Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teidän suvussa nimeä mikä kiertää sukupolvesta toiseen?

Vierailija
28.07.2014 |

Isän isän, isän, isoveljen ja isoveljen pojan toinen nimi on hermanni.

Muita joiden suvussa nimi periytyy vanhimmalle pojalle/tytölle?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolelta, myös miehelläni kolmantena nimenä, Allan!!!! Ja mies haluaa jatkaa perinnettä, W T F !!!!!!!!???!?!?!!! No way!

Vierailija
2/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna on isomummuni, mummuni, omani, esikoistyttöni ja keskimmäisen tyttöni (tosin lyhenne Hanna) nimenä. Eli Johannoja paljon ja pikku-Hanna, joksi myös isomummu-Johannaa kutsuttiin. Uskon kyllä että Johannoja on meidän suvussa pidemmällekin, niin kiinteässä tämä nimi täällä kulkee..=))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilpojonne, peräisin miehen puolelta 1400-luvun Italiasta muodossa "Il Pojonne"

Vierailija
4/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 00:39"]Ilpojonne, peräisin miehen puolelta 1400-luvun Italiasta muodossa "Il Pojonne"

ou jee...meillä Enrico , väännetty muotoon En riko.

Vierailija
5/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny, Maria, Emil ja Gustav, viimeksimainittua ei ole kuin jollain papan veljellä, ikää 90+ :)

Vierailija
6/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummo oli Anna, mummon toinen nimi Anni, äitin kolmas nimi Annikki ja mun toinen nimi Johanna. Jokin Anna-nimen muunnos tai Anna tulee olemaan myös minun tytölläni toisena tai kolmantena nimenä. Äiti on toivonut että laittaisin, eikä minulla mitään sitä vastaan ole.

Vierailija
7/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sukunimi.

Vierailija
8/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on Nico-Petteri ja naisilla Jasmine-Mimosa. Nyt olen tosin seurustellut jo muutaman viikon miesystäväni kanssa ja hänen suvussaan esikoinen on aina ollut Mohammed eli seuraava lapseni on saa sitten nimeksi Mohammed Nico-Petteri, jos se on poika. Tosin en ole vielä raskaana, mutta mies toivoo, että pian olen ja kovasti jo yritämmekin lasta :)

Vierailija
9/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni sai ninen isän puolelta, sisko äidin puolelta. Minä tuulesta temmattu mustalammas en saanut perintönimeä.

Vierailija
10/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:46"]Isän isän, isän, isoveljen ja isoveljen pojan toinen nimi on hermanni.

Muita joiden suvussa nimi periytyy vanhimmalle pojalle/tytölle?

[/quote]

Kalle (Carl) jo 1700-luvulta lähtien

Vierailija
11/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niniyhdistelmä joka on kulkenut suvussa kauan. Alun perin isoisoäiti oli esim. Elma Sofia, siitä lähtien tuo nimiyhdistelmä on ollut toisena ja kolmantena nimenä, nimenomaan siis aina molemmat, ei ikinä vain toinen. Eli sitten on suvussa esim. Tuula Elma Sofiaa, Jenni Elma Sofiaa ja Aada Elma Sofiaa. Tätä sarjaa on aikalailla kaikki suvun naiset, minä, äitini, hänen äitinsä, serkut jne. Meille syntyi hetki sitten ensimmäinen tyttö, ja koko suku ympärillä ehdottelee ensimmäisiä nimiä, jotka sitten sopisivat tuohon Elma Sofiaan. Valitettavasti olen jo kauan sitten päättänyt, että mun lapsilla tulee olemaan vain yksi etunimi. Niin on pojalla ja niin tulee olemaan tällä tytölläkin, eikä Se nimi ole edes lähellä Elmaa tai Sofiaa. Saa suku järkyttyä sitten ristiäisissä kuinka kehdataan ;)

Vierailija
12/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa kulkee Yrjö.. Ehkä kamalin nimi ikinä, joten meiä lapset ei tuu sitä nimee saamaan, vaik miehen vanhemmat ja muut sukulaiset sitä oottaaki :--D

Vierailija
13/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "pakollista" nimeä, mutta aika tuoreena perinnenimenä kolmessa polvessa Mikael. Meilläkin yksi. Myös Aurora pilkahtelee jo neljässä polvessa.

Vierailija
14/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena

Vierailija
15/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien isoäitieni, isoisoäitini sekä äitini toinen nimi on sama kuin itselläni toisena nimenä. Ei ollut äidilläni kuulemma aikanaan vaihtoehtoja. Itsekin sen eteenpäin antaisin jos tyttö tulisi.

Vierailija
16/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienessä mittakaavassa kai on, ei oo viel montaa polvea kiertänyt.

Mutta isän puolella nimi Pentti on isänisällä, isälläni ja veljelläni. 
Äidin puolella sitten taas Matti, liitettynä etunimeen, siis tyylillä Veli-Matti.

Naisilla ei kierrä nimiä meidän suvussa.

Vierailija
17/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna tai Johannes. On myös englanninkieliset nimet. 

Vierailija
18/34 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapani kiertää suvussa.

Vierailija
19/34 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria ja Juhani.

Vierailija
20/34 |