Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olet käyttänyt samaa kertakäyttömaskia?

Vierailija
21.07.2021 |

Ennätyksesi? Mulla on kaksi kuukautta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdellä maskilla menny tähän asti. Ei ole vielä suunnitelmia että hankkisin uuden

Vierailija
2/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikaa ottanut, mutta varmaan kymmenkunta kertaa käytän, ja sen jälkeen keitän. Yhteensä käytän ehkä 100 kertaa koska keitän maskin 10 kertaa, kestää hyvin keittämisen. Käyttökerrat on lyhyitä, max 15 min, eli kauppareissu, muualla en liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yli vuoden vanha on. Mutta käyttökertoja on korkeintaan viisi.

Vierailija
4/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kertookin hienosti sen maskihulluuden! porukkaa vaatii jopa maskipakkoa ja sitten se on paskainen vanha maski naamalla. Maski jo 95% ei istu naamalla, on väärinpäin tai sit muuten hiplataan ja käytetään väärin. 

Maskit on vain henkistä suojaa tavan tallaajien käytössä!

Nyt ne maskit roskiin ja heti!

Vierailija
5/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla periaatteella kuin hammasharjaa: vaihdan, kun sininen väri on kulunut pois.

Vierailija
6/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vielä laittanut uudestaan samaa maskia, vaan heitän aina roskiin yhden käytön jälkeen. Viime elokuusta saakka olen käyttänyt maskia joka päivä työmatkoilla. Kaupoissa tai muualla ihmisten parissa en liiku, joten sellaista maski naamalle, maski pois -käyttöä ei tule.

Vierailija
7/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen ne 60 asteessa käytön jälkeen, en kestä maskien aiheuttamaa ympäristöongelmaa: ottaa suuresti päähän nähdä niitä tienposkissa. Mulla on maskeja vaikka kuinka ja muovipussi käsilaukussa uutta maskia ja käytettyä maskia varten.

Vierailija
8/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen kertakäyttömaskin otin käyttöön 7.6 kun kävin koronarokotuksessa. Ei kehdannut käytetyllä mennä kun ajattelin että terveysammattilaiset varmaan huomaa.

Vierailija
9/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukauden kerrallaan on aina sama kertakäyttömaski ollut taskunpohjalla valmiina kauppareissuja ym. varten.

Vierailija
10/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yhtä kertakäyttömaskia yhden kauppareissun ajan. En laita läytettyä maskia pursuaviin roskiksiin vaan pussitan sen ja tuon kotiin energiajätteeseen.

Ennen maskin laittoa ja sen jälkeen desinfioin kädet omalla käsidesilläni. MInulla on siis aina pieni käsidesipullo mukanani.

Kotiin tullessani pesen kädet heti ja vielä ostosten purkamisen jälkeen.

Vierailija
11/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen kertakäyttömaskin otin käyttöön 7.6 kun kävin koronarokotuksessa. Ei kehdannut käytetyllä mennä kun ajattelin että terveysammattilaiset varmaan huomaa.

Minulla oli rokotuksessa sellainen jonka sisäkerrokseen oli leikattu reikä. Kukaan ei ainakaan sanonut huomaavansa.

Vierailija
12/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä läjä autossa, sieltä sitten kaivetaan. Joko käytetty uudestaan tai uusi. Vaikea sanoa montako kertaa keskimäärin käytetään.

Vierailija
13/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa olla käytössä vielä samoja joita

hankin silloin kun korona alkoi. Repussa, fillarin sivulaukussa, takin taskussa.

Muutamasta on lenksu katkennut, ne jouduin heittämään pois.

Vähän nuhraantuneet sisäpuolelta peitevoiteesta.

Vierailija
14/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kertookin hienosti sen maskihulluuden! porukkaa vaatii jopa maskipakkoa ja sitten se on paskainen vanha maski naamalla. Maski jo 95% ei istu naamalla, on väärinpäin tai sit muuten hiplataan ja käytetään väärin. 

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta joissakin paikoissa sitä täytyy käyttää, esim. kun käy lääkärissä. Mutta muuten ei. Ja miksi ihan hyvä ja tosi vähän käytetty maski pitäisi heittää pois? Maskihysteria on henkisesti tasapainottomien julistusta ja muiden painostamista. Minä en siihen leikkiin lähde. Yksi maski on hyvin riittänyt hoitamaan pakolliset asiat ja kun selkeätä ohjetta ei ole tullut, se on vielä tallella. Se meinasi kadota, mutta auton lattialta löytyi. Onnen päivä.

Vierailija
15/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vielä laittanut uudestaan samaa maskia, vaan heitän aina roskiin yhden käytön jälkeen. Viime elokuusta saakka olen käyttänyt maskia joka päivä työmatkoilla. Kaupoissa tai muualla ihmisten parissa en liiku, joten sellaista maski naamalle, maski pois -käyttöä ei tule.

Tuohan on tuhlausta. Kertakäyttökulttuuria kukkeimmillaan.

Vierailija
16/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aikaa, mutta heitän pois, kun se laukun pohjalla nuhjaantuu.

Käytän maskia aina kaikissa sisätiloissa, ei kotona tietenkään.

Vierailija
17/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi. Kertakäyttömaskit ovat kertakäyttöisiä.

Vierailija
18/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi.

Olette oksettavia, googlettakaa vähän niitä kuvia, jossa näkyy ne bakteeripesäkkeet.

Sama kun käyttäis samoja alkkareita, mutta laittaa ne naamaan.

Kaikki omat eritteet niissä, räkä, hiki, suusta kosteus. Hyi.

Vierailija
19/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne kirurginmaskit muutenkin vain lumesuojaa kun virukset menee niistä heittämällä läpi molempiin suuntiin. Pärskeet ehkä jää, mutta kuivuttaan nekin leviää hengityksen mukana.

Hieno laumakontrollikoe kyllä, lampaat polvistui heti.

Vierailija
20/29 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttö = käytetään kerran.

Uudelleenkäytätkö vessapaperin?

Kyllä hygienia on tärkeämpää kuin kErTaKäyTtÖKuLttUUriN välttäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän