Psykoosi
Osaisiko joku kertoa voiko psykoosin mennä esim. Vuorokaudeksi ja sitten taas olla ihan normaali, niinkuin ennen psykoosia?
Kommentit (15)
En oo alkoholia juonu yli vuoteen, huumeista nyt puhumattakaan!
Yövalvomista ja surua kylläkin viime aikoina.
Voi. Mulla on ollu mikropsykooseja (tai niin psykiatri niitä nimittää), kestivät kuusi tuntia kerrallaan.
Psykoosissa ihminen voi välillä olla ihan normaalin oloinen, jutella asiallisesti jne.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:57"]
Voi. Mulla on ollu mikropsykooseja (tai niin psykiatri niitä nimittää), kestivät kuusi tuntia kerrallaan.
[/quote]
tiedätkö voiku univaje ja suru laukaista sen?
Periaatteessa. Olin vuorokauden totaalisessa kristillisessä psykoosissa, laitoshoidossa 3vrk koska vaadin päästä kotiin hoitamaan päitkäaikaissairasta lastani. Meni kuukausi olin taas psykoosissa, sillä reissulla meni 6vko. Kannattaa hoitaa hyvin ja asiallisesti vaikka oireet katoaisivat. Nyt 4 vuotta ilman psykooseja, luojan kiitos! Voimia!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:02"]Periaatteessa. Olin vuorokauden totaalisessa kristillisessä psykoosissa, laitoshoidossa 3vrk koska vaadin päästä kotiin hoitamaan päitkäaikaissairasta lastani. Meni kuukausi olin taas psykoosissa, sillä reissulla meni 6vko. Kannattaa hoitaa hyvin ja asiallisesti vaikka oireet katoaisivat. Nyt 4 vuotta ilman psykooseja, luojan kiitos! Voimia!
[/quote]
Mikä on kristillinen psykoosi?
Siis joo. Tila jossa olin siis psykoosissa mutta äärimmäisen herätyksen saanut. t. se kristillinen psykoosi. halusin vaan kertoa, ettei psykoosi suinkaan ole tila jossa halutaan vahingoittaa ketään.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:12"]Siis joo. Tila jossa olin siis psykoosissa mutta äärimmäisen herätyksen saanut. t. se kristillinen psykoosi. halusin vaan kertoa, ettei psykoosi suinkaan ole tila jossa halutaan vahingoittaa ketään.
[/quote]
Mä en ymmärrä tästä mitään :(
Mun läheisellä on diagnoosina lievä psykoosi ja masennus ja hänellä on jutut välillä ihan tavallisia, mutta sitten välillä tulee ihan outoja juttuja ulos suusta... Mun käsitykseni mukaan siitä ei noin vaan parane, mutta joskus on vaan parempi olo kuin toisinaan (ja riippuu onko ottanut lääkkeet ja noita mainitsemiasi uniongelmia on hänelläkin).
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:12"]
Siis joo. Tila jossa olin siis psykoosissa mutta äärimmäisen herätyksen saanut. t. se kristillinen psykoosi. halusin vaan kertoa, ettei psykoosi suinkaan ole tila jossa halutaan vahingoittaa ketään.
[/quote]
siis kokea jonkun jumalallisen voiman läsnäoloko?
Kyllä. Psykoosissahan ollaan vahvasti todellisuudesta pois. Itse koin vahvasti olevani Maria Magladena. Minulla näin t. se "kristillinen psykoosi".
Piripsykoosi. Pidemmän putken jälkeen voi mennä yksi tai useampia päiviä jossain ihan ihme harhamaailmassa, kuvittelee että kaikki vainoaa. Yksi tuttu kertoi, että hänen pirinkäyttöä lopetellessaan hänen kaverinsa oli ohimennen puhelimessa sanonut jotain zombeista. Se entinen pirinisti oli vainotellut koko illan, että pihalla/rappukäytävässä yms on zombeja jotka pyrkivät hänen kämppäänsä. Ei se mitään näkyjä nähnyt, mutta pelkkä zombien mainitseminen sai vainoharhaisen mielikuvituksen laukkaamaan.
Oletko kokeillut päihteitä?