Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi lastenkirjoissa

Vierailija
28.07.2014 |

Meidän 4-vuotiaalle syntyy pian pikkusisko ja käytiin sitten kirjastosta lainaamassa aiheeseen liittyviä kirjoja. Yksi oli tuo Meille tulee vauva. En ole vielä antanut sitä tytön käsiin ja kysynkin nyt mielipidettänne että voiko tällaista kirjaa lukea 4-vuotiaalle? Tuolta blogista löytyy kirjasta kuvia:

http://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/07/ensimmainen-seksioppaani-lapsena

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu toi vauva :D

Vierailija
22/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! 70-luvulla valistettiin rohkeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luettiin kaverin kanssa tuota kirjaa, kun oltiin jo 6-7v., ja traumathan siitä jäi :D napattiin se kirjastosta ja itse ainakin luulin että tuo oli joku lapsilta kielletty teos. Nuo kuvat erityisesti järkytti ja se suorasukainen asian esitystapa. Tuntui että luen lastenkirjaa, joka on jotenkin "liattu"... Ihan kiva idea, mutta ei kyllä ainakaan mulle ollut mieluisa tapa kuulla asioista. Ehkä joku toinen vähemmän ronskeilla kuvilla varustettu kirja.

Vierailija
24/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vaan selittää niin kuin asiat on, yksinkertaisesti? Miehen pippeli menee naisen pimppiin ja sieltä tulee sellainen tosi pieni siittiö, joka sitten naisen sisällä yhdistyy sellaiseen pienenpieneen munasoluun. Kun ne on yhdistynyt, siitä alkaa muodostua vauva?

Vierailija
25/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:43"]Minun vanhempani eivät ainakaan ole harrastaneet seksiä!

Ihan rivoa olisi moinen, hyi hyi.

[/quote] Jos vanhempasi eivät ole koskaan harrastaneet seksiä niin miten sinä sitten olet olemassa?

Vierailija
26/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:43"]Minun vanhempani eivät ainakaan ole harrastaneet seksiä!

[/quote] Jos vanhempasi eivät ole koskaan harrastaneet seksiä niin miten sinä sitten olet olemassa?

[/quote]Etkö sä hönö tiedä, ettei niitä lapsia pelkästään seksillä tehdä?! :-o

Vierailija
27/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tuolla synnytyskuvalle, hah hah! Joo kyllä minä voisin lapselleni (5v) lukea kuvien perusteella.

Vierailija
28/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan antaisi 4-vuotiaan katsella tuollaista perverssiä kirjaa!

Vierailija
29/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, eihän 4v. osaa tuollaista pitää sopimattomana. Antaisin lukea.

Vierailija
30/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:49"]

[/quote]

Kenties läppä :D?

Vierailija
31/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, tuttu kirja! Tokaluokkalaisina sitä kirjastossa luettiin, mutta ei näytetty ekaluokkalaisille, kun " ne on niin pieniä ja voi olla, ettei ne vielä ymmärrä..." :D

Vierailija
32/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuota vielä saa? Pirkanmaan kirjastoista oli viimeinenkin kappale kadonnut. Meillä kouluikäiset lapset löysivät tuon kesällä hotellin leikkihuoneesta ja moni asia herätti kysymyksiä. Olisin halunnut lainata ja lukea yhdessä uudelleen.

Vierailija
33/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungin kirjastosta ainakin näyttyy löytyvän 2 kpl.

Vierailija
34/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena sellainen  vhs kasetti jonka kannessa oli kuva haikarasta kantamassa vauvanyyttiä. Kansikuvasta huolimatta video oli hyvin syorasukainen piirroselokuva seksistä. Sain siitä pahat traumat! Muistaako kukaan mikä sen kasetin nimi oli?

Vierailija
35/54 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kirjan nimeltä Pete, Pii ja pikkuinen. 70-luvun lopusta, minusta kirja oli kauniisti ja hyvin kuvitettu ja se tuli lapsena selattua moneen kertaan.

Vierailija
36/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä kirjaa 38 tarkoitti mutta yksi meidän lainaamista on Kun äiti muni ja siinä on tällaisia hauskoja kuvia:

http://1.bp.blogspot.com/-zOHG9c7Y3l8/TcWYUFUH-pI/AAAAAAAABk0/js-vq1Jytn4/s1600/Mummy+laid+an+egg+005.JPG

http://2.bp.blogspot.com/-16h7bcJi6jE/TcWYnenlRBI/AAAAAAAABk4/gFJn_MN6Bvs/s1600/Mummy+laid+an+egg+004.JPG

Tuon kirjan luin lapselle ja minusta se ei ollut ollenkaan paha.

AP

Vierailija
37/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuon viimeisen muistan omasta lapsuudestani! Yhä täällä porskutellaan suht tervejärkisenä.

Vierailija
38/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tiedätkin AP, ja muut, että lapsi itse kysyy asioista, sitten kun häntä kiinnostaa. Ei lasta tarvitse alkaa itse "valistamaan" aikuisille kuuluvista asioista, jos toista ei asia vielä askarruta. Lapsi myös kysyy ikätasonsa mukaisesti. Ihan pieni voi kysyä, mistä vauva syntyy, ja äiti vastaa, että se tulee mahasta. Siinä kaikki. Lapsi on useimmiten siinä vaiheessa tyytyväinen tähän vastaukseen ja jatkaa toimiaan. Eli jos ei esitä jatkokysymyksiä, ei niitä pidä alkaa tuputtamaan. Jos tiedustelee, miten se lapsi sinne menee, voi kertoa hieman enemmän lapselle sopivilla sanoilla (ne siemenet tai isin ja äidin halaaminen tms.). Ja taas on pieni tyytyväinen jonkin aikaa. Sitten seuraava kysymys on luultavasti, miten vauva tulee ulos. Tässä riittää että "alhaalta". Jos ei jatkoa tule, se oli siinä. Jne. 

Vierailija
39/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Minä olen eri mieltä siitä että pitäisi valehdella vauvan olevan mahassa (kohdussahan se on) tai että lapsi menee mahaan kun äiti ja isä halaa jne.

Vierailija
40/54 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 07:19"]

^Minä olen eri mieltä siitä että pitäisi valehdella vauvan olevan mahassa (kohdussahan se on) tai että lapsi menee mahaan kun äiti ja isä halaa jne.

[/quote]

Voit olla ihan rauhassa eri mieltä. Tämä on kuitenkin lapsipsykologien kanta. Voithan koettaa selittää pienelle lapselle, mikä ero on kohdulla ja mahalla, mutta kovin tarkka tieteellisyys ei vain sen ikäiselle ole kognitiivisesti vielä käsitettävissä. Toki sanan "kohtu" voi antaa. Mutta missä se sijaitsee pienen mielestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän