Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt: SUOMESSA ON ALKANUT KORONAN NELJÄS AALTO. Rajoituksia tulossa. Kenen vika?

Vierailija
20.07.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008138064.html

Kiva talvi edessä, kun jo tässä vaiheessa on n. 500 tartuntaa päivässä!

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut ovat alkaneet elää huolettomasti, koska ”MINÄ olen kaksi rokotetta saanut, MINÄ MINÄ MINÄ,” levittäen tautia niihin joiden rokotusvuoro ei ole vielä. Näin se leviää.

Tätinä käy halaamaan aivan kaikki tuttuja joita kohtaa koska hänellä on rokote. Ei ihme että leviää.

Vierailija
82/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me halutaan elää" . Kiitos teille parikymppiset Pyry-Iida, Ahti-Mursu ja Lumi-Aura.

Kun katsoo Helsingissäkin tilannetta niin nämä myöhäisteinit ja varhaisaikuiset ovat se ryhmä, jota ei voisi vähempää kiinnostaa muiden turvallisuudesta välittäminen ja rajoitusten huomiointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömyyksien huippu oli ne Pietarin kisat, ja ylipäätään se, että jalkapalloa pelattiin täysille katsomoille ympäri Eurooppaa. Äly hoi!

Vttú niinpä.. ei ollut kyllä yhtään sen arvoista, että jotkut pääsivät näkemään yhden Suomen hyökkäyksen. Siitähän se lähti sitten. Pahemmin toteutui kauhuskenaario kuin osasin pelätäkään.

Vierailija
84/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa kenen vika ei ainakaan ole: meidän, jotka olemme eristyneenä viimeiset puolitoista vuotta. Ei muuta kuin jatketaan sitten samalla linjalla. Kiitos siitä kuuluu kaikille teille, jotka ette ole suostuneet eristäytymään.

No voi voi, pitäisikö teitä pelkääjiä ja helposti haavoittuvia, hauraita "riskiryhmäläisiä" jotenkin kunnioittaa tai sääliä noiden raskaiden ponnistelujenne vuoksi?

Ravintoloita on suljettu ja mennyt konkurssiin ja yksi maakunta on ollut pari kuukautta eristettynäkin tämän vedätyksen aikana, mutta siltä osin mihin voin itse vaikuttaa, olen elänyt niin normaalisti kuin vain olen voinut: en ole käyttänyt kertaakaan lärvirättiä missään, en ole eristäytynyt mihinkään, enkä ole muutenkaan tehnyt mitään uutta. Olen pessyt käpäläni jokaisen vessareissun päätteeksi - myös sen pienemmän eli nestemäisen jälkeen - alle kouluikäisestä lapsesta lähtien, niin etten käsienpesutavoissanikaan ole muuttanut mitään. Enkä liioin ole ottanut sitä juosten virtsaten kehitettyä moskaa suoniini.

Enkä ole saanut tätä puoli maapallon väestöä tappavaa supertap-pajaa nimeltään Korona. Enkä saanut aikoinaan sikalentsuakaan, enkä epäspesifiä lintuinfluenssaa, enkä spesifiä kanaflunssaa, enkä myyräkuumetta, enkä Sarssia enkä Merssiä enkä Perssiä enkä Lerssiä, ja mitä muita pelkokampanjoita niitä tässä 2000-luvulla onkaan nähty.

Mitäs erakoiduit? Oma vikasi jos ottaa koville, kun päinvastoin koko kansan - ja kaikkien muidenkin maiden kansojen - olisi pitänyt päinvastoin yhdistyä tätä hullutusta ja kaikkia pelkotoimia vastaan ja elää niinkuin aina ennenkin, ja sanoa hui hai koko "pandemia"-orgioille.

Miten te pelkääjät voittekin olla noin tyhmiä? Te ette viisastu mistään, ette edes itse nähdyistä ja koetuista aikaisemmista samanlaisista vedätyksistä.

Ja nytkö siis meidän tervepäisten pitäisi vielä kiittää teitä vauhkoilijoita, kaiken hulluuden hiljaisia hyväksyjiä?

Juuri tuollaisten vika ^

Vierailija
85/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Me halutaan elää" . Kiitos teille parikymppiset Pyry-Iida, Ahti-Mursu ja Lumi-Aura.

Kun katsoo Helsingissäkin tilannetta niin nämä myöhäisteinit ja varhaisaikuiset ovat se ryhmä, jota ei voisi vähempää kiinnostaa muiden turvallisuudesta välittäminen ja rajoitusten huomiointi.

Toinen ryhmä ovat nämä suomea puhumattomat uushelsinkiläiset rotuun katsomatta.

Vierailija
86/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tää ku jengi on toistensa kimpussa. Tästä on hyvä ponnistaa eteenpäin 😅

Vierailija
87/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa kenen vika ei ainakaan ole: meidän, jotka olemme eristyneenä viimeiset puolitoista vuotta. Ei muuta kuin jatketaan sitten samalla linjalla. Kiitos siitä kuuluu kaikille teille, jotka ette ole suostuneet eristäytymään.

No voi voi, pitäisikö teitä pelkääjiä ja helposti haavoittuvia, hauraita "riskiryhmäläisiä" jotenkin kunnioittaa tai sääliä noiden raskaiden ponnistelujenne vuoksi?

Ravintoloita on suljettu ja mennyt konkurssiin ja yksi maakunta on ollut pari kuukautta eristettynäkin tämän vedätyksen aikana, mutta siltä osin mihin voin itse vaikuttaa, olen elänyt niin normaalisti kuin vain olen voinut: en ole käyttänyt kertaakaan lärvirättiä missään, en ole eristäytynyt mihinkään, enkä ole muutenkaan tehnyt mitään uutta. Olen pessyt käpäläni jokaisen vessareissun päätteeksi - myös sen pienemmän eli nestemäisen jälkeen - alle kouluikäisestä lapsesta lähtien, niin etten käsienpesutavoissanikaan ole muuttanut mitään. Enkä liioin ole ottanut sitä juosten virtsaten kehitettyä moskaa suoniini.

Enkä ole saanut tätä puoli maapallon väestöä tappavaa supertap-pajaa nimeltään Korona. Enkä saanut aikoinaan sikalentsuakaan, enkä epäspesifiä lintuinfluenssaa, enkä spesifiä kanaflunssaa, enkä myyräkuumetta, enkä Sarssia enkä Merssiä enkä Perssiä enkä Lerssiä, ja mitä muita pelkokampanjoita niitä tässä 2000-luvulla onkaan nähty.

Mitäs erakoiduit? Oma vikasi jos ottaa koville, kun päinvastoin koko kansan - ja kaikkien muidenkin maiden kansojen - olisi pitänyt päinvastoin yhdistyä tätä hullutusta ja kaikkia pelkotoimia vastaan ja elää niinkuin aina ennenkin, ja sanoa hui hai koko "pandemia"-orgioille.

Miten te pelkääjät voittekin olla noin tyhmiä? Te ette viisastu mistään, ette edes itse nähdyistä ja koetuista aikaisemmista samanlaisista vedätyksistä.

Ja nytkö siis meidän tervepäisten pitäisi vielä kiittää teitä vauhkoilijoita, kaiken hulluuden hiljaisia hyväksyjiä?

Niin. Ne muut käyttävät maskia suojatakseen sinua. Todennäköisesti olet niitä ihmisiä jotka eivät edes ymmärrä kuinka ulkona ovat ja sitten suuvaahdossa kiljuu omaa idiotismiaan. En selkeästikään ymmärrä että yhden ihmisen otos ei ole tilastollisesti kovinkaan kattava. 

Vierailija
88/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nyt on ollu aivan älyttömän löysät rajoitukset verrattuna muuhun maailmaan. Ei mikään ihme ettei tautia saada kuriin kun porukkaa ei saa pakottaa yhtään mihinkään vaan oikeus hauskanpitoon menee kaiken edelle. Ihmeellistä varpaillaan hipsuttelua hallitukselta ja selkärangatonta käytöstä kansalaisilta.

Vierailija
89/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun sitä samaa venettä ei koskaan ollut. Nämä on varmaan niitä joista sinäkään et välitä paskan vertaa vaikka uhraavat itsensä ja perheensä että sinunkin Alexxandra-Lucas pääsee päiväkotiin.

Vierailija
90/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittimalli tännekin ja paikat auki ja elämä normaaliksi, ei loputtomiin tämmöistä sulkupelleilyä kukaan jaksa eikä talous kestä. Montako vuotta ja aaltoa tässä nyt pitäisi jaksaa pelätä?

Vierailija
91/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotepassit käyttöön, ei kateellisten rokotekauhuisten takia tarvitse koko elinkeinoelämää lamauttaa.

Raha puhuu sen verran ettei sitä missään vaiheessa olla lamauttamassa eikä Suomi ole ikinä ollut kiinni vaikka muutama istuisi kotona.

Vierailija
92/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs me Antti nyt huudetaan? Vieläkö me halutaan elää?

Vierailija
93/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö jalkapallofanien vika joiden oli pakko käydä hakemassa tauti Pietarista. Samoin niiden itsekkäiden typerien suomalaisten joiden on myös pakko päästä matkustamaan johonkin ulkomaille.

Olisivat olleet tyytyväisiä siihen, että ravintolat vihdoin aukesivat mutta kun mikään ei ahneille tyhmille suomalaisille riitä. Kohta ollaan taas tilanteessa että baarit menevät klo 18:00 kiinni, mutta mitä sillä on väliä kunhan vaan itsekkäät minä minä minun pitää päästä Pietariin, etelään ja muualle hakemaan tautia suomalaiset vaan saavat toteuttaa halujansa Näin älykkäitä me suomalaiset olemme.

Niinhän se on nähty vaaleissakin miten älykkäät suomaliset käyttäytyvät ja sen takia meillä on nyt tällainen hallitus. Sitä saamme mitä itse ansaitsemme.

Vierailija
94/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kuin viime kesänä, ainoastaan hieman aikaisemmin. Ulkomaan matkailu on tälle hallitukselle suurin oikeus, kaikki muut saavat joustaa. Sitten kärsitään ja selitetään että mitään ei voida.

Hallituspuoluetta äänestänyt, mutta en varmasti äänestä seuraavaan kymmeneen vuoteen tässä hallituksessa olleita puolueita.

Ulkomaan matkailu ei aineuta myöskään Co2 päästöjä, joten ilmastosta ei tarvitse olla huolissaan. Vaikka tämän vuoden sää joidenkin vihervasemmiston edustajien mielestä on ilmastomuutoksesta johtuvaa, kuten koronakin.

Vierailija
95/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihis se kolmas aalto meni? vai skipattiinko me se?

Vierailija
96/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittimalli tännekin ja paikat auki ja elämä normaaliksi, ei loputtomiin tämmöistä sulkupelleilyä kukaan jaksa eikä talous kestä. Montako vuotta ja aaltoa tässä nyt pitäisi jaksaa pelätä?

Britit ovatkin oma-aloitteisia ja hoitivat itse rokotteet omalle kansalle. Me olemme EUn kelkassa odottelemassa. Useampi kuukausi vielä menee aikaa, ennen kuin olemme Brittien tasolla.

Vierailija
97/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs me Antti nyt huudetaan? Vieläkö me halutaan elää?

ANTTI KAAPISTA! ANTTI KAAPISTA!! ANTTI KAAPISTA!

!!!!!!!! NYT HUUDETAAN!!!

Vierailija
98/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron:

Niiden, joiden piti päästä terassille ja baariin dokaamaan.

Niiden, joiden piti päästä katsomaan, kun aikuiset miehet potkii nurmikolla palloa.

Niiden, joiden piti päästä ostamaan pyllybikineitä ja juoksutrikoita ja urheilurintaliivejä ja sitten päästä esittelemään itseään niissä. Nämä on samat kuin hellehullut.

Tähän porukkaan lukeutuu Suomen tyhmin väestönosa, kuten noista niiden touhuista voi jo päätellä. Kiitti juntit.

Vierailija
99/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän on työttömyysluvut näiden seuraavien rajoitustoimien jälkeen? 50% työikäisistä työttöminä? Alkaa näkyä julkisissa palveluissa (ne lopetetaan kokonaan) ja eläkkeissä (leikkuri tulee): tämä verojen sekä veroluonteisten maksujen eli eläkemaksujen vajaus.

Vierailija
100/176 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jota kommentoit, mutta kysyn kuitenkin, että käytkö sä oikeasti missään vai tumputteletko kaikki päivät koneella? Onko sinulla oikeasti ihmiskontakteja; perhettä, lapsia, harrastuksia? Silläkin on jtkn merkitystä..

Mutta tuosta sinun kirjoituksestasi paistaa kuvitelma siitä, että korona ei voi tarttua sinuun? Sitäkö haluat sanoa? Kuule, kyllä se tarttuu jos kohdalle osuu. Et sinä ole mikään luonnon oikku sen takia, että sinä "viisaana" et suostu noudattamaan suosituksia joita vain "lampaat" noudattavat. Oletan kirjoituksesi perusteella, että ikääkin on jo kertynyt eli voit olla aika heikoilla jos saat taudin vakavan muodon. Et ehkä ymmärrä mitä se voi oikeasti tarkoittaa, koska kaikkihan on mielestäsi vain vauhkoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi