin helppo ja kivuton.

Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että liian helposti puututaan synnytyksen kulkuun lääkkeellisesti sen sijaan että annettaisiin hormonejen hoitaa homma. Kun synnytyksen kulkuun puututaan paljon ulkopuolisten tekijöiden kautta, ei itse synnytyshormoneille jää tilaa. Toki me ollaan tähän totuttu ja monelle on vieras ajatus että synnytys etenis omalla painolla, omaa kehoa kuunnellen, ilman jatkuvaa tarkkailua ym.

Eli itse olen sitä mieltä että tässä ideologiassa on pointtinsa, ja ihan hyviäkin juttuja, mutta aivan liian pitkällehän tuo on viety. Olen itse perehtynyt jonkin verran asiaan, ja olen sieltä paljon vinkkejä ja hyvää näkökulmaa saanut itselleen, mutta todella paljon myös negatiivista ja jopa vaarallista toimintaa.

Tämä juuri. Tuntuu, että meillä on kaksi ääripäätä ja se tavallinen, kroppaansa ja synnytykseen luottava nainen on kadonnut kokonaan siitä välistä.

Synnytys on saatu näyttämään hengenvaaralliselta tilanteelta, josta ei selviä ilman kirurgeja vaikka se on luonnollinen tilanne ja naiselle prhaimmillaan eheyttävä ja voimaannuttava kokemus.

Jotenkin täytyisi saada palattua siihen keskitielle, pois ääripäistä.

Nykynainen ei halua synnyttää, se on pakollinen paha, jos meinaa lapsia saada, siksi he valitsevat keisarinleikkauksen. Surullista, mutta oma häpeänsä.

Odottava äiti ei  saa tilata mitenkään "listalta" itselleen halutessaan sektiota, ei ainakaan Suomessa. Sektioita on kolmenlaisia; suunniteltu sektio, päivystyssektio ja hätäsektio. Sektio tehdään suunnitellusti lääketieteellisistä syistä. Suunnitellun sektion syitä ovat perätila, äidin lantion ja lapsen koon välinen ongelma, istukan sijainti pahassa paikassa, äidin tai lapsen perussairaudet tai synnytyspelko. Päivystyssektioon mennään jos synnytys ei syystä tai toisesta etene. Hätäsektio tehdään jos äidin tai lapsen henki on kyseessä.

Suomessa sektiolla syntyy 18,4 % lapsista, luku on pysynyt ennallaan vuosikymmeniä. Se että nykyäiti jotenkin erityisesti valitsisi sektion on ihan täyttä kukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa juurimama, yksi pahimpia hörhöjä.

Vierailija
664/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itsekin joskus mukana noissa naisten voimaantumisjutuissa ja niissä oli paljon hyvääkin. Viime vuosina kuitenkin homma on mennyt yhä lahkomaisempaan suuntaan. On imetty vaikutteita jenkkiläisestä fundamentalistikristillisyydestä ja herätysliikkeistä, johon yhdistyy rokotevastaisuus ja yleinen tiedevastaisuus ja verkostomarkkinointihype. Ideologiaan kuuluu että jokaisella on Oma Totuus joka on pätevämpää kuin mikään tutkittu tieto. Eli todella itsekeskeistä hommaa lopulta, kaikki pyörii oman navan ympärillä ja hyvinvointigurut tekevät rahaa tällä ihanalla Uuden Ajan Yrittäjyydellään. Veikkaan että harva heistä kuitenkaan tietoisesti kusettaa, vaan ovat itsekin niin syvällä siinä uskossaan että kuvittelevat tekevänsä vain hyvää. Uusin trendi on nyt sitten tämä villiraskaus ja vapaasynnytys, joissa ei ole kyse vain naisten voimaantumisesta vaan siitä että luodaan pelkoja ja hyökätään lääketiedettä ja sairaaloita kohtaan.

Vierailija
665/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itsekin joskus mukana noissa naisten voimaantumisjutuissa ja niissä oli paljon hyvääkin. Viime vuosina kuitenkin homma on mennyt yhä lahkomaisempaan suuntaan. On imetty vaikutteita jenkkiläisestä fundamentalistikristillisyydestä ja herätysliikkeistä, johon yhdistyy rokotevastaisuus ja yleinen tiedevastaisuus ja verkostomarkkinointihype. Ideologiaan kuuluu että jokaisella on Oma Totuus joka on pätevämpää kuin mikään tutkittu tieto. Eli todella itsekeskeistä hommaa lopulta, kaikki pyörii oman navan ympärillä ja hyvinvointigurut tekevät rahaa tällä ihanalla Uuden Ajan Yrittäjyydellään. Veikkaan että harva heistä kuitenkaan tietoisesti kusettaa, vaan ovat itsekin niin syvällä siinä uskossaan että kuvittelevat tekevänsä vain hyvää. Uusin trendi on nyt sitten tämä villiraskaus ja vapaasynnytys, joissa ei ole kyse vain naisten voimaantumisesta vaan siitä että luodaan pelkoja ja hyökätään lääketiedettä ja sairaaloita kohtaan.

Näinhän se menee asiassa kuin asiassa. Aina on niitä ääriajattelijoita, mutta myös niitä oikeasti järjellä varustettuja.

Vierailija
666/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän synnytti juuri viime viikolla neljännen lapsen kotonaan, pelkästään lapsen isä apuna. Oli kuulema tosi voimaannuttava ja rakkauden täyteinen kokemus. Ei kuulema mikään synnytys ole ollut noin helppo ja kivuton.

Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että liian helposti puututaan synnytyksen kulkuun lääkkeellisesti sen sijaan että annettaisiin hormonejen hoitaa homma. Kun synnytyksen kulkuun puututaan paljon ulkopuolisten tekijöiden kautta, ei itse synnytyshormoneille jää tilaa. Toki me ollaan tähän totuttu ja monelle on vieras ajatus että synnytys etenis omalla painolla, omaa kehoa kuunnellen, ilman jatkuvaa tarkkailua ym.

Eli itse olen sitä mieltä että tässä ideologiassa on pointtinsa, ja ihan hyviäkin juttuja, mutta aivan liian pitkällehän tuo on viety. Olen itse perehtynyt jonkin verran asiaan, ja olen sieltä paljon vinkkejä ja hyvää näkökulmaa saanut itselleen, mutta todella paljon myös negatiivista ja jopa vaarallista toimintaa.

Tämä juuri. Tuntuu, että meillä on kaksi ääripäätä ja se tavallinen, kroppaansa ja synnytykseen luottava nainen on kadonnut kokonaan siitä välistä.

Synnytys on saatu näyttämään hengenvaaralliselta tilanteelta, josta ei selviä ilman kirurgeja vaikka se on luonnollinen tilanne ja naiselle prhaimmillaan eheyttävä ja voimaannuttava kokemus.

Nykynainen ei halua synnyttää, se on pakollinen paha, jos meinaa lapsia saada, siksi he valitsevat keisarinleikkauksen. Surullista, mutta oma häpeänsä.

Odottava äiti ei  saa tilata mitenkään "listalta" itselleen halutessaan sektiota, ei ainakaan Suomessa. Sektioita on kolmenlaisia; suunniteltu sektio, päivystyssektio ja hätäsektio. Sektio tehdään suunnitellusti lääketieteellisistä syistä. Suunnitellun sektion syitä ovat perätila, äidin lantion ja lapsen koon välinen ongelma, istukan sijainti pahassa paikassa, äidin tai lapsen perussairaudet tai synnytyspelko. Päivystyssektioon mennään jos synnytys ei syystä tai toisesta etene. Hätäsektio tehdään jos äidin tai lapsen henki on kyseessä.

Suomessa sektiolla syntyy 18,4 % lapsista, luku on pysynyt ennallaan vuosikymmeniä. Se että nykyäiti jotenkin erityisesti valitsisi sektion on ihan täyttä kukkua.

Ei muuten ole. Nainen saa suunnitellun sektion, jos haluaa, se kirjataan synnytyspeloksi.

Vierailija
667/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenenkä kaikkien henki olisi lähtenyt jos olisi pitänyt luottaa vapaasynnytykseen?

En välttämättä yhdenkään. Mä olen synnyttänyt kaksi lastani perätilassa ja oikein hyvin meni molemmilla kerroilla.

En, mutta ei multa henki olisi lähtenyt silloinkaan.

Vierailija
668/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin tuota juurimamaa: tarjolla on erilaisia "valmennuksia"  tms ja hintaa on 99e/60min. Melko kallista sanoisin. Noin muuten touhusta tulee mieleen Pelon Maantieteen kajahtaneet naiset jotka olivat korkeakoulutettuja mutta järki oli unohtunut jonnekin jo kauan sitten.  Jos tarvitsisin itse esim. raskausajan tukea juttelisin jo äidiksi tulleen ystäväni kanssa ja kysyisin apua neuvolasta. Saisin varmasti ihan yhtä hyvää apua kuin mitä nämä juurimamat ja muut hörhöt tarjoavat ja järkikin olisi mukana. Mutta kukin tyylillään....

Vierailija
669/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kehotetaan tutkimaan asioita itse. Ja siteerataan omaa agendaa tukevia tutkimuksia joko väärin tai valikoidusti. Miksi edes yrittää vedota mihinkään tutkittuun tietoon jos se oma totuus kerran riittää? Korona-aikana näillä ns. hyvinvointivaikuttajilla touhu alkoi mennä tosi jenkkityyliseksi. Ei ymmärretä että Suomen terveydenhoitosysteemi ei ole samalla lailla mätä, vaikka olisihan täälläkin monessa asiassa parantamisen varaa.

Vierailija
670/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Nainen saa suunnitellun sektion, jos haluaa, se kirjataan synnytyspeloksi.

Ei saa. Jos raskaana oleva kärsii synnytyspelosta hänet ohjataan aiheesta synnytyspoliklinikalle, useissa sairaaloissa pelkopoliklinikka on vielä erikseen. Aiheesta tarvitaan lääkärin lausunto, että sen suunnitellun sektion siis saa. Sitä ennen pitää käydä moneen kertaan keskustelemassa aiheesta eri henkilöiden kanssa.  Lisäksi on erilaisia tukiryhmiä aiheesta.  Esimerkiksi Naistenklinikan Nyyti-synnytyspelko vertaistukiryhmän kävijöistä 87 % synnyttää kuitenkin alakautta. Suomessa ei synnyttäjillä ole mitenkään "oikeutta" sektioon kuten väität.

Suunniteltuja sektioita ylipäätään millään lääketieteellisellä syyllä on 7,5 % synnytyksistä.

Vierailija
671/686 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ei multa henki olisi lähtenyt silloinkaan.

Miten olit niin varma, että mitään ongelmia synnytyksessä ei tule? Olisithan sinä voinut jäädä kotiin synnyttämään, ihan turhaan menit sairaalaan.

Vierailija
672/686 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio , kaikki luomu huuhailijat ! . Nyt on aika laittaa loppu luomuun rahan syytämiseen , maailmassa ei ole yhtään maata jossa luomu olisi ratkaissut mitään ongelmia . Suomessakin suuri joukko tohtoreita ,professoreita ,tutkijoita ,usein vetoaa hallitukseen , että miksi tiedettä ei kuunnella , siis tämä pyhä luomu , sen tuki , tieteen nobelistitkin on geenitekniikan puolella , unohdetaan luomu ja aletaan kuunnella mitä tiedeyhteisö sanoo , luomuun menevälle rahalle on parempaakin käyttöä .

Vierailija
673/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan todella vastuuttomia postauksia tällä Juurimamalla. Liittyen esim. raskausmyrkytykseen. Hänen mielestään Eklampsia on harvinainen ja pre-eklampsiaa ei ole olemassakaan. On totta, että Eklampsia on harvinaista Suomessa. Mutta maailmalla yleisimmistä kuolinsyistä! Ja minkähän takia Suomessa harvinaista? Koska pre-eklampsiaa hoidetaan hyvin ja on neuvolaseuranta. Mutta hän itse ei suvaitse käydä neuvolassa. En tiedä mitä pelkää sitten?

Vierailija
674/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Synnytys on saatu näyttämään hengenvaaralliselta tilanteelta, josta ei selviä ilman kirurgeja vaikka se on luonnollinen tilanne ja naiselle prhaimmillaan eheyttävä ja voimaannuttava kokemus."

Niin no. Ilman lääketieteellistä apua (kiireellinen sektio) minä ja lapseni emme kumpikaan olisi selvinneet hengissä.

Eli sikäli aika hengenvaarallisen tilanteena omalla kohdalla pitäisin.

Vierailija
675/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, en jaksa ottaa kantaa luomuraskauteen ja -synnytykseen. On osattu hoitaa synnytykset ja vauvat jo ennen suuria ikäluokkiakin ja kaikkea liikaa paskaa... 

Vierailija
676/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkässä kotisynnytyksessä on riskinsä. Sairaalassa on leikkaussali vieressä jos tulee tarvetta. Tunnen (ulkomailla mutta Suomea varakkaanpi maa, ei kehitysmaa) kotona synnyttäneen. Lapsi valitettavasti kuoli. Kaksi ystäväni synnyttivät sairaalassa Suomessa ja leikkaukseen päätyivät kun asiat menivätkin pieleen. On varsin suuri riski synnyttää muualla kuin sairaalassa.

Vierailija
677/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on rv 32 menossa ja istukka on edelleen tiukasti kohdunsuun edessä. Mulla ei ole ollut mitään vuotoja tmv ja olenkin pohtinut, miten joku uskaltaa olla täysin ilman ultraäänitutkimuksia koko raskauden ajan. Kotisynnytyksessä tällainen asia olisi melko ikävä yllätys.

Vierailija
678/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin jos kaikki synnyttäisi ilman lääketiedettä, kuolisi enemmän vauvoja ja äitejä kuin 1800-luvulla. Tämä siksi, että lääketiede on osaltaan poistanut luonnonvalintaa, jossa vain vahvat ja terveet lapset ja äidit jäävät eloon. 

Nyt sairaana syntyneet sen sijaan jatkavat sukua aikuisena. Luonnonvalinnan kannalta se on huono juttu  vaikka tietysti inhimillistä. Se tarkoittaa enemmän syntymävikoja, lapsettomuutta ja keskosia. Äidit ovat lihavampia ja paljon vanhempia kuin ennen muinoin ja vauvojen syntymäkoko on suurentunut. 

Eli riskit ovat suomalaisella luomusynnyttäjällä paljon suuremmat kuin jossain alkuasukasheimossa, jossa luonnonvalinta on edelleen toimiva.

Vierailija
679/686 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että olin vähällä jäädä orvoksi "villin raskauden" vuoksi. Itse ja kaksi nuorempaa sisarustani olimme jo vahvasti elossa, mutta pikkuveljemme kuoli ennen kuin ehti syntyä. Äiti selvisi hyvin heikosti.

Ei käynyt kovin usein neuvolassa, kun olihan se vaikeaa niin monen pienen lapsen kanssa, ei oikein ollut kulkuyhteyksiä eikä ensinkään omaa autoa, jolla kulkea.

Vierailija
680/686 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan maaseudulla oli vielä yleistä synnyttää kotona. Valitettavasti. Sairaala saattoi olla kaukana, ei osattu arvostaa sairaalaan, synnyttäjää eikä syntyvää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä