Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni perintö, mitä tehdä?

Vierailija
28.07.2014 |

Sain ihan pienen perinnön, 12 000 euroa. Mitäs tekisin? Säästöön? Matkailu ei innosta (tai innostaa kyllä, mutta tuntuisi että ne rahat menee ihan hukkaan. Jotain konkreettisempaa pitäis olla). Asuntolainaa en aio niillä lyhentää, haluan että niillä hankitaan jotain kivaa extraa jota muuten ei saisi. Ei myöskään mitään remontteja noilla rahoilla. Ideoita? :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap ei halua käyttää rahoja mihinkään järkevään, vaan ne pitää nimenomaan käyttää johonkin hömppään, mikä muuten jäisi hankkimatta? En oikein ymmärrä.

Minä sijoittaisin rahat. Tuo on aika pieni summa, joten ei ne vuotuiset osingotkaan mitään ihmeitä tee. Mutta niillä osingoilla voisi sitten käydä vaikka perheen kanssa pari kertaa syömässä hienommassa ravintolassa tai mistä nyt tykkääkään. Ja jos sitten jossain vaiheessa vuosien varrella kirkastuu ajatus siitä, mitä niillä rahoilla haluaisi tehdä, niin sitten voi pistää osakkeet lihoiksi ja toteuttaa haaveensa.

Vierailija
22/26 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perinteikäs miehisen miehen neuvo 12 tonnille: 11 500 viinaan ja yleiseen hurvittelluun, loput voi vaikka tuhlata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 15:59"]

Onko tuo summa kokonaan käytössäsi vai onko perintöverot vielä maksamatta?

Perin markka-aikaan isotädiltä noin 800  euroiksi muutettuna. Sillä hankin kohtalaisen hyvän ompelukoneen ja vielä jäi rahaa kankaisiinkin. Toisen kerran perin euroiksi muutettuna noin 8000 ja se meni välirahaksi auton vaihtoon eikä muistaakseni ihan piisannutkaan.

Pankissa rahoja ei tietysti kannattaisi makuuttaa, sillä korkoa ei juuri saa ja siitä vähästäkin vie valtio osansa. Hanki jotain pysyvää. Oletko kiinnostunut taiteesta? Osalla rahasta voisit hankkia pari arvostettua taulua. Pyydä neuvoa alan asiantuntijoilta. Kaikkien teosten arvo ei suinkaan nouse, vaan jotkut laskevat paljonkin. Ota selvää, kenen taulut ovat nousemassa.

[/quote]

Perinnöt ovat verovapaita 20 000 euroon asti.

Vierailija
24/26 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lyhentäisin 10 000e asuntolainaa ja 2000e jättäisin tilille makaamaan tarvetta varten

Vierailija
25/26 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 16:49"]

Minä lyhentäisin 10 000e asuntolainaa ja 2000e jättäisin tilille makaamaan tarvetta varten

[/quote]

 

Kysyn sinulta ja muilta: minkähän takia yhteiskunnan kermalla/menestyjillä on paljon lainaa, vaikka olisi varaa maksaa ne poiskin? Stubbillakin on asuntolainaa vaikka kuinka.

Oletko pohtinut asiaa? Pitääkö ensin olla varallisuutta, että lainasta on hyötyä; että se " syö" varallisuus veroa - mitä köyhien ei tarvi murehtia. ;-)

Minullekin on tulossa "ongelma" pankin kanssa, kun laina vain hupenee. Kohta en saa enää premium-asiakkaan etuja! Pankille on sama, onko siellä säästöjä, sjoituksia vai lainaa. Pankkisuhteessa velkakin on plussaa! :D

Vierailija
26/26 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin sillä kolme hienoa maalausta tai muuta taidetta.