Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies katoaa aina riidan jälkeen

Vierailija
20.07.2021 |

Emme asu yhdessä mutta olemme tapailleet. Kun meille tulee riita, niin mies katoaa ja en saa häntä puhelimella kiinni tai mistään somesta. Ei ota yhteyttä. Sitten palaa takaisin joskus viikon päästä ja kaikki on taas hyvin. Onko tämä normaalia?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu ei ole = avioliitto eli miehellä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan. Jos se ei sinulle sovi, käsket miestä painumaan . . . 

Vierailija
62/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te mammat haluatte aina riidellä miesten kanssa? Itse en katsois kauaa riitaa haastavaa naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, tyttö juokse!

Vierailija
64/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse, tyttö juokse!

Saattaisit laihtuakki samalla

Vierailija
65/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti itse.

Tyyppi häipyy. Ei osaa selvittää ristiriitoja,

ei sovitella. Sitten tulee takaisin niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Nyt teillä on vielä helppoa kun ette asu yhdessä.

Mä olin naimisissa tollasen kanssa. Se häipyi päiväksi fillaroimaan, kävi jossain leffassa, taidenäyttelyssä, syömässä.

Illalla tuli kotiin kuin ei mitään.

Joskus se jopa kehui että oli hyvää ruokaa tai kiva näyttely ollut.

Erosin.

Ei ollut sitten sinulle sopiva.

Oma kumppani katosi kanssa, mutta laittoi viestiä.

Neljännellä kerralla sanoin, että nämä pitää selvittää, eikä vain kadota. Perustelu sitä lähtemistä, ettei halua tulla sanoneeksi sellaista, mikä loukkaisi tai sellaista, mitä katuisi. lähti omaa mieltä rauhoittamaan. 

Olinhan ihan ihmeissäni niitten katoamisten kohdalla. 

Huomasin sen olevan tapa. Halusi suojella, mutta tuntui se loukkaavaltakin.

Vierailija
66/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tällaiset häipyvät säälittää. Eivät kykene keskustelemaan asioista. Koko elämä yhtä pakenemista. 

Näin. Surullisia ihmisraasuja nämä. Itse olen seurustellut katoilevan mykkäkouluttajan kanssa ja narsistihan se oli. Ensimmäisestä katoamisesta tai mykkäkoulusta kannattaa laittaa heti suhde poikki. 

Vierailija
67/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tällaiset häipyvät säälittää. Eivät kykene keskustelemaan asioista. Koko elämä yhtä pakenemista. 

Näin. Surullisia ihmisraasuja nämä. Itse olen seurustellut katoilevan mykkäkouluttajan kanssa ja narsistihan se oli. Ensimmäisestä katoamisesta tai mykkäkoulusta kannattaa laittaa heti suhde poikki. 

Näin. Surullisia ihmisraasuja nämä riitelijät. Itse olen seurustellut huutavan riidanhaastajan kanssa ja narsistihan se oli. Ensimmäisestä huutamisesta tai riidasta kannattaa laittaa heti suhde poikki. 

Vierailija
68/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on opeteta asua. Oppia uusi tapa. 

Täällä porukka kehottaa usein, että juokse, pistä poikki.

Nuo tavat riidellä  on usein mallioppimista omasta lapsuudenkodista.

Nyt voitte opetella oman - miten  suhteessa erimielisyydet ym. setvitään.

Ei voi osata, ettei opettele.

Se alkaa puheella. Jompi kumpi nostaa asian esiin. Siitä se sitten. Ei se salailemalla ja väistelemällå muutu.

Aloittaa sillä, että kertoo, että asia tuntuu häkellyttävätä ja loukkaavalta.

Vierailija
69/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te mammat aina haluatte riidellä. Asiat voi hoitaa riitelemättäkin. 

Pystyttekö töissä hoitamaan asiat riitelemättä kollegoiden tai asiakkaiden kanssa? Jos ette niin ei ihme että kotonakin haastatte riitaa.

Vierailija
70/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se riiteleminen. Se kuormittaa miestä ja siksi tarvitsee sinusta etäisyyttä. Ja huom. riitely ei ole mikään pakollinen osa parisuhdetta, aikuiset osaa keskustellakin.

Vierailija
71/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelevä kiintymyssuhde on yleisin suomalainen vuorovaikutusstrategia. Se johtaa paskoihin ihmissuhteisiin ja toistuviin hylkäämiskokemuksiin.

Eikä mies häivy riidan jälkeen vaan sen aikana. Kaikki ongelmat jää sen takia käsittelemättä.

JSS.

En ole aloittaja, mutta olen huomannut, että omat läheiset ihmissuhteeni muuttuvat usein sellaiseksi, että kun minun mielestä olemme lähentyneet ja osoitan voimakasta kiintymystä, se toinen jotenkin pelästyy sitä ja harventaa yhteydenpitoa. Tunneilmaisu muuttuu pidättyväisemmäksi ja ihminen etäisemmäksi. Kaikki eivät kestä sitä, että heihin rakastutaan. Sitten kun taas itse vetäydyn, tulee tuo sama ihminen ihan iholle ja pommittaa viesteillä. Koskaan ei ikään kuin löydy sitä tasapainoa.

Onko tuo merkki välttelevästä kiintymyssuhdemallista?

Vierailija
72/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa, mies ei osaa käsitellä tunteitaan vaikean tilanteen tullessa. Narsistin merkki, tietää varmasti että kärsit tuosta ja sitten kun tulee takaisin on kuin mitään ei olisi käynyt. Minulla on vastaavanlainen mies ollut. Riidan jälkeen aina pakeni ja kun tuli takaisin oli kuin mitään ei olisi käynyt. Minä jouduin aina ottamaan asian puheeksi ja ns. "anelemaan" anteeksi pyyntöä. Oman käytöksensä vääryyttä hän ei osannut nähdä. Lopulta minulle paljastui että hän petti minua henkisesti ellei jopa fyysisesti (näin uskotteli..) maksullisten naisten kanssa vaikeiden tilanteiden tullessa.

Vierailija
73/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuollainen malli olla käsittelemättä mitään epämiellyttäviä tilanteita on takuuvarmasti lapsuudenkodista lähtöisin. Suosittelen miehen seuraavan kerran kadotessa, että laitat vain viestin, että takaisin on tulemista vain, jos asiasta sitten keskustellaan, piste. Ja pidät pääsi myös. 

Vierailija
74/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tuo on henkistä väkivaltaa jota usein narsistit käyttävät. Pääsee uskottelemalla itselleen kaiken olevan sinun syysi kun lähtee omalle reissulleen eikä piittaa sinusta ja itseasiassa jopa ehkä toivoo että kärsit ja on sen verran täynnä itseään että luottaa siihen että oot niin hänen pauloissaan että takas kun tulee niin saman voi tehdä toiste. Yllätä mies ja katoa itse pysyvästi.

Parempi siis että mies jää paikalle ja hakkaa riidan poikki.

Vierailija
75/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoaa riidan jälkeen vai kesken riidan? Riidan kaareen kun kuuluu kaikki sinne sopimiseen saakka. Ehkä hän ei kestä nähdä toista (eli tässä tapauksessa sinua) pettyneenä, tai kykene myöntämään olleensa väärässä tai sanomaan olevansa pahoillaan.

Eräs ex lähti tilanteesta aina jo silloin, jos kerroin että olen pahoilla mielin jostakin hänen tekemästään tai sanomastaan. Lopulta saatiin kerran juteltua asiasta, ja hän kertoi pelkäävänsä riitoja ja että menettää malttinsa niin, että saattaa vaikka lyödä minua tai hajottaa jotakin. Ei siitä suhteesta sitten mitään tullut, koska tilanne jatkui entisellään eikä asiasta voinut enää edes jutella. 

Vierailija
76/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Vihanhallintakurssilla opetetaan, että poistu tilanteesta, jos et kykene hallitsemaan itseäsi. AP:lle se ei nyt kelpaa, joten sitten kannattaa hyväksyä, että riidat voi olla aika rumia ja niissä loukataan toista pyytämättä anteeksi.

Siellä opetetaan myös, että keskustelua jatketaan kunhan molemmat osapuolet ovat rauhoittuneet. 

Vierailija
77/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Vihanhallintakurssilla opetetaan, että poistu tilanteesta, jos et kykene hallitsemaan itseäsi. AP:lle se ei nyt kelpaa, joten sitten kannattaa hyväksyä, että riidat voi olla aika rumia ja niissä loukataan toista pyytämättä anteeksi.

Siellä opetetaan myös, että keskustelua jatketaan kunhan molemmat osapuolet ovat rauhoittuneet. 

Keskustelu joka ei lopu ennenkuin verbaalisesti lahjakkaampi saa tahtonsa läpi.  Onneksi olen eronnut.

Vierailija
78/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suuttuessani saattaisin sanoa todella pahasti.

Parempi sopia kun tunnekuohu ohi.

Vai onko sinulla tapana mennä talviunilta herätettyä karhua pitkiin takapuoleen?

Vierailija
80/84 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suuttuessani saattaisin sanoa todella pahasti.

Parempi sopia kun tunnekuohu ohi.

Vai onko sinulla tapana mennä talviunilta herätettyä karhua pitkiin takapuoleen?

Ap:n mukaan mies palaa lopulta takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut, eli kuulostaa siltä ettei riitoja missään vaiheessa sovita, vaan mies haluaa että ne vaietaan unohduksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi