Kuinka kauan olet käyttänyt samaa kertakäyttömaskia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan vielä laittanut uudestaan samaa maskia, vaan heitän aina roskiin yhden käytön jälkeen. Viime elokuusta saakka olen käyttänyt maskia joka päivä työmatkoilla. Kaupoissa tai muualla ihmisten parissa en liiku, joten sellaista maski naamalle, maski pois -käyttöä ei tule.
Tuohan on tuhlausta. Kertakäyttökulttuuria kukkeimmillaan.
Harmi. Kertakäyttömaskit ovat kertakäyttöisiä.
Kyllä ne voi VTT:n mukaan pestä/desinfioida ja käyttää uudelleen n. 10 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju kertookin hienosti sen maskihulluuden! porukkaa vaatii jopa maskipakkoa ja sitten se on paskainen vanha maski naamalla. Maski jo 95% ei istu naamalla, on väärinpäin tai sit muuten hiplataan ja käytetään väärin.
Maskit on vain henkistä suojaa tavan tallaajien käytössä!
Nyt ne maskit roskiin ja heti!
On ne kirurginmaskit muutenkin vain lumesuojaa kun virukset menee niistä heittämällä läpi molempiin suuntiin. Pärskeet ehkä jää, mutta kuivuttaan nekin leviää hengityksen mukana.
Hieno laumakontrollikoe kyllä, lampaat polvistui heti.
Kyllä ne ihan OK suojaa bussissa ja kaupassa tms., ei siellä kaulailla kenenkään kanssa.
Näen asian niin, että se lärpäke naamalla ei ole iso tai vaikea asia toteuttaa.
Musta lapsellista vinkua, että pitää hetki kaupassa olla se maski päässä.
Käytän samaa noin viikon kauppareissuilla ja julkisilla kulkiessani. Käsidesiä en käytä, sillä se tappaa kaikki hyvätkin bakteerit ja on huonoksi mikrobitasapainolle. Kädet pesen kun tulen kotiin. Itseäni ahdistaa maskien aiheuttama ympäristöhaitta, joten samalla mennään. En pelkää koronaa, joten käytän maskia vain näön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan vielä laittanut uudestaan samaa maskia, vaan heitän aina roskiin yhden käytön jälkeen. Viime elokuusta saakka olen käyttänyt maskia joka päivä työmatkoilla. Kaupoissa tai muualla ihmisten parissa en liiku, joten sellaista maski naamalle, maski pois -käyttöä ei tule.
Esimerkillistä toimintaa muuten mutta voisit parantaa vielä vähän. Nimittäin keittämällä maskeja välillä. Eikä heittää aina suoraan roskikseen.
En osaa sanoa. Ostin silloin kun maskisuositukset tuli, yhden 10kpl paketin kertakäyttömaskeja. Sen jälkeen olen pessyt niitä muutaman kerran käytön jälkeen. Mies toi töistään myös 10kpl maskipaketin, lisäksi olen täydentänyt maskivarastoa parilla 5kpl/0,50€ maskipaketilla. Niitä pesen ja käytän uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tuhlausta. Kertakäyttökulttuuria kukkeimmillaan.
Harmi. Kertakäyttömaskit ovat kertakäyttöisiä.
Joo joo, toi on kapitalistin selitys kaikkeen. Hyvin ne toimii silmänlumeena pitempäänkin, koska mitään ne ei suojaa.
Minä käytän maskia, koska tauti leviää aerosolien välityksellä. Sen sijaan tartunta pinnoilta on osoitettu hyvin pieneksi, joten näen tärkeänä käyttää maskia, mutta en näe tärkeänä heittää käytettyä maskia pois.
Järkyttävä jäteongelma nuo kertakäyttömaskit. Kaikkensa yrittävät maskikauppiaat että käyttäisimme niitä maailman tappiin. Uhkaa kauppa tyrehtyä!
Vaimo keitti niitä ja meinasi aiheuttaa tulipalon, kun vähän "unohtui", stana. Kämpässä oli järkyttävä palaneen haju ja palovaroitin huusi hoosiannaa. Se hävisi toisella järkyttävällä hajulla, etikka. Onneksi lopetti pelleilyn niiden kanssa.