Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se epäsiistiä jos tiskiainepullo näkyy tiskipöydällä?

Vierailija
20.07.2021 |

Täällä on saatu riita aiheesta aikaan. En kerro kumpi on kumpaa mieltä.

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ei ole epäsiistiä, jos tiskiainepullo on esillä tiskipöydällä. Tykkään kyllä itse, että se pullo on nätti, joten meillä on omat sievät pumppikset tiskiainetta ja käsisaippuaa varten. Tiskirätitkin ovat pääosin väritykseltään sisustukseen sopivia. 😁

Meillä tämä ratkaisu toimii paremmin kuin se, että tiskiainetta säilytettäisiin kaapissa. Sitäkin ollaan yritetty, mutta aina se vain jommalta kummalta unohtui siihen tiskipöydälle. Varsinkin jos ei itse pidä lainkaan tarpeellisena tai käytännöllisenä alkaa tiskiainepulloa joka käytön jälkeen kaappiin pistämään, ei sitä läheskään aina sitten muista ja viitsi sinne laittaakaan. No, nyt on tiskiaine ainakin sievässä pullossa, vaikka esillä tiskipöydällä onkin.

Ehkä tämäntyyppinen ratkaisu toimisi myös ap:n huushollissa, jos aiheesta kerran on riita saatu aikaiseksi? Asia on kuitenkin sen verran pieni, että varmaan on ihan kaikkien osapuolten kannalta fiksumpaa etsiä kompromissia kuin jatkaa kinaamista?

Vierailija
162/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olekoskaan kuullutkaan, että joku piilottelisi tiskiainepulloa kaapissa! Entä rätit sitten ja tiskiharja?

Vältän yleensäkään laittamasta mitään kosteaa kaappiin sisään. Se kosteushan haihtuu ja menee suoraan kaapin materiaaliin, joka homehtuu pikkuhiljaa.

Kuivauskaappi.

No hyi 🤢🤮

Miksi hyi?

Kuten jo aikaisemminkin vastasin. Useimmat pitävät kuivauskaapissa puhtaita astioita eikä likaisia rättejä.

Miksi se rätin kuivauskaapissa pitäminen on enemmän hyi kuin vaikka sen pitäminen hanan päällä? Harva sitä niiden lautasten päälle asettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laita tiskiainetta yhtään mihinkään piiloon yhtään mistään syystä. Aivan käsittämätöntä vouhotusta ja kouhotusta "pinnat paljaana on siistimpi". Pinnat on enimmäkseen tyhjinä ainoastaan sen takia että sitä tilaa voi sitten käyttää johonkin, kokkaamiseen tms.

M37

Vierailija
164/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tiskiainepullon näkyminen vaikuttaa negaavasti feng-shuihin.

Entä vessapaperirulla WC:ssä? Pitääkö piilottaa kaappiin? 😁

Kyllä, mutta mielellään samaan kaappiin, jossa se wc-pyttykin on piilossa.

Vierailija
165/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mäpä piilotan nuokin kaapit kaappiin. Mulla on vain yksi iso kaappi eikä muuta!

Vierailija
166/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mäpä piilotan nuokin kaapit kaappiin. Mulla on vain yksi iso kaappi eikä muuta!

Eikö talo ole tavallaan iso kaappi kun ulkoa päin katsoo?

Vierailija
167/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä saa hirveästi alapeukkuja ne, jotka ei toimi av-mamman mukaan? Joku ehkä tykkää, että kotona nättiä! Mulla on tiskiaine kaadettuna kauniiseen pumppupulloon ja se on esillä. En mitään fairy-pulloa halua näkyviin! Mutta se tuntuu olevan kauhistus täällä, että joku haluaa keittiönki olevan siisti.

Pelottaa ajatella millaista on parisuhteessa, jossa koti on epäsiisti siksi, että pesuainepullo on tiskipöydällä.

Toivottavasti tuotte nämä normit esille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ennen yhteenmuuttoa.

Tuo asia selviää kyllä aika nopeasti, kun seurusteleva pari kyläilee toistensa luona. Jos havaitsee että kumppanilla on kaikki pesuaineet kaapeissa tai siirretty alkuperäispakkauksista johonkin erikoispulloihin, voi vaikka kysäistä että mikäs juttu tämä on. Siinä päästään sitten keskustelemaan aiheesta ennen yhteen muuttoa.

Keskimääräinen mies ei kiinnitä tuollaiseen mitään huomiota. Ennen kuin on liian myöhäistä 😳

No ehkä sitä seurustellessa kuitenkin toisen luona sen verran aikaa viettää, että huomaa, jos toinen alkaa jatkuvasti naputtamaan tiskiainepullosta tiskipöydällä? Sitten taas jos kumppani tykkää kaataa sen tiskiaineen mieluummin sisustukseen sopivaan pumppupulloon kuin säilyttää alkuperäisessä, niin ei kai se sitä tarkoita, ettei parisuhde hänen kanssaan voi onnistua?

Meillä esimerkiksi tämä tiskiaineen siirtäminen toiseen pulloon oli alunperin kompromissiratkaisu, kun minä olin tottunut säilyttämään tiskiainetta kaapissa esteettisistä syistä ja mies puolestaan tiskipöydällä käytännön syistä. Nyt meillä on jo 10 vuotta ollut tiskiaine käytännöllisesti ja esteettisesti esillä kauniissa pumppupullossa ja olemme molemmat erittäin tyytyväisiä ratkaisuun. Ai niin, mä siirrän myös nestesaippuan sekä keittiössä että kylppärissä omiin sieviin pumppupulloihinsa. Ei ole vielä miestäni tämäkään häirinnyt.

Onko ne esteettisesti sievät pumppupullot miten kauan käytössä? Töissä tehtiin tällaisista täytettävistä pumppupulloista labratestit ja todettiin ne melkoisen likaisiksi. Täytettävät pumppusäiliöt vaihdettiin kertakäyttöisiin. Kyseessä ihan normi toimistotyö.

Vierailija
168/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos pullo sopii keittiön sisustukseen. Meillä on musta suihkepullo. Näppärä ja tyylikäs. Esillä oleva pullo on myös käytännöllinen, ei tarvitse aukoa ovia tai laatikoita se käyttöön.

Eikö tiskiaine ole liian paksua suhkepullolla annosteltavaksi?

Vedellä ohennettu

Miksi ihmeessä?

No että se tulee sieltä suihkupullosta ulos.

Tiesitkö, että vettä lisäämällä saat tiskiaineestasi melkoisen bakteeripesän. Muutenkin te, jotka muka olette niin siistejä ja läträätte tiskiaineet erilliseen pumppupulloon... kuinka usein ja hyvin putsaatte sen pullon täyttökertojen välillä? Niissä rumissa kaupan pulloissa on se hyvä puoli, että ne on suht hygieenisesti pakattu ja vaihtuvat säännöllisesti, joten myös tiskiaine pysyy hygieenisempänä.

Vierailija
169/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittiössä tiskaa/ tekee ruokaa , tulee sotkua. Ei kannata.

Vierailija
170/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä saa hirveästi alapeukkuja ne, jotka ei toimi av-mamman mukaan? Joku ehkä tykkää, että kotona nättiä! Mulla on tiskiaine kaadettuna kauniiseen pumppupulloon ja se on esillä. En mitään fairy-pulloa halua näkyviin! Mutta se tuntuu olevan kauhistus täällä, että joku haluaa keittiönki olevan siisti.

Pelottaa ajatella millaista on parisuhteessa, jossa koti on epäsiisti siksi, että pesuainepullo on tiskipöydällä.

Toivottavasti tuotte nämä normit esille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ennen yhteenmuuttoa.

Tuo asia selviää kyllä aika nopeasti, kun seurusteleva pari kyläilee toistensa luona. Jos havaitsee että kumppanilla on kaikki pesuaineet kaapeissa tai siirretty alkuperäispakkauksista johonkin erikoispulloihin, voi vaikka kysäistä että mikäs juttu tämä on. Siinä päästään sitten keskustelemaan aiheesta ennen yhteen muuttoa.

Keskimääräinen mies ei kiinnitä tuollaiseen mitään huomiota. Ennen kuin on liian myöhäistä 😳

No ehkä sitä seurustellessa kuitenkin toisen luona sen verran aikaa viettää, että huomaa, jos toinen alkaa jatkuvasti naputtamaan tiskiainepullosta tiskipöydällä? Sitten taas jos kumppani tykkää kaataa sen tiskiaineen mieluummin sisustukseen sopivaan pumppupulloon kuin säilyttää alkuperäisessä, niin ei kai se sitä tarkoita, ettei parisuhde hänen kanssaan voi onnistua?

Meillä esimerkiksi tämä tiskiaineen siirtäminen toiseen pulloon oli alunperin kompromissiratkaisu, kun minä olin tottunut säilyttämään tiskiainetta kaapissa esteettisistä syistä ja mies puolestaan tiskipöydällä käytännön syistä. Nyt meillä on jo 10 vuotta ollut tiskiaine käytännöllisesti ja esteettisesti esillä kauniissa pumppupullossa ja olemme molemmat erittäin tyytyväisiä ratkaisuun. Ai niin, mä siirrän myös nestesaippuan sekä keittiössä että kylppärissä omiin sieviin pumppupulloihinsa. Ei ole vielä miestäni tämäkään häirinnyt.

Onko ne esteettisesti sievät pumppupullot miten kauan käytössä? Töissä tehtiin tällaisista täytettävistä pumppupulloista labratestit ja todettiin ne melkoisen likaisiksi. Täytettävät pumppusäiliöt vaihdettiin kertakäyttöisiin. Kyseessä ihan normi toimistotyö.

Itse pesen pumppupullot kerran kuussa, pitäisi varmaan useammin mutta en jaksa. Olen myös sitä mieltä että toimistolla pitää olla tarkempaa koska siellä on monia ihmisiä jotka käyttävät samoja tavaroita, kun taas kotona olen vain minä joka kärsin siitä jos käyttämäni tiskiaine on saastunut.

Vierailija
171/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin vähän kaappitilaa keittiössä, että väkisinkin oltava tiskiharjat, tiskiaineet, kahvinkeittimet, veitsitukit, leikkuulaudat ym. keittiötasoilla näkyvissä, kun kaapit tursuaa tavaraa. Ja sitä laskutilaakin on niin vähän, että epäsiistin näköistä on heti mikäli jotain ylimääräistä jää näiden lisäksi. Mutta tämä on vain meidän koti, ei mikään nähtävyys. :)

Vierailija
172/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos pullo sopii keittiön sisustukseen. Meillä on musta suihkepullo. Näppärä ja tyylikäs. Esillä oleva pullo on myös käytännöllinen, ei tarvitse aukoa ovia tai laatikoita se käyttöön.

Vedellä ohennettu

Koskaan ei saisi vedellä ohentaa mitään saippuoita lillumaan. Hyi, pilaantuneella tiskiaineella pestä astioita. Todella hygieenista.

Vierailija
173/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedellä ohennettu

Miksi ihmeessä?

No että se tulee sieltä suihkupullosta ulos.

Tiesitkö, että vettä lisäämällä saat tiskiaineestasi melkoisen bakteeripesän. Muutenkin te, jotka muka olette niin siistejä ja läträätte tiskiaineet erilliseen pumppupulloon... kuinka usein ja hyvin putsaatte sen pullon täyttökertojen välillä? Niissä rumissa kaupan pulloissa on se hyvä puoli, että ne on suht hygieenisesti pakattu ja vaihtuvat säännöllisesti, joten myös tiskiaine pysyy hygieenisempänä.

En mä lisää vettä mihinkään.

Vierailija
174/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyylikästä.

Itse laitan tiskiaineen ruskeaan, tyylikkääseen pumppupulloon jossa sisal-nauhaa ympärillä.

Vierailija
175/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useamman vuoden nuo meillä ovat olleet käytössä. Toki ne pestään sisäpuolelta aina kun ovat tyhjentyneet ja ulkopuolelta useamminkin. Emme ole 10 vuoden aikana huomanneet mitään oireita liian likaisista pumppupulloista johtuen. Kotimme on tosiaan koti, ei työyhteisö, jossa on samoilla saippuoilla paljon käyttäjiä.

Vierailija
176/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on loogisin paikka. Missä se sitten pitäisi olla?

Vierailija
177/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, harjat ja pullot piiloon kaappiin.

Vierailija
178/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaapissa koska tiskikaapin alin ritilä on taso, joten siinä pysyy hyvin pullo pystyssä. Tiskiharja roikkuu toisen hyllyt alapuolella, kun alahyllyssä on kaukalo eli siihen altaan päälle ei sitä saa perinteiseen malliin roikkumaan. Eipähän tarvi aamukahvilla katella kuivuneita valumia pullon suulla, mies ei sitä opi huuhtasemaan millään.

Toisekseen käsitiskiainetta ja harjaa ei käytetä kuin kerran tai jotain viikossa, jos sitäkään. Tiskikone hoitaa homman. Konetiskiaine on roskiskaapissa. Siksi kun äitikin sitä siellä piti.

Apen luona etsin konetiskitabletteja varmaan vartin...ei tod tullut mieleen että ne on pöytätasolla vanhassa hilloämpärissä kahvinkeittimen takana...siis ihan eri seinustalla kuin kone.

Rätti/wettex on tiskikaapissa sinin rätinpitimessä, hyvin kuivuu käyttöjen välillä.

Hankin sivutasolle jokaiselle myös pienet avolaatikot avaimia, kolikoita, huulirasvaa, lompakkoa, kännykkää tms sälää varten. Pysyvät psremmin hallinnassa ja helpottaa siivousta.

Ei mua se fairypullo kenenkään keittiössä häiritse. Enempi häiritsee kaikki rytöläjät ja röykkiöt.

Kotona häiritsee lattialle jätetyt tavarat, olisi imurointi liian helppoa jos kengät olis kenkähyllyssä ja vesilasi yöpöydällä jne.

Vierailija
179/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot epäsiistiä, mutta käytännöllisempää, ergonomisempaa ja järkevämpää se vain on jättää se siihen altaan viereen. Heti valmiina tarvittaessa,  Irmeli-mummokaan ei katkaise selkärankaansa kurottaessa sitä mistään allaskaapeista tai ylähyllyiltä ja dementiapotilas näkee heti missä pullo on. :))))!!!!

Vierailija
180/201 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on, jos pöydällä on tiskiaine isossa kaupan pullossa. Tein aiemmin itse pienen huomaamattoman pullon sitä varten, nyt kyllästyin siihen ja ostin Eva Solon pallon sitä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi