Mitä lahjaksi juuri synnyttäneelle miniälle ja pojalle sekä nyytille
Joutuvat olemaan sairaalassa pitkään joten mulla on aikaa hankkia jotain erikoisempaakin.
Kommentit (29)
Ihaninta olisi, jos koti olisi siivottu ja ruokaa valmiina ja kukkakimppu maljakossa odottamassa. Ja sitten vetäydyt takavasemmalle siksi aikaa, että pieni perhe tutustuu toisiinsa.
Itse olin onnellinen vauvan vaipoista ja valmiista ruoista jääkaapissa 😊
Vierailija kirjoitti:
Ihaninta olisi, jos koti olisi siivottu ja ruokaa valmiina ja kukkakimppu maljakossa odottamassa. Ja sitten vetäydyt takavasemmalle siksi aikaa, että pieni perhe tutustuu toisiinsa.
Vaikka minulla oli ihana anoppi, rauha hänen muistolleen ja mukava äiti, en olisi halunnut, että he olisivat tulleet siivoamaan kotiamme.
Mieheni pystyi kyllä kotimme itse siivoamaan. Emme tarvinneet siihen mummoja paikkoja penkomaan.
Tuo ruokatilaus kuulosti minusta hyvältä. Olisin itse tykännyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa rauhaa perheen kanssa, perhe tarkoittaa miniää, poikaa ja vauvaa.
Miksihän täälläkin sitten niin paljon valitellaan, että ei ole apua lapsiarjessa, jos oma rauha on se toivotuin asia.
Lapsiperhearki on vähän eriasia kun kotiutuminen sairaalasta. Silloin mennään uuden nyytin kanssa kotiin opettelemaan arkea, tutustumaan uuteen tulokkaaseen ja toipumaan. Silloin ei toivota ketään, varsinkaan anoppia nurkkiin.
Meillä anoppi tuli jo seuraavana päivänä synnärille kameransa kanssa räpsimään kuvia (ei vain vauvasta vaan pahoista synnytysrepeämistä kärsivästä äidistä jolla oli rankka 28h synnytys takana eikä yhtäkään tuntia unta edelliseen 48 tuntiin. Ei ilmoittanut tulostaan, tupsahti vain paikalle eikä tajunnut lähteä ilman että tarvitsi lopulta pyytää. En kamalasti arvostanut. Seuraavassa synnytyksessä tarvi erikseen sanoa että en halua vieraita synnärille, että kyläillä ehtii kyllä kun kotiudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi ruokia ja leivonnaisia pakastimeen. Jääkaappi täynnä ruokaa. Koti oli siivottu. Sinne oli tuotu valtavasti vaippoja, äidinmaidon vastikkeita, vauvalle vaatteita, liinavaatteita, uusi turvaistuin, kävelytuoli vauvalle, iinankiikku, syöttötuoli..vauvaleluja, mobiileja, tutteja, tuttipulloja jne...
Kukkia ja lahjakortteja.
Nämä oli isovanhemmilta, muilta sukulaisilta, molempien työkavereilta. Olivat yhdessä miettineet mikä hyödyllistä.
Ihana oli tulla kotiin ja vieraat tuli vasta viikon päästä, antoivat meille rauhaa olla keskenään.
Vieläkin liikuttaa miten kauniisti toimivat ja kaikki kutsuin ristiäis kahville.
Oletteko varattomia, vai miksi ette itse hankkineet noita jo ennen synnyttystä valmiiksi ?
Miten te toisten koteihin pääsette siivoamaan ja täyttämään pakastimen?
Meidän vara-avaimen sijainti on vain meidän tiedossa, saisin totaali raivarin jos joku olisi tullut meille ilman lupaa. Vaikka olisin ollut synnyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi ruokia ja leivonnaisia pakastimeen. Jääkaappi täynnä ruokaa. Koti oli siivottu. Sinne oli tuotu valtavasti vaippoja, äidinmaidon vastikkeita, vauvalle vaatteita, liinavaatteita, uusi turvaistuin, kävelytuoli vauvalle, iinankiikku, syöttötuoli..vauvaleluja, mobiileja, tutteja, tuttipulloja jne...
Kukkia ja lahjakortteja.
Nämä oli isovanhemmilta, muilta sukulaisilta, molempien työkavereilta. Olivat yhdessä miettineet mikä hyödyllistä.
Ihana oli tulla kotiin ja vieraat tuli vasta viikon päästä, antoivat meille rauhaa olla keskenään.
Vieläkin liikuttaa miten kauniisti toimivat ja kaikki kutsuin ristiäis kahville.Oletteko varattomia, vai miksi ette itse hankkineet noita jo ennen synnyttystä valmiiksi ?
Tämän täytyy olla provo. Ei kukaan työkaverille ostele mitään vauvatarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkia ja lahjakortteja.
Vieläkin liikuttaa miten kauniisti toimivat ja kaikki kutsuin ristiäis kahville.Oletteko varattomia, vai miksi ette itse hankkineet noita jo ennen synnyttystä valmiiksi ?
Tämän täytyy olla provo. Ei kukaan työkaverille ostele mitään vauvatarvikkeita.
Odotin kaksosia, joista toinen menehtyi raskausaikana ja toinen ei.
Vuodelepo koko raskauden ajan, aivan liikkumatta sairaalassa.
Lapsi kuitenkin syntyi keskosena, oli vauvalan teholla pitkään.
Koska raskausaika niin epävarmaa, emme hankkineet paljoa valmiiksi.
Lastenhuone oli laitettu, pinnasänky ja hoitopöytä, ei muuta.
Ja ei ole provo, emmekä varattomia.
Joten kun vauva selviytyi ja oli täysin terve, niin molempien isot suvut huokaisivat helpotuksesta ja hankkivat ilomielin kaikkea.
Myös työkaverimme.
Ja todellakin laskin äitini ja anoppini siivoamaan, mieheni paljon töissä ja loput ajat sairaalassa.
Avaa sille nyytille sjoitusrahasto ja talleta sinne varojesi mukaan kuukausittain tästä eteenpäin. Taitaa kyllä olla niin , että nyytin täytyy olla kirjattu "kirkonkirjoihin" ennenkuin tilin voi avata.