Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (201)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä pääsääntö, että kaikki pois pinnoilta. Näin on paljon siistimmän näköistä, varsinkin kun tilat eivät ole suuren suuret. Kaikki pesuainepullot ja rätit yms. ovat luonnollisesti kaapissa. Samoin kahvinkeitin ja muut ruuanlaittovälineet.

N50

Kait olet laittanut myös mikroaaltouunin kaappiin?

En omista enkä tarvitse. Minulla ei ole turhaa ryönää, mikä on syy sille, että kaappiin mahtuu esimerkiksi se pesuainepullo.

• ylös 4
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä pääsääntö, että kaikki pois pinnoilta. Näin on paljon siistimmän näköistä, varsinkin kun tilat eivät ole suuren suuret. Kaikki pesuainepullot ja rätit yms. ovat luonnollisesti kaapissa. Samoin kahvinkeitin ja muut ruuanlaittovälineet.

N50

En omista enkä tarvitse. Minulla ei ole turhaa ryönää, mikä on syy sille, että kaappiin mahtuu esimerkiksi se pesuainepullo.

Jos olet tehnyt kerralla suuremman määrän ruokaa kuten spaghetti bolognesea, niin seuraavana päivänä on helppo lämmittää se itse tehty valmis ruoka suoraan lautaselle annosteltuna mikroaaltouunissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N50

Jos olet tehnyt kerralla suuremman määrän ruokaa kuten spaghetti bolognesea, niin seuraavana päivänä on helppo lämmittää se itse tehty valmis ruoka suoraan lautaselle annosteltuna mikroaaltouunissa.

Meilläkään ei ole mikroa. Ei ole suuri vaiva lämmittää pannulla. Mökillä on mikro, mutta sitä ei edes koskaan muista käyttää kun niin automaattisesti käy tuo pannulämmitys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N50

Meillä on mikro ja leivänpaahdin käyttövalmiima oven takana piilossa. Tylsää sitten kun pitää odottaa paahtimen jäähtymistä ennenkuin saa sen oven taas kiinni.

Vierailija

Ennen se oli ihan siistiä, nykyisin keittiön tasolla saa olla alessin sitruspuristin ja taiteellinen oliiviöljypullo.

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Minulla on niin tiskiainepönikkä, käsienpesuaine, keittiön yleispuhdistusaine kuin kannellinen pieni biojäteastia tiskipöydällä. Saa kauhistella.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Pitäisi tämän aloituksen kunniaksi tehtailla joku rölliketju, kuten Onko epäsiistiä, jos wc:ssä sijaitsee wc-pönttö. En kuitenkaan tehtaile, koska koen aitoa lamaannusta käsittämättömän neuroottisten ihmisten olemassaolosta.

• ylös 27
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin tiskiainepönikkä, käsienpesuaine, keittiön yleispuhdistusaine kuin kannellinen pieni biojäteastia tiskipöydällä. Saa kauhistella.

Tuo biojäteastia on kyllä aika no-no. Miksi haluat säilyttää (mätäneviä) jätteitä tiskipöydällä?

• ylös 7
  • alas 16
Vierailija

Jos joka asian mitä päivän mittaan tarvitsee, tarvitsee kaivaa jostain kaapista / laatikosta ja myös laittaa sinne takaisin, niin aika työlästä on arki.

Tosin esim, jos tiskiharjaa tarvitsee kerran päivässä vs. viisi kertaa päivässä, niin tottahan sen kerran päivässä kaivaakin sieltä kaapista ja laittaa takaisin. Muutoin kyllä ei....

Mun elämän tarkoitus ei ole kodin tiptoppina pitäminen vaan lasteni kanssa oleminen ja heidän kasvattaminen hyville poluille.

Käytännössähön monilapsisessa perheessähän siisteys ei pysy todennäköisesti kuin kahdella tavalla a) hirmuhallinnolla b) tavaroita vaan ei juurikaan ole. Ei kiitos minulle kumpaakaan.

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks täällä saa hirveästi alapeukkuja ne, jotka ei toimi av-mamman mukaan? Joku ehkä tykkää, että kotona nättiä! Mulla on tiskiaine kaadettuna kauniiseen pumppupulloon ja se on esillä. En mitään fairy-pulloa halua näkyviin! Mutta se tuntuu olevan kauhistus täällä, että joku haluaa keittiönki olevan siisti.

Pelottaa ajatella millaista on parisuhteessa, jossa koti on epäsiisti siksi, että pesuainepullo on tiskipöydällä.
Toivottavasti tuotte nämä normit esille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ennen yhteenmuuttoa.

Tuo asia selviää kyllä aika nopeasti, kun seurusteleva pari kyläilee toistensa luona. Jos havaitsee että kumppanilla on kaikki pesuaineet kaapeissa tai siirretty alkuperäispakkauksista johonkin erikoispulloihin, voi vaikka kysäistä että mikäs juttu tämä on. Siinä päästään sitten keskustelemaan aiheesta ennen yhteen muuttoa.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Arkena annan olla tiskipöydällä. Jos tulee vieraita, niin laitan kaappiin ja samalla otan uuden tiskirätin käyttöön.

Tiedän, ettei ole nättiä, mutta oman perheen kesken käytännöllistä. Meillä on sellainen tilaratkaisu, ettei ruma tiskipullo näy olohuoneeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En olekoskaan kuullutkaan, että joku piilottelisi tiskiainepulloa kaapissa! Entä rätit sitten ja tiskiharja?
Vältän yleensäkään laittamasta mitään kosteaa kaappiin sisään. Se kosteushan haihtuu ja menee suoraan kaapin materiaaliin, joka homehtuu pikkuhiljaa.

Itse roikotan tiskiharjaa kuivauskaapin toisesta ritilästä. Jää siis kaapin sisäpuolelle piiloon.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Et ole tainnut hirveän epäsiisteissä asunnoissa koskaan käydä? Koska jos olisit, sä et kysyisi tätä kysymystä. Itse en pidä sitä epäsiistinä, on siis esillä itselläni. Mielestäni likaiset tiskit olisivat epäsiistiä.

• ylös 15
  • alas 0
Rapa-Ripa

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo biojäteastia on kyllä aika no-no. Miksi haluat säilyttää (mätäneviä) jätteitä tiskipöydällä?

Samoin. En kyllä säilyttäisi mitään haisevia jätteitä tiskipöydällä vaikka olisi miten tiivis astia.

Vierailija

Erikoinen ketju. Lähes kaikilla tutuillani (paitsi yksinasuvilla miehillä) on tiskiaine joko hyvännäköisessä uudelleentäytettävässä pullossa esillä tai piilossa kuivauskaapissa tai allaskaapissa. Ei ole vaiva eikä mikään nostaa sitä sieltä esiin.

Minun on vaikeaa ymmärtää sitä, että rättiä pidetään hanan päällä. Siinähän ne bakteerit leviävät paljon enemmän kuin esim. kuivauskaapissa omalla paikallaan tai altaassa omassa telineessään. 

• ylös 5
  • alas 21
Vierailija

Jatkan vielä: joku kyseli aiemmin, onko kahvinkeittimensä kaappiin piilottavalla mikrokin piilossa. Aamiaiskaappi on sitä varten, että sinne saa kaikki koneet pöydiltä siistiin järjestykseen ja pois silmistä. Ihan normaalia. Sen, että haluaa pitää kotinsa kauniina ja siistinä, ei pitäisi olla mitenkään kummallista.

• ylös 6
  • alas 14
Vierailija

Rapa-Ripa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Samoin. En kyllä säilyttäisi mitään haisevia jätteitä tiskipöydällä vaikka olisi miten tiivis astia.

https://youtu.be/JLJQXiIlj8w

Kuinka pitkään ihmiset yleensä säilyttää biojätteitä kotona, että ne alkaa haisemaan?

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En välttämättä haluaisi mutta ei ole oikein muuta paikkaa. Astia on sen verran pieni että pitää yksin asuvanakin tyhjentää noin joka toinen päivä joten en ole havainnut että siellä mikään ihmeemmin ehtisi mädäntyä. Pesen astian myös joka tyhjennyksen yhteydessä. Jotkut kai käyttää tiskipöytäänsä ruuanlaittoon mutta itse en koskaan ja en ole huomannut että tiskaamista odottavat astiat kauheasti kärsisivät biojäteastiasta vieressään.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: joku kyseli aiemmin, onko kahvinkeittimensä kaappiin piilottavalla mikrokin piilossa. Aamiaiskaappi on sitä varten, että sinne saa kaikki koneet pöydiltä siistiin järjestykseen ja pois silmistä. Ihan normaalia. Sen, että haluaa pitää kotinsa kauniina ja siistinä, ei pitäisi olla mitenkään kummallista.

Aamiaskaappi vie keittiöstä valtavasti kaappitilaa. En sellaista haluaisi, mutta meillä onkin erillinen keittiö, joka ei ole olohuoneen seinä.

• ylös 16
  • alas 1

Sivut