Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kaupunki Kuopio on asua?

Vierailija
28.07.2014 |

Voi olla, että syksyllä tai viim. alkuvuodesta muutamme miehen työn perässä Kuopioon. Meillä on yksi pieni lapsi (1,5 v) ja toisesta olen juuri kaksi viikkoa sitten plussan ut. Mitä hyviä ja huonoja puolia, mitä kaupunginosia suositte? Miehen työ keskustassa ja lisäksi melko liikkuvaa, joten omalla autolla joka tapauksessa liikkeellä paljon. Meillä on kaksi autoa. 

Kiitos vinkeistä ja kommenteista! 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava kaupunki etenkin lasten kanssa. Petosta välttelisin.

Jos on mahdollista, niin sijoittuisin itse Siilinjärvelle, joka on siis suuri kylä 23 km Kuopiosta pohjoiseen. Täältä me käydään Kuopiossa töissä, mutta asuminen on halvempaa, puistot parempia, neuvolat ja avoimet päiväkodit huippuluokkaa! Myös kuntalisä on suurempi ja etenkin lasten terveydenhoito (esim. hammaslääkärit ja päivystys) ihan hirmu hyvin järjestetty.

Ja jos ja kun on tarve päästä Kuopioon, niin autolla 20 min., junalla 18 min.

Vierailija
2/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykännyt asua Siilinjärvellä, talvella näkee useita kolareita motarin varrella, lapset alkoivat pelkäämään motarille menoa vähänkin huonossa säässä, ja vakiojuopot ovat ainakin bussiasemalla jatkuvaan riehumassa. Petonen puolestaan on rauhoittunut tosi paljon, voisin melkein sanoa sen olevan ihan eri paikka kuin mitä vielä joitain vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano etteikä Kuopiostakin juoppoja löytyisi, varmaan kaikista kaupungeista löytyy, mutta Siilinjärvellä pyörii aina ne samat riehumassa. Useampaankin kertaan, mitä siellä vuoden ajan asuin, näkyi vartioita rauhoittelemassa näiden riehumista. Jos jollain oli paha putki päällä niin sai vartiat juosta viikottain.

3

Vierailija
4/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on ihana!

Lapsiperheiden suosiossa on tosiaan tuo Siilinjärvi, mutta ihan Kuopiossa Saaristokaupunki on uudehkona alueena todella upea - paljon vettä ympärillä, upeat maisemat ja vaikka välillä tuntuu, että onpa täällä ahdasta, niin se kauneus vie kyllä pidemmän korren.

Eikä muissakaan asuinalueissa mitään vikaa ole. Toki Petosella ja Leväselläkin on hieman levoton maine ja Niuvanniemen mielisairaala varjostaa tiettyä aluetta maineellaan, mutta jokaisessa paikassahan on sekä hyviä, että huonoja puolia, ja silti niissä kasvaa aivan yhtä onnellisia lapsia :)

Vierailija
5/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun täällä Petosella lasteni kanssa, on kivan rauhallista joten suositteluni :)

Vierailija
6/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin lapsena siilinjärvellä, vuorelassa. On varmaan paikat muutunut sen jälkeen, mutta tykkäsin! Itse Kuopio on mielestäni mukava kaupunki, rentoja ihmisiä ja sieltä löytää kaiken tarpeellisen. Puijonlaakso olisi varmaan paikka, minne voisin muutaa.. Tai on sielä muitakin paikkoja, ei ole oikeastaan paikkaa/aluetta minne en ehdottomasti muuttaisi. Enemmän se riippuisi talosta/taloyhtiöstä muuttaisinko vaiko en, ja tämä ei rajoitu vaan Kuopioon.. Vaan koko suomeen. En ikinä muuta kaupungin halpoihin vuokra-asuntoihin, sillä niissä asuu suuremmalla todennäköisyydellä alkoholiongelmaisia, narkkareita ja "bilettäviä teinejä".

Yksityisten asunnoissa "tiukempi seula" kuka asunnon saa. Pihat yms paremmassa kunnossa, kun talon omistaa talossa asuvat eikä vuokrayhtiö/kaupunki. 

Tervetuloa pohjois-savoon! :)

Vierailija
7/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ok, itse en kuitenkaan pidä yleisfiiliksestä. Saan tästä nyt savolaisten vihat päälleni, mutta en yksinkertaisesti viihdy täällä. Budjetit kusee (esim. toriremonttiin kului yli 20 miljoonaa alkuperäisen budjetin yli), kouluja joudutaan lakkauttamaan ja siirtämään lapsia/nuoria sellaisiin yli tuhannen oppilaan laitoksiin (esim. Pyörön koulu), yhdeksänä kertana kymmenestä olen saanut terveyskeskuksessa huonoa palvelua. Sairauksien vähättely (ja molempina kertoina lopulta pillit vinkuen sairaalaan, lievimmissä tapauksissa yksityiselle hoidattamaan kunnolla) ja raskausaikana palvelu ei pelannut, silloinkin vaivoja vähäteltiin ja kivunlievitystäkään ei heti annettu. Siirryin yksityiselle pari vuotta sitten, enkä ole katunut.

Kyllähän Kuopiosta hyviäkin puolia löytyy, mutta... No, onneksi pääsen muuttamaan lokakuun alussa :)

Vierailija
8/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kaikki hyvän elämisen edellytykset, paitsi oopperaa. Aivan keskustassa on vielä vanhojakin pieniä puu- ja kivitaloja, joista voi löytää kivan mutta ei kovin halvan kodin.

Vierailija
9/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristokaupunki on todella ihanaa seutua! Voin vain lämmöllä suositella. Myös siilinjärvi on tidella hyvä vaihtoehto. Pääsee lasten kanssa terveyskeskukseen/hammaslääkäriin paljon sujuvammin

Vierailija
10/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Kuopiosta, vanha opiskelukaupunkini. Asuin kyllä koko ajan keskustassa, joten noista kaikista asuinalueista ei ole tietoa. Toisaalta ihan hyvin niitä tuli nähtyä, kun vieraili kavereiden luona. Mutta noihin rauhaton/rauhallinen asioihin en osaa ottaa kantaa. Petosella oli jo silloin vähän kyseenalainen maine. Mutta toisaalta vähän vähättelevään sävyyn puhuttiin myös Neulamäestä ja siellä mä vietin kyllä aika paljon aikaa kavereiden nurkissa ja ulkoillen ja vaikutti ihan kivalta alueelta.  Toisaalta olen itse Korson kupeesta kotoisin :D

Vierailija
11/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristokaupunki tai särkiniemi. Itse asuin särkiniemessä pitkään ja aivan todella kiva paikka.

Vierailija
12/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:36"]Perus ok, itse en kuitenkaan pidä yleisfiiliksestä. Saan tästä nyt savolaisten vihat päälleni, mutta en yksinkertaisesti viihdy täällä. Budjetit kusee (esim. toriremonttiin kului yli 20 miljoonaa alkuperäisen budjetin yli), kouluja joudutaan lakkauttamaan ja siirtämään lapsia/nuoria sellaisiin yli tuhannen oppilaan laitoksiin (esim. Pyörön koulu), yhdeksänä kertana kymmenestä olen saanut terveyskeskuksessa huonoa palvelua. Sairauksien vähättely (ja molempina kertoina lopulta pillit vinkuen sairaalaan, lievimmissä tapauksissa yksityiselle hoidattamaan kunnolla) ja raskausaikana palvelu ei pelannut, silloinkin vaivoja vähäteltiin ja kivunlievitystäkään ei heti annettu. Siirryin yksityiselle pari vuotta sitten, enkä ole katunut.

Kyllähän Kuopiosta hyviäkin puolia löytyy, mutta... No, onneksi pääsen muuttamaan lokakuun alussa :)

[/quote]

Tähän vielä lisäyksenä, että asuinalueesta sentään tykkäsin. Rönöstä siis.

8

Vierailija
13/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Linnanpelto, millaista siellä?

Vierailija
14/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanpelto mukavaa aluetta vanhoine taloineen. Tosi lähellä keskustaa.

Vierailija
15/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:45"]Entäs Linnanpelto, millaista siellä?

[/quote]

Miesystävä asuu siellä <3

Aijooniin, kivaa aluetta

Vierailija
16/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:36"]

Perus ok, itse en kuitenkaan pidä yleisfiiliksestä. Saan tästä nyt savolaisten vihat päälleni, mutta en yksinkertaisesti viihdy täällä. Budjetit kusee (esim. toriremonttiin kului yli 20 miljoonaa alkuperäisen budjetin yli), kouluja joudutaan lakkauttamaan ja siirtämään lapsia/nuoria sellaisiin yli tuhannen oppilaan laitoksiin (esim. Pyörön koulu), yhdeksänä kertana kymmenestä olen saanut terveyskeskuksessa huonoa palvelua. Sairauksien vähättely (ja molempina kertoina lopulta pillit vinkuen sairaalaan, lievimmissä tapauksissa yksityiselle hoidattamaan kunnolla) ja raskausaikana palvelu ei pelannut, silloinkin vaivoja vähäteltiin ja kivunlievitystäkään ei heti annettu. Siirryin yksityiselle pari vuotta sitten, enkä ole katunut.

[/quote]

Tervemenoa vaan.

P.s Odotan kommettejasi vuoden päästä, kun yllättäen uusikin paikkakunta on perseestä.

Vierailija
17/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse asunut Kuopiossa ja aloittanut koulun siellä. Muutimme Rovaniemelle, ja kaipaamaan jäin. En muista oikein enää mitään muuta kuin juuri tuon Linnanpellon, siis sen aikaisen, vuosikymmeniä sitten. Joten kiva tietää, että edelleen idyllisenä säilynyt. Serkkuni siellä perheineen asui, ja olin heillä joskus pikkusena hoidossa, ihanassa puutalossa.

-14-

Vierailija
18/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja piti vielä kysyä Kuopiotietäjiltä, että missä on Taivallahdentie? Vai onko sellaista? Taisin siellä asua, muisti pätkii.

Vierailija
19/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:36"]

[/quote]

Tervemenoa vaan.

P.s Odotan kommettejasi vuoden päästä, kun yllättäen uusikin paikkakunta on perseestä.

[/quote]

Olen syntyjäni Kauniaisista, Kuopiossa asunut seitsemän vuotta opiskelujen takia ja nyt pystyy onneksi muuttamaan takaisin. Minä sydän Kauniainen

8

Vierailija
20/58 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista aluetta on Neulamäki? Olemme muuttamassa sinne koska on lähellä yliopistoa, mutta ei hajuakaan millaiseen paikkaan olemme muuttamassa... palvelut (ostari, terveysasema, pk) ovat kuulemma lähellä ja kulkuyhteydet hyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän