Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi lastenkirjoissa

Vierailija
28.07.2014 |

Meidän 4-vuotiaalle syntyy pian pikkusisko ja käytiin sitten kirjastosta lainaamassa aiheeseen liittyviä kirjoja. Yksi oli tuo Meille tulee vauva. En ole vielä antanut sitä tytön käsiin ja kysynkin nyt mielipidettänne että voiko tällaista kirjaa lukea 4-vuotiaalle? Tuolta blogista löytyy kirjasta kuvia:

http://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/07/ensimmainen-seksioppaani-lapsena

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa pätevät samat periaatteet kuin opettamisessa yleensä. Jos opettaja alkaa luennoimaan kovin tieteellisillä käsitteillä maallikolle vaikkapa fysiikan ilmiöitä, menee asia täysin harakoille. Kuten opettaminen yleensäkin, aihe tarkentuu edetessään. 

Vierailija
42/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo kirja kotona kun olin pieni ja juurikin noin 4-vuotiaana sitä luin ensimmäistä kertaa. En muista, että kirjaa olisi minulle mitenkään erityisesti selitetty, eikä asia avautunut minulle kovin hyvin. Ei esim. tosiaankaan tullut mieleen, että omat vanhemmat tekisi tuommoista, mutta meille ei ollut enää tulossa vauvaa. Olin silti kiinnostunut, eikä jäänyt traumoja. Itse voisin lukea 4-vuotiaalle, vaikka vähän ärsyttääkin tuo 70-luvun ruma kuvitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi selittää että vauva kasvaa naisen mahan lähellä olevassa kohdussa. Miehillä ei ole kohtua, eikä vauva voi sen takia olla miehen "masussa".

Vierailija
44/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenkin luettiin tuo aloituksessa mainittu kirja vaikka alkuun ajattelin ettei... Ainakin 4-vuotias oli tosi kiinnostunut ja halusi heti uudelleen :) .

-AP-

Vierailija
45/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tuota kirjaa, mutta muistan kun meille nelosluokkalaisille näytettiin aulassa jossa oli tv jotakin kuvitettua yhdyntä videota. Joku ykkös-kakkosluokkalainen meni sitten vessaan ja huomas mitä katotaan, koko tunnin sitten kaikki luokasta ravasivat "vessaan" ja hihittelivät matkalla :D

Vierailija
47/54 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla videolla selitettiin lasten saaminen tarkemmin kuin viidennen luokan biologiassa..:D Ja 8-10 vuotiaasta lapsesta saattaisi olla melko kiusallista, jos äiti rupeaisi selittämään lisääntymistä kun siitä on kuitenkin jo hiljaa kuiskittu kavereiden kanssa.

Vierailija
48/54 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukisi.

Vierailija
49/54 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas. Ja nykypäivän palstamammat järkytttyvät jostain muumeista.

Vierailija
50/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mitään kirjoja ei kannata sensuroida. Omalle lapselle luen kaikenlaisia LASTEN kirjoja. Juuri tuota kirjaa ei olla luettu koska en ole kirjaa missään nähnyt mutta on ollut lainassa sellainen kirja jossa myös oli seksiasentojen kuvia, eikä 4-vuotias järkyttynyt yhtään.

Vierailija
51/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:04"]Minusta mitään kirjoja ei kannata sensuroida. Omalle lapselle luen kaikenlaisia LASTEN kirjoja. Juuri tuota kirjaa ei olla luettu koska en ole kirjaa missään nähnyt mutta on ollut lainassa sellainen kirja jossa myös oli seksiasentojen kuvia, eikä 4-vuotias järkyttynyt yhtään.

[/quote]

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mikä lastenkirja sisältää seksiasentojen kuvia?

Vierailija
52/54 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ikäinen varmaan ymmärrä tai ole vielä kiinnostunut noin tarkasta selostuksesta. Mutta voinhan toki olla väärässä. Mä itse voisin ostaa lapselle kyseisen kirjan jos olisi kiinnostunut. Ei siinä ole mitään rivoa mun mielestä. Varmaan sitten kun sen aika koittaa, tyydyn sanomaan lapselle että seksiä harrastetaan jos halutaan saada lapsi. Ja että jos kaksi aikuista rakastaa toisiaan, he osoittavat välittämistä toisilleen sillä tavalla. Korostaisin sitä, että seksuaalinen kanssakäyminen on aikuisten juttu ja luonnollinen juttu. Masturbaatio on tietenkin erikseen, sitä voi harrastaa missä iässä tahansa.

Vierailija
53/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että mulla oli tuo kirja lapsena. Kuvat näytti ainakin tosi tutuilta! Kiitti linkistä!

Vierailija
54/54 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä lapselta ei saa sensuroida mitään vaan kaikenlaisia LASTENkirjoja voi lukea. Silloin lapsi oppii pitämään kirjoista ja ymmärtää että niitä on monenlaisia. Miehelleni ei oltu lapsena luettu kuin paria Aku Ankka kuvakirjaa niin hän ei oppinut kirjoista tykkäämään vaan oli ollut pitkään siinä luulossa että kaikki kirjat on yhtä huonoja. Minulle on luettu ihan kaikenlaisia kirjoja, kaikista en ole tykännyt,  mutta kirjoista olen oppinut tykkäämään. Ties vaikka tuosta tulisi lapsesi lempikirja, eihän sitä voi tietää etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan