Onko se epäsiistiä jos tiskiainepullo näkyy tiskipöydällä?
Täällä on saatu riita aiheesta aikaan. En kerro kumpi on kumpaa mieltä.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tiskiainepullon näkyminen vaikuttaa negaavasti feng-shuihin.
Entä vessapaperirulla WC:ssä? Pitääkö piilottaa kaappiin? 😁
Kyllä, mutta mielellään samaan kaappiin, jossa se wc-pyttykin on piilossa.
No mutta mäpä piilotan nuokin kaapit kaappiin. Mulla on vain yksi iso kaappi eikä muuta!
Eikö talo ole tavallaan iso kaappi kun ulkoa päin katsoo?
Vihjaatko, että elät kaapissa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt niin, että tavalliset vaakasuorat tasot istuimia ja lattiaa lukuunottamatta ovat olemassa sitä varten, että niiden päällä voi pitää jotain tarpeellista: ruokatarvikkeita, lehtiä, pesuaineita, kahvinkeitin, sanomalehtiä, maustepurkkeja ym. mitä on hyvä olla valmiiksi käden ulottuvilla eikä tarvitse kätkeä kaappeihin. Ei ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään, että tiskiainepullo pitäisi piilottaa vierailta, kun se voi olla jonkun mielestä epäsiisti. Kuten kirjoitin, meidän huushollin pöydillä on niin paljon muutakin.
Meillä on kissan ruokailualusta ruokapöydällä. On siinä sentään Arabian lautanen ruoka-astiana :). Meidän kissaprinsessa ei suostu syömään lattialla. Meille saa tulla kauhistelemaan tiskiainepulloa myös. Mutta meillä on siistä em. asioista huolimatta.
Kaikille teille jotka ihmettelette että miksi fairypullo ja tiskiharja täytyy piilottaa niin syynä on esteettisyys. Asun yksiössä ja olohuoneen sohvalta on suora näkymä keittiösyvennykseen. Ei näytä kivalta kun tiskiharja roikkuu esillä kun jutellaan kaverien kanssa sohvalla. Se tekee olohuoneesta jotenkin suttuisen oloisen paikan.
Osta nätti pumppupullo. Sinne tiskiainetta. Kätevää käyttää ja pullo voi olla oikeinkin kivannäköinen. Mullakin oli ennen tiskiainepullo tiskipöydällä, hyvin meillä meni silloinkin. 😉 Nyt kun silmä on tottunut nättiin pumppupulloon, niin näyttäishän se tiskiainepullo kyllä aika rumalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olekoskaan kuullutkaan, että joku piilottelisi tiskiainepulloa kaapissa! Entä rätit sitten ja tiskiharja?
Vältän yleensäkään laittamasta mitään kosteaa kaappiin sisään. Se kosteushan haihtuu ja menee suoraan kaapin materiaaliin, joka homehtuu pikkuhiljaa.Kuivauskaappi.
No hyi 🤢🤮
Kuivauskaapissa aniharvoin mitään, etenkään puhtaita astioita. Astiat kulkee väliä astianpesukone-astiakaappi. Kuivauskaapissa on tilaa säilyttää hyvin pesusienet ja tiskirätit jne ilmavasti.
Käsitiskiaineen siirrän aina omaan pumppupulloon. Tulee annosteltua vähemmän kuin omasta pullostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos pullo sopii keittiön sisustukseen. Meillä on musta suihkepullo. Näppärä ja tyylikäs. Esillä oleva pullo on myös käytännöllinen, ei tarvitse aukoa ovia tai laatikoita se käyttöön.
Eikö tiskiaine ole liian paksua suhkepullolla annosteltavaksi?
Vedellä ohennettu
Miksi ihmeessä?
No että se tulee sieltä suihkupullosta ulos.
Tiesitkö, että vettä lisäämällä saat tiskiaineestasi melkoisen bakteeripesän. Muutenkin te, jotka muka olette niin siistejä ja läträätte tiskiaineet erilliseen pumppupulloon... kuinka usein ja hyvin putsaatte sen pullon täyttökertojen välillä? Niissä rumissa kaupan pulloissa on se hyvä puoli, että ne on suht hygieenisesti pakattu ja vaihtuvat säännöllisesti, joten myös tiskiaine pysyy hygieenisempänä.
Joka täydennyksen yhteydessä pesen sisäpuolelta. Liki päivittäin ulkopuolelta huuhtelen veden alla pumppupullon. Samoin kylpyhuoneessa. Tiskiallas, pytty ja lavuaari pestään päivittäin. Tervetuloa tekemään bakteeritarkastusta.
Jaa, minä pidän ihan tarkoituksella näkyvillä, tykkään että tasoilla on jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olekoskaan kuullutkaan, että joku piilottelisi tiskiainepulloa kaapissa! Entä rätit sitten ja tiskiharja?
Vältän yleensäkään laittamasta mitään kosteaa kaappiin sisään. Se kosteushan haihtuu ja menee suoraan kaapin materiaaliin, joka homehtuu pikkuhiljaa.Kuivauskaappi.
No hyi 🤢🤮
Miksi hyi?
Kuten jo aikaisemminkin vastasin. Useimmat pitävät kuivauskaapissa puhtaita astioita eikä likaisia rättejä.
Sulla varmaan tulee huuto-oksennus kun näet tämän https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/6_Jajnl.RSFAU5PjNKHIDQ--/YXBwaWQ9aGln…
Siinä on tiskiharjat, rätit, astiat ja jopa OMENAT samassa🤮🤮🤮
tiskiainepullolle voi keksiä lukemattomia piilotuspaikkoja. kirjahyllyyn kirjojen taa, autotalliin, kylpyhuoneen yläkaappiin, kukkaruukkuihin - vain mielikuvitus rajana!!
😁
Mua häiritsee tuossa pumppupulloasiassa jotenkin se, että siinä pumppupullossa ei sitten varmaankaan ole mitään merkintöjä sisällöstä, jos sen pitää olla niin kovin esteettinen. Oon käynyt labra-alan koulutuksen ja oppinut, että kemikaalien pakkauksissa pitää aina lukea mitä niissä on, eikä saa säilytellä mitään epämääräisiä nimettömiä pulloja. Tiskiaineen alkuperäispakkauksessa tämä lukeekin, omissa pumppupulloissa ei. Siinä paketin kyljessä on kuitenkin myös esim. ohjeet myrkytystapauksiin ja roiskeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi 🤢🤮
Miksi hyi?
Kuten jo aikaisemminkin vastasin. Useimmat pitävät kuivauskaapissa puhtaita astioita eikä likaisia rättejä.
Sulla varmaan tulee huuto-oksennus kun näet tämän https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/6_Jajnl.RSFAU5PjNKHIDQ--/YXBwaWQ9aGln…
Siinä on tiskiharjat, rätit, astiat ja jopa OMENAT samassa🤮🤮🤮
No on kyllä melkoinen. Tuossa kun alkaa käsitiskaamaan, niin roiskuu kyllä takuuvarmasti ainakin noiden veitsien päälle, jotka ovat suoraan altaan kohdalla.
Oon varmaan sitten superneuroottinen, koska meillä ei ole keittiön pöydillä mitään muuta kuin yksi valaisin ja talouspaperirulla telineessään. Minusta kaikki tavara on vaan tosi rumaa ja epäsiistiä, ja etenkin pienessä asunnossa tulee heti levoton ja sotkuisa vaikutelma jos näkyvillä on paljon tavaraa.
Pitää olla tosi huonossa kunnossa jos pesuaineen ja -välineen nostaminen kaapista on suuri voimainponnistus muutaman kerran päivässä. Ovatko nämä samoja ihmisiä jotka eivät pääse kyykystä ylös ilman käsillä auttamista?
Ehkä julkisissa tiloissa, mutta mulle riittää tieto siitä, että olen laittanut sinne yksityiskäytössä olevaan pulloon fairyä. Ja onhan se fairy-pullo siellä alalaatikossa, sieltä voi tarkistaa jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan sitten superneuroottinen, koska meillä ei ole keittiön pöydillä mitään muuta kuin yksi valaisin ja talouspaperirulla telineessään. Minusta kaikki tavara on vaan tosi rumaa ja epäsiistiä, ja etenkin pienessä asunnossa tulee heti levoton ja sotkuisa vaikutelma jos näkyvillä on paljon tavaraa.
Pitää olla tosi huonossa kunnossa jos pesuaineen ja -välineen nostaminen kaapista on suuri voimainponnistus muutaman kerran päivässä. Ovatko nämä samoja ihmisiä jotka eivät pääse kyykystä ylös ilman käsillä auttamista?
Kyse ei olekaan siitä voimainkoitoksesta, vaan ihan omista mieltymyksistä. Kukin tyylillään. Minua ei häiritse pöydällä olevat pesuvälineet.
Meillä astianpesuainepullo ja tiskiharja on tiskipöydällä olevassa paksussa lasisessa Vaasassa. Eli helposti käytettävissä, mutta vähän kauniimman näköisiä kun ovat osittain pois näkyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä astianpesuainepullo ja tiskiharja on tiskipöydällä olevassa paksussa lasisessa Vaasassa. Eli helposti käytettävissä, mutta vähän kauniimman näköisiä kun ovat osittain pois näkyviltä.
Siis vaasissa, Autocorrect
Itse olen laittanut tiskiaineen etikettömään lasipulloon ja siihen kaatonokan niin on siistin näköinen ja käytännöllinen
Meillä nainen säilyttää tiskialtaan vieressä fairypulloa, keittiön pintojen puhdistusainetta ja saippupulloa jotta voi pestä kädet.
Itse kun asuin omillani en säilyttänyt mitään ylimääräistä näkyvillä, kahvinkeitin oli ainoa.
Jos itse päättäisin niin purkit olisivat kaapeissa ja käsiä pestäisiin vessan lavuaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks täällä saa hirveästi alapeukkuja ne, jotka ei toimi av-mamman mukaan? Joku ehkä tykkää, että kotona nättiä! Mulla on tiskiaine kaadettuna kauniiseen pumppupulloon ja se on esillä. En mitään fairy-pulloa halua näkyviin! Mutta se tuntuu olevan kauhistus täällä, että joku haluaa keittiönki olevan siisti.
Pelottaa ajatella millaista on parisuhteessa, jossa koti on epäsiisti siksi, että pesuainepullo on tiskipöydällä.
Toivottavasti tuotte nämä normit esille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ennen yhteenmuuttoa.Tuo asia selviää kyllä aika nopeasti, kun seurusteleva pari kyläilee toistensa luona. Jos havaitsee että kumppanilla on kaikki pesuaineet kaapeissa tai siirretty alkuperäispakkauksista johonkin erikoispulloihin, voi vaikka kysäistä että mikäs juttu tämä on. Siinä päästään sitten keskustelemaan aiheesta ennen yhteen muuttoa.
Keskimääräinen mies ei kiinnitä tuollaiseen mitään huomiota. Ennen kuin on liian myöhäistä 😳
No ehkä sitä seurustellessa kuitenkin toisen luona sen verran aikaa viettää, että huomaa, jos toinen alkaa jatkuvasti naputtamaan tiskiainepullosta tiskipöydällä? Sitten taas jos kumppani tykkää kaataa sen tiskiaineen mieluummin sisustukseen sopivaan pumppupulloon kuin säilyttää alkuperäisessä, niin ei kai se sitä tarkoita, ettei parisuhde hänen kanssaan voi onnistua?
Meillä esimerkiksi tämä tiskiaineen siirtäminen toiseen pulloon oli alunperin kompromissiratkaisu, kun minä olin tottunut säilyttämään tiskiainetta kaapissa esteettisistä syistä ja mies puolestaan tiskipöydällä käytännön syistä. Nyt meillä on jo 10 vuotta ollut tiskiaine käytännöllisesti ja esteettisesti esillä kauniissa pumppupullossa ja olemme molemmat erittäin tyytyväisiä ratkaisuun. Ai niin, mä siirrän myös nestesaippuan sekä keittiössä että kylppärissä omiin sieviin pumppupulloihinsa. Ei ole vielä miestäni tämäkään häirinnyt.
Onko ne esteettisesti sievät pumppupullot miten kauan käytössä? Töissä tehtiin tällaisista täytettävistä pumppupulloista labratestit ja todettiin ne melkoisen likaisiksi. Täytettävät pumppusäiliöt vaihdettiin kertakäyttöisiin. Kyseessä ihan normi toimistotyö.
Pumppupullot sen epähygienisempiä ole kuin se muovinen Fairy-pullokaan. Ite ainakin pesen keraamisen pumppupullon monta kertaa viikossa päältä ja siitä pumppukohdasta, mitä painetaan. Ja kotona ne on ihan vain omia pöpöjä mitä muuten olisi siinä Fairy-pullossakin.
Se on totta, että työpaikalla vaikka pumppupullosaippua ovat epähygienisiä, koska kymmenet ihmiset hiplaa sitä samaa pumppuosaa. Mutta jos tiskiaineesta puhutaan, niin en kyllä tiedä miten työpaikalla se Fairypullokaan olisi yhtään sen hygienisempi kun sitä kaikki klähmivät. Olettaen, että täyttöpullo aina välillä pestään.
Nyt me sitten kuollaan tiskiainebakteereihin😞