Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile kirjan tai elokuvan juoni yhdellä virkkeellä muut arvaavat mistä tarinasta on kyse

Vierailija
20.07.2021 |

Joukko lapsia syö terveellisen monipuolisia eväitään nummella; sattumoisin lapset näkevät laittomaan tuontitavaraan ryhtyneitä ja selvittävät heidän epärehdit toimensa.

Kommentit (5862)

Vierailija
3661/5862 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Tyypit ei kuole ja sitten ne kuolee kumminkin :(

nosto

Highlander?

Ei tällä kertaa. Kyseessä ei ole myöskään vampyyrileffa.

Tää leffa liittyy jotenkin siihen sarjaan, jossa oli se joka halusi uskoa ja sitten se joka puhui järkeviä.

X-files: Taistelu tulevaisuudesta

Sarja oikein, leffa valitettavasti vielä väärin. Liittyy taustatiimin kautta...

Lisävihje ja lisäpisteiden paikka: Leffan päätähti esiintyi pääroolissa eräällä rap-musiikkivideolla, josta on myöhemmin saanut nimensä turhankin innokkaan fanin määritelmä.

--- ja näitä leffoja on sittemmin tehty about yhtä monta kuin Highlandereitakin...

no onpas tämä nyt vaikea ;D

viimeinen ... vihje: Lentokone. Autojono. Huvipuisto. Silta. Romuralli.

selvästi terminaattori

Eipä tätä siis tiedetä ja ketjussa on siirrytty perjantaipullovaiheeseen, että muutkin jo haluavat kirjoitella winnerinä... siis ne -eri, eri ja eri eri kuin eri ja -ohis :D

Oi voi :/

No kyseessä oli sitten tietysti elokuvasarja Final Destination - viimeinen määränpää. X-files -käsikirjoittajien alunperin sarjan jaksoksi suunnittelema, mutta siitä tehtiin siis kokoillan leffa joka sai useita jatko-osia, joissa tapahtui onnettomuus ja eloonjääneet ovat hetken turvassa, mutta Kuolema pian kolkuttelee korjatakseen pelastuneet sittenkin hoiviinsa.

Tämä yksi vihje vähän liittyy tuohon tänään winnerinä kirjoittaneeseen henkilöön ja alapeukuttajaan eli ensimmäisen FD-leffan pääroolia esittänyt Devon Sawa esitti myös yli-innokasta fania Eminemin Stan-musiikkivideolla. Siitä tulee siis nimitys "stan" ja mulla nyt siis näköjään on ihan oma "stan."

Lisää matskua Me Naiset -lehteen ;D

Aika kaukaa haettuja nää sun vinkkisi.

Vinkkisi sopii hyvin myös jossain määrin terminaattoriin joita on tehty jotain viisi, jossa tyypit kuolee ja ei kuole sekavan aikakonesähläyksen vuoksi ja jossa on tuhoa ja romurallia harrastettu monissakin paikoissa. X-fileis

iin kytkee mm. robert patrick joka oli molemmissa. 

Kaukaa haettuja, jos ainoat leffat joita katsoo ovat Tarzan ja Uunot, kyllä, mutta vinkit ovat harvinaisen selviä 2000-luvun populaarikulttuurin tuntijoille ja heidänkin pitää tietää sentään jotain, muutenhan tehtävä on liian helppo :D

Terminatorit ja X-filesit kun kerran tiedät, niin varmaankin olet katsonut FD-leffojakin, Terminator menee ohi vihjeessä rap-videosta. Taustatiimi Glen Morgan ja James Wong kirjoittivat paljon X-files -jaksoja ja Wong ohjasi ensimmäisen Final Destination -leffan.

"viimeinen ... vihje: Lentokone. Autojono. Huvipuisto. Silta. Romuralli." Tässähän tuo leffankin nimi on jo puoliksi sanottu + vinkattu kaikkien sarjan leffojen onnettomuusympäristö.

Vierailija
3662/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ON PAHA:

Kuju tutkii alastoman Teresan rintoja suurennuslasin avulla ja Tom stalkkaa verhon takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3663/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja:

Karhuja, painia, sirkusta...

Vierailija
3664/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Winnerkö täällä keskustelee itsensä kanssa???

Vihje: telttaillaan, nuoria ollaan, joku painaa selkää.

Käpy selän alla.

Vierailija
3665/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja:

Karhuja, painia, sirkusta...

Joku John Irvingin kirja.

Vierailija
3666/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä FD leffojen tuntemuksella taida mitään kulttuurieliittipinnoja kerätä joten älä jaksa. 

Minusta on erittäin huvittavaa, että sekä itsetietoinen ja itseriittoinen kulttuuri"eliitti", että junttiuunot eivät tiedä useimpia elokuvavihjeitäni ilman lisävinkkejä. Ehkä te kaikki ja Me Naiset -toimittajat olette vaan väärässä ketjussa ja mä vaan olen niin hyvä ;D

Vierailija
3667/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs omakehu haisee, kun winneri-tinneri taas nostaa itseään muiden yläpuolelle. On varmaan kiva olla noin "viksu"... hohhoijaa

Kyllä on.

Se oli aivan... OIKEIN!!!

Vierailija
3668/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset autot suhaa sivusta, edestä ja takaa.

Vierailija
3669/5862 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Elokuvan lopussa kolme pyssymiestä tuijottaa toisiaan erämaassa lähikuvissa ja kohta paukkuu.

Jotain rajaa sentään spagettiwesternin klassikoiden kanssa

Hmmm. Saattaa olla, että arvaus menee silti pieleen... Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, niitä, joilla on tietoa ja niitä jotka kaivavat. You dig?

nosto

tarkoitan tietysti sitä, että ainakaan spagettiwesternin klassikosta ei arvuuttelussa ole kysymys... kyseessä ns. homage kuten me taide-elokuvien elitistiset sisäpiirit kohtausta kutsuisimme.

Jaahas, eikä tätäkään tiedetä :/ Kyseessä on eastern, ei western.

Lisävinkki: One map. Three villains. Winner takes all.

Vierailija
3670/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winnerkö täällä keskustelee itsensä kanssa???

Vihje: telttaillaan, nuoria ollaan, joku painaa selkää.

Käpy selän alla.

Oikein😊

Vierailija
3671/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Elokuvan lopussa kolme pyssymiestä tuijottaa toisiaan erämaassa lähikuvissa ja kohta paukkuu.

Jotain rajaa sentään spagettiwesternin klassikoiden kanssa

Hmmm. Saattaa olla, että arvaus menee silti pieleen... Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, niitä, joilla on tietoa ja niitä jotka kaivavat. You dig?

nosto

tarkoitan tietysti sitä, että ainakaan spagettiwesternin klassikosta ei arvuuttelussa ole kysymys... kyseessä ns. homage kuten me taide-elokuvien elitistiset sisäpiirit kohtausta kutsuisimme.

Jaahas, eikä tätäkään tiedetä :/ Kyseessä on eastern, ei western.

Lisävinkki: One map. Three villains. Winner takes all.

tuo tagline saattaa kyllä olla hieman liian oikeaan osuva ;D mutta tietty juuri siksi sitä pitää arvuutella ;D

Leffa on tullut Suomenkin tv-kanavilta, Teemalta muistaakseni.

Vierailija
3672/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä FD leffojen tuntemuksella taida mitään kulttuurieliittipinnoja kerätä joten älä jaksa. 

Minusta on erittäin huvittavaa, että sekä itsetietoinen ja itseriittoinen kulttuuri"eliitti", että junttiuunot eivät tiedä useimpia elokuvavihjeitäni ilman lisävinkkejä. Ehkä te kaikki ja Me Naiset -toimittajat olette vaan väärässä ketjussa ja mä vaan olen niin hyvä ;D

Kanssasi juttelu näyttää menevän siihen että spämmit ketjun täyteen itseäsi kehuvia viestejä ja muut lähtee ketjusta nostelemaan kyllästyttyään meuhkaamiseesi. Lopulta puhut itseksesi.

Näetkö missä kohtaa käytöksessäsi on virhe?

Vierailija
3673/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanssasi juttelu näyttää menevän siihen että spämmit ketjun täyteen itseäsi kehuvia viestejä ja muut lähtee ketjusta nostelemaan kyllästyttyään meuhkaamiseesi. Lopulta puhut itseksesi.

Samaa mieltä😉. Oli alussa tosi kiva ketju. Ei ole tarkoituskaan kuvailla hienoja leffoja liian tarkasti, vaan kaikenlaisia nokkelasti yhdellä virkkeellä. Lisälisälisävinkit itseä kehuen ja toisia mollaten pilasi ketjun. Harmi.

Vielä yksi vinkki: 1962 vuoden mustavalkoinen leffa, teki itkevästä juoksijasta kuuluisuuden ja monilahjakkuuden näihin päiviin asti.

Vierailija
3674/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää helppoja:

1. Tiiraileva vampyyri näkee murhan - vai näkeekö?

2. Juoppo "sankari" ja hevosensa kuorsaavat seinää vasten

3. Hoikka ja tukeva tyyppi matkustelevat monin eri tavoin

Vierailija
3675/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä😉. Oli alussa tosi kiva ketju. Ei ole tarkoituskaan kuvailla hienoja leffoja liian tarkasti, vaan kaikenlaisia nokkelasti yhdellä virkkeellä. Lisälisälisävinkit itseä kehuen ja toisia mollaten pilasi ketjun. Harmi.

Vielä yksi vinkki: 1962 vuoden mustavalkoinen leffa, teki itkevästä juoksijasta kuuluisuuden ja monilahjakkuuden näihin päiviin asti.

Ärsyynnyttekö te oikeasti mun jutuista!? Apua, mitä hienostelijoita, ilman minkäänlaista huumorintajua, vaikka mitään ei tiedetä ja nimimerkki itselle keksitään vasta tässä vaiheessa, vaikka oltaisiin ketjussa oltu alusta saakka! ;DDD

Vierailija
3676/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin on teille(kin) edellä kolme uutta leffa-arvoitusta, joihin voitte valita vastaamisen tai sitten jankata jargonia ja vääntää alapeukutusta mun kanssa off topic-aiheista tähän jatkoksi. Kummalla linjalla edetään, riippuu ihan teistä.

Vierailija
3677/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virhe on siinä, että minulla on nimimerkki. Pelkkänä vierailija-anona saa heikompikin aines kommentoitua mitä vaan, mutta nimimerkillä väistämättä altistuu maalitukseen tai alapeukkumafian kohteeksi.

Vierailija
3678/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpää sairastavat teini-ikäiset tyttö ja poika menevät samaan vertaistukiryhmään ja rakastuvat.

Tähtiin kirjoitettu virhe.

Oikein!

Vierailija
3679/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Taitaa ketju jäädä, jatkakoon w-törö itseskeen, kun pilasi ketjun ylimielisyydellään. Huumorintaju on eri kuin tuo typerä toisten mollaaminen... tietää jo muka? kuka ollut alusta mukana...kuka milloinkin... voi voi.

Nimim. Silloin tällöin palstalla ja silti tuntuu huonolta tuo toisten alentaminen ja itsekehu. No, sehän on vain merkki huonosta itsetunnosta.

Vierailija
3680/5862 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virhe on siinä, että minulla on nimimerkki. Pelkkänä vierailija-anona saa heikompikin aines kommentoitua mitä vaan, mutta nimimerkillä väistämättä altistuu maalitukseen tai alapeukkumafian kohteeksi.

Nimimerkki on, mutta aika usein se strategisesti unohtuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan