Kuvaile kirjan tai elokuvan juoni yhdellä virkkeellä muut arvaavat mistä tarinasta on kyse
Joukko lapsia syö terveellisen monipuolisia eväitään nummella; sattumoisin lapset näkevät laittomaan tuontitavaraan ryhtyneitä ja selvittävät heidän epärehdit toimensa.
Kommentit (5862)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan lihaa kuoppaan.
Tuo on siis itsenäinen arvoitus ja teen siihen spin-offin surutta ja lennosta.
Laitetaan viinaa kuoppaan.
Vinkki: Pääosissa nuorukainen ja setämies.
Vinkki: nuorukainen myös tunnettu purhaturona.
Huovisen novelli viinankätkijä (Lyhyet erikoiset) ja siitä tehty tv-filmi, jossa Martti Kainulainen ja Vesku Loiri pääosissa.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmainen ja narsistinen juoppo pahoinpitelee poikansa mielisairaaksi ja syyttää lopulta huumeita kaikesta.
Tämän jälkeen perustaa huumevalistusjärjestön ja huijaa valtiolta ja lahjoittajilta muutaman miljoonan ja elelee helppoa elämää keksimiään valheita kertoillen.
Hirveitä taidepotaskadraamoja Ne Naiset katsoo ;D Joka v'tun leffassa on joku mt-ongelmainen :/ Ettekö te pysty/halua katsoa Uunoja tai Bondeja tai Poliisiopistoja tai Hiljaisia siltoja tai Vaahteramäen Eemeliä kuten normikansalaiset?
Jaa, jos niissä elokuvissa on mt-ongelmaisia, niin mitä siitä. Kun ilmiselvästi sulla on pahemman sortin mt-vaiva. Mitäs jos painelisit päivystykseen hakemaan apua tohon me naiset -psykoosiisi. Tarkoituksellista häiritään. Ilmiselvästi haluat lopettaa tämän ketjun elämisen. Mitään sellaista ei saa olla, mikä kiusaa sinua, ja itse asiassa, kun ei ihan järjellä pysty edes arvaamaan, että mikähän tässä ketjussa sua kiusaa.... Menisit kuule hakeen apua. Tai ehkä sulla on jo lääkitys, mutta kun meno sen kun kiihtyy vaan, niin nyt olis kyllä paikallaan vaihtaa jarruttavampaan aineeseen.
Ensimmäinen kommentti sun juttuus ei tullut läpi, oli vissiin epämieluisaa ylläpidolle. Ylläpidolle joka kyllä sallii häiriköinnin, tarkoituksellisen karkottamisen. Sä haluat rajata toisten tekemisiä, mitään sellaista ei saa olla, mitä sulla ei ole. Sama meininki muuten täällä päin ihan livessä, naapurustossa asuu noita kunnan sijoittamia pilleripäitä, ja juu, ne kyllä pitää älämölöään jatkuvalla syötöllä vuodesta toiseen, samoja juttuja huutelee nurkistaan ja ikkunoistaan, piiloistaan, tarkoitus toki se, että ei enää kuljettais esim. oman asuintalon pihalla, ei tehtäis mitään, ei mentäs minneen, vainoavat ja seuraavat, omassa elämässä kun ei ole mitään muuta kuin toisten kiusaaminen. Se on se mikä jätkän pitää arvossa, kiusaa muita, ja kansa nauttiiiiiiiii, tää on oikeen tosi-tv, alaikäset kakaratkin töllää pihalla sekopäitten touhuja silmät tarkkana ja korvat höröllä... oikein tenavatuokio.
Juu, mahtasko psykiatria pystyä auttamaan sinua tossa mn-ongelmassa......
Kiitos kun kerroit avoimesti, miten ihmisen kamala asuinympäristö vaikuttaa täysin siihen, mitä elokuvia hän haluaa katsoa "paetakseen todellisuutta" ja miten hän luokittelee ja näkee ihmiset. Ei tuossakaan ihan terveeltä joka rivi vaikuttanut ja toivon vilpittömästi, että pääset tuosta ympäristöstä pois. Maanantaina aika terapeutille ja muuttokuorma valmiiksi ihan toiseen ympäristöön.
Ai sulla vai. Ja muuten, missä kohtaa tuli kerrottua mitä elokuvia tässä todellisuuspakoisena katsellaan? Sähän luetkin ihan omias? Ja hyvät on ohjeet... ai että pitäs paeta tota porukkaa. Ei, vaan sitä vastaan täytyy ottaa muut konstit!
Meepä nyt ton mn-psykoosis kanssa ihan oikeesti hakeen apua. Sun tekstien seuraaminen tässä ketjussa ei nimittäin tosiaankaan ole kivaa.... ihan siis näytät sen, että nyt menee liian lujaa ton mn:n kanssa.
Ja juu, jos tiedät kaikki leffat niin mikset vastaile niillä oikeilla leffanimillä, sen sijaan tulee mn:ää, mn:ää, mt-ongelmaiselta. Sä olet suoltanut tänne mn:ää jo monta päivää, oot varmaan ihan uupunutkin jo... Onneks tää palsta menee kiinni yön ajaksi, tosin tiedä sitten missä muualla sä psykoilet kaiket yöt. Sä oot kuule ihan sairas! Apua tarviit!
Ja näin hän spämmää ketjua aiheen vierestä (asiallisia neuvoja tilanteensa helpottamiseksi kuulematta) juuri itse kerrottuaan kaikille stressaavasta asuinhelvetistään... Ottiko Dogvillen tai von Trierin vai Me Naiset -toimittajan arvostelu oikeasti noin koville?
Elokuvat ovat eskapismia ja minä kysyin sinulta sitä, että pitääkö sinun katsoa masentavia ja nyrjähtäneitä aiheita sisältäviä elokuvia siksi, että sun asuinympäristö aiheuttaa sinulle vihan tunteita?
Mä asun rauhallisesti maalaisympäristössä, eikä minulla ole vastaavia NIMBY-fiiliksiä lainkaan. Muuta hyvä ihminen pois kaupungista, jos et jaksa muita ihmisiä - jos ja kun vielä voit.Minusta tuossa lainaamassasi kommentissa on esillä käänteinen psykologia eli henkilö, joka itse kärsii noista mt-ongelmista postuloi ne sinun persoonaasi. Minusta tuo on jo aika vakava hätähuuto ja avunpyyntö, mutta esitetty sillä tavoin, ettei sitä monikaan osaa avunpyynnöksi tulkita.
eripari
Olen samaa mieltä. Ymmärrän, että hän on herkkä ja sensitiivinen ja viisas sekä hänellä on sivistynyt elokuvamaku, mutta näiden vastapainona myös stressaava asuinympäristö, josta pitäisi jotenkin äkkiä päästä pois (luultavasti ei riitä rahaa muuttoonkaan) ja lyhyt pinna, jos asiat eivät mene haluamallaan tavalla (mahdollinen lääkitys tähän).
EN halua, että tilanne tuosta enää menee hänellä huonompaan suuntaan takiani, joten palaan taas ketjun aiheeseen omasta Me Näiset -vedätysvitutuksestani huolimatta, koska mulla on pitempi vieteri ja voin paremmin mukauttaa omaa ulosantiani, koska en ole lääkityksellä tai mitenkään sekaisin tai mt-ongelmainen kroonista vittumaisuutta lukuunottamatta.
Yhdellä otolla kuvattu elokuva koitui valitettavasti tämän mielenkiintoisen ketjun kohtaloksi. Se romahdutti muutaman keskusteluun osallistuneen ihmispolon hermot. Siitähän tämä kaikki alkoi. Yhdestä otosta. Sitten olikin jo kyse kateudesta, tuosta ikiaikaisesta, inhottavsta paheesta, joka tavallisesti yhdistetään suomalaisuuteen. Kun elokuvia ei yhdestä virkkeestä tunnisteta, se käy leffaharrastajien itsetunnon päälle ja aiheuttaa negatiivisen reaktion eli lällättelyn. No, kukin tyylillään, vai miten se meni?
Poistun nyt muihin maisemiin. Valitettavasti muutama uppaamani elokuva jäi yhä tunnistamatta mt-ongelmien räjähdettyä käsiin. No, eiköhän harrastajat löydä oikeat vastaukset pienellä googlailulla, jos niin haluavat ja kunhan psykoosistaan selviävät.
Näkemiin Lucifer
Mä heitän jo hyvästit
Helvetistä hattaraan
kun minut sä eväsit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mitä jos palattaisiin takaisin ketjun aiheeseen? Täällä on vielä useita elokuvia, joita ei ole tunnistettu.
Oho, jäi "eri" pois tuosta alta (olen siis eri kuin -eri, -eri tai -eri).
Hoh hoijaa, mun vinkkejä taitaa vielä olla iso kasa ennen sivua 100:kin auki... Enkä oikeasti enää jaksa klikkailla jonnekin sivulle 70 että keräisin ne siitä eteenpäin talteen tuleville Me Naiset -toimittajille...
sykiatrin velipuoli kirjoitti:
Yhdellä otolla kuvattu elokuva koitui valitettavasti tämän mielenkiintoisen ketjun kohtaloksi. Se romahdutti muutaman keskusteluun osallistuneen ihmispolon hermot. Siitähän tämä kaikki alkoi. Yhdestä otosta. Sitten olikin jo kyse kateudesta, tuosta ikiaikaisesta, inhottavsta paheesta, joka tavallisesti yhdistetään suomalaisuuteen. Kun elokuvia ei yhdestä virkkeestä tunnisteta, se käy leffaharrastajien itsetunnon päälle ja aiheuttaa negatiivisen reaktion eli lällättelyn. No, kukin tyylillään, vai miten se meni?
Poistun nyt muihin maisemiin. Valitettavasti muutama uppaamani elokuva jäi yhä tunnistamatta mt-ongelmien räjähdettyä käsiin. No, eiköhän harrastajat löydä oikeat vastaukset pienellä googlailulla, jos niin haluavat ja kunhan psykoosistaan selviävät.
Näkemiin Lucifer
Mä heitän jo hyvästit
Helvetistä hattaraan
kun minut sä eväsit
Moi vaan Damiano-drama queen. Kerro terveisiä siskoillesi Me Naiset -lehden toimitukseen Trollhättanille. Tervetuloa 4 minuutin päästä takaisin ;D
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ja teini-ikäinen tytär elelevät metsässä yhteiskunnan ulkopuolella. Isän ja tyttären tiet erkanevat elokuvan lopussa.
Kahden pisteen vihje: Veteraani-isä opettaa tyttärelleen, kuinka liikkua metsässä jälkiä jättämättä.
Yhden pisteen vihje. Edellisessa vihjeessä vihjattiin elokuvan nimeen...
Aaah, siis metsä!!! FOREST Gump!
Mites ne aamulääkkeet?
Katso dosetista, oletko varmasti ottanut, jos et muuten muista. Yritä pärjätä 👍
Jättäkää tuo yks kahjo sekoileen itsekseen. Se hakee reaktiota , älkää vastatko. Lisää vihjeitä kaivataan !!!!
Läskillä menee mielenterveys merijalkaväessä.
Nainen etenee urallaan teeskentelemällä toista ihmistä ja käyttämällä tämän vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan lihaa kuoppaan.
Tuo on siis itsenäinen arvoitus ja teen siihen spin-offin surutta ja lennosta.
Laitetaan viinaa kuoppaan.
Vinkki: Pääosissa nuorukainen ja setämies.
Vinkki: nuorukainen myös tunnettu purhaturona.
Huovisen novelli viinankätkijä (Lyhyet erikoiset) ja siitä tehty tv-filmi, jossa Martti Kainulainen ja Vesku Loiri pääosissa.
Kyllä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Full metal jacket.
Vierailija kirjoitti:
Full metal jacket
Jaa Winnerkö riehuu täälläkin pitämässä ylimielistä minä-minä-show'ta. On kyllä rasittavin palstahullu pitkiin aikoihin. Winner on käänteinen kuningas Midas: kaikki, mihin Winner koskee, muuttuu p**kaksi.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään juoni vaan idea ja asetelma:
Kasataan tuotantoon (ehkä) elokuvahistorian vaikuttavin miesnäyttelijöiden kavalkadi.
Likainen tusina, Seitsemän rohkeaa miestä tai The Expendables osa 22
Ei mikään noista. Perustelen puhtaan objektiivisella tilastoilla jotka on tarkistettu toimeksiannostani elokuva akatemiassa.
Titteli: (erityisen kuuluisien) miesnäyttelijöiden lukumäärä
? >10
Likainen tusina: 7 (kyllä elokuvamatematiikassa tusinaan mahtuu joskus vain seitsemän)
Seitsemän rohkeaa miestä: 6 (kyllä tämäkin on mahdollista)
Expendables osa 22: 5 (enintään jos sitäkään. tämä on pieni, mutta puhtaan objektiivinen toki, kannanotto elokuvan (etenkin amerikkalaisen) taidemuotona kehityskaareen)
Meinaan vinkata nyt rumalla ja tökeröllä tavalla. Jos sopii, ei se mitään teen sen silti.
Elokuvan tittelisuomennos:
luku + nordic-noirin ei huonoin sarja ollenkaan + puutteen antiteesi
Vierailija kirjoitti:
Jaa Winnerkö riehuu täälläkin pitämässä ylimielistä minä-minä-show'ta. On kyllä rasittavin palstahullu pitkiin aikoihin. Winner on käänteinen kuningas Midas: kaikki, mihin Winner koskee, muuttuu p**kaksi.
ja yhden oton Lucifer palasikin jo näin pian takaisin ;D Glad to have you back!
Kiltti tyttö aloittaa WCU:n yliopiston ja rakastuu tatuoituun brittiläiseen pahispoikaan, joka myös rakastuu tyttöön liittäen heidät yhteen vuosikymmenien ylä- ja alamäkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään juoni vaan idea ja asetelma:
Kasataan tuotantoon (ehkä) elokuvahistorian vaikuttavin miesnäyttelijöiden kavalkadi.
Likainen tusina, Seitsemän rohkeaa miestä tai The Expendables osa 22
Ei mikään noista. Perustelen puhtaan objektiivisella tilastoilla jotka on tarkistettu toimeksiannostani elokuva akatemiassa.
Titteli: (erityisen kuuluisien) miesnäyttelijöiden lukumäärä
? >10
Likainen tusina: 7 (kyllä elokuvamatematiikassa tusinaan mahtuu joskus vain seitsemän)
Seitsemän rohkeaa miestä: 6 (kyllä tämäkin on mahdollista)
Expendables osa 22: 5 (enintään jos sitäkään. tämä on pieni, mutta puhtaan objektiivinen toki, kannanotto elokuvan (etenkin amerikkalaisen) taidemuotona kehityskaareen)Meinaan vinkata nyt rumalla ja tökeröllä tavalla. Jos sopii, ei se mitään teen sen silti.
Elokuvan tittelisuomennos:
luku + nordic-noirin ei huonoin sarja ollenkaan + puutteen antiteesi
Miljoona Bridgertonia liikaa (engl. A Bridgerton too far)
Kuuluisan Marseille-trilogian päätöselokuvassa kaikkien salaisuudet paljastuvat ja leskeksi jääneen Fannyn poika lähtee etsimään oikeaa isäänsä.
Tässä vaiheessa suosittelisin 10mg Diapamia tai 15mg Opamoxia.