Mitä tekisit jos lapsesi tulisi kaapista ulos?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:01"]Haukkuisin hänet pystyyn
[/quote]
Tarkenna. Mitä sanoisit?
[/quote] Vitun homo
[/quote]
Menehän teini jo nukkumaan
Fyysisesti tuo mukelo menee kaappiin ja tulee uloskin lähes päivittäin. Enkä tee mitään.
Jos puhut homoudesta, niin yllättyisin. Koska hän on 3-vuotias.
Jos tarkoitit että myöhemmin elämässä, niin olisin ihan älyttömän pettynyt. Siihen, että hän olisi kokenut joskus tarvetta mennä sinne kaappiin.
Tavoitteena on kasvattaa lapsistamme avoimia nuoria, jotka voisivat kertoa ihastuksistaan ja tuntemuksistaan meille vanhemmille ihan suoraan (todennäköistähän on silti, ettei ne tällaisille kävyille mitään kerro kuitenkaan). Aivan sama keneen tai mihin sukupuoleen ne tunteet sitten kohdistuvatkin. Ja jos ja kun jonkinlaista valistusta aiheesta annamme, niin sanat valitaan hyvin tarkkaan niin, ettei vahingossakaan anneta lapsille kuvaa siitä, että joku muu sanelee heidän tunteensa tai rakkauselämänsä, tai niiden kohteet.
It's all about love.
Kertoisin, että asia on mulle ok, ja että muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.
Sanoisin " Kultarakas, olen tiennyt jo siitä lähtien kun olit 2-v. Olen iloinen että uskalsit kertoa minulle."
Mitä siinä voi tehdä? Eiköhän tuossa kohtaa peli ole jo menetetty ja asian kanssa täytyy oppia elämään.
Oishan siinä varmasti sulateltavaa. Yrittäisin varmaan miettiä tarkkaan mitä sanon etten sanoisi mitään loukkaavaa. Voisi siis vetää aluksi vähän hiljaiseksi. Mutta siis tottakai hyväksyisin ja antaisin siunaukseni. Minunhan se lapsi silti on ja rakas omana itsenään.
Halaisin ja sanoisin, että olen iloinen että halusi kertoa minulle.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:19"]
Mitä siinä voi tehdä? Eiköhän tuossa kohtaa peli ole jo menetetty ja asian kanssa täytyy oppia elämään.
[/quote]
Mikä peli tuossa nyt olisi menetetty? Sama peli homoilla on kuin heteroillakin, rakkaus. Ja rakkaus on maailman tärkein asia, sanoo jo oma 5v tyttönikin.
Oisin oikeastaan vähän iloinen. Ja vähän surullinen. Surullinen siksi, että lapsella on isompi mahdollisuus kokea syrjintää. Iloinen siksi, ettei se ainakaan saanut paskapäistä vanhempaa, joka heittää sen pihalle sellaisen asian takia, jolle se ei mahda mitään.