Juuri nyt: SUOMESSA ON ALKANUT KORONAN NELJÄS AALTO. Rajoituksia tulossa. Kenen vika?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008138064.html
Kiva talvi edessä, kun jo tässä vaiheessa on n. 500 tartuntaa päivässä!
Kommentit (176)
Niiden vika jotka ottavat niitä tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä Pietarin kisoissa heilui?
VALKOINEN HETEROMIES
Liekös tuolla värillä väliä tai sukupuolellakaan. Jossain riehuvat sitten erinäköiset. Suomessa vain suurin osa sattuu noita olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nyt hyvä hetki haista v. k. k. encorelle?
Video löytyy vielä verkosta ja räkäporukasta tunnistaa huutelijat. :D
Jep, ja videon voisi lähettää vielä siinä esiintyvien työnantajille ja tutuille niin tietävät vältellä.
Kenen vika? No ei kenenkään erityisesti ja kaikkien yhteisesti.
Tietysti ärsyttää, kun jotkut elävät kaiken aikaa miten haluavat ja samaan aikaan itse yrittää selvitä mahdollisimman vähin kontaktein. Ei tavata kavereita ja käydään vain välttämättömät ostokset ruokakaupassa ja apteekista. Näin on menty koko aika. Jos kaikki toimisivat samoin, ehkä korona saataisiin tukahdutettua. Toisaalta voi olla, että epidemia leviäisi vain hitaammin.
On raivostuttavaa, että kaikki muut perusoikeudet on alistettu oikeudelle ylittää valtakunnanraja ilman testejä tai karanteeneja.
Jalkapallon MM-kisoistakin jäi Suomelle käteen vain rökäletappio ja totalitaristeille vettä myllyyn antava tautiepidemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saadaan rokotuspassit ja niihin liittyvät rajoitukset rokotuksista kieltäytyville.
Pfizerin rokotteen teho hiipuu 6 kk jälkeen. Olet siis valmis ottamaan puolen vuoden välein uuden rokotteen?
Siis todellakin olisin. Tähän asti jo ainakin 20 v ottanut kerran vuodessa influenssarokotteen eikä oo tuntunut yhtään raskaalta. Eihän tuohon tulisi kuin yksi kerta lisää, jos saatais vaikka se nenäsumute käyttöön ja vois ottaa toisen aina samalla kertaa influenssarokotteen kanssa. Ehkä peräti yhdistelmärokote.
Ravintolat ja baarit kiinni koska niitä ei osata pyörittää vastuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten kesällä täällä kerroin, että syksyllä tulee toinen aalto ja talvella kolmas aalto. Minulle sateli alapeukkuja. Tiesin tulevista aalloista, koska työpaikallani lääkärit puhuivat niistä. Myös tämä aalto oli tiedossa. Btw.. ensi talvena tulee viides aalto, tosin vähän vaisumpi.
Onhan niitä aaltoja käsikirjoitettu vuoteen -24 asti, samoin kuin rokoteboostereita. Tulette ottamaan ainakin 8 rokotusta ja sen jälkeen ne keksivät jotakin muuta kivaa teille että passi pysyy voimassa :D
Vielä joku jaksaa tätä humpuukkia levittää ja jopa uskoo itse siihen😂😂😂
Väitätkö ettei teille tule puolen vuoden välein tehosterokotetta? Passisi on voimassa vain sen 6 kk kerrallaan, sen jälkeen piikille tai paarialuokka kutsuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljäs aalto tulee olemaan tappavin kaikista! Nyt heti täysi suljutila!
Väärin, tulee olemaan kaikista vähiten kuolemia aiheuttava aalto.
Britit tutkivat deltamuunnosta ja saivat tämän tiedon:
New public England study of delta variant shows 44 deaths out of 53,822 (.08%) in unvaccinated group.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…
Tuon viranomaistiedon valossa ei tarvitse enää rajoittaa enää mitään, kun rokottamattomillekin delta on noin vaaraton.
Miksi Englannin avannut Johnson sitten vaati nuoria ottamaan rokotteet? Uhkana muuten koronapassit.
Koska kontrolli. Lontoossa osoitetaan parhaillaan mieltä tästä.
Onko miljoonia kuten Ranskassa päivittäin?
Eikös niitä ole ollut kymmeniä, ehkä satoja miljoonia päivittäin ja valtamedia vaikenee!
Jo ja luku kasvaa päivittäin nyt niitä on jo enemmän kuin EU:ssa asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna tartunnat räjähtivät, kun hallitus avasi rajat elokuussa
Tänä vuonna tartunnat räjähtivät, kun hallitus avasi rajat kesäkuussaYksi nimi tulee molemmissa mieleen, Ohisalo.
Hänen operaation piti pelastaa suomalaisten kesä, mutta kusi meidän kaikkien muroihin.
Rajat avattiin? Eihän ne ole ikinä kiinni olleetkaan! Ainahan Suomeen on voinut matkustaa, rajalla testistä kieltäytyä ja karanteenia vältellä.
"Kiva talvi edessä, kun jo tässä vaiheessa on n. 500 tartuntaa päivässä!" sanoo ap, vähän dramatisoiden kun edellisten päivien luvut on 461 - 156 - 180 - 384 - 380 - 324 - 383.
Ensimmäinen talvi oli ensimmäinen allto ja toinen talvi oli toinen aalto. Nyt on vähän varhaista sanoa että onko tämä kolmas laine toisessa aallossa, vai onko tämä jo kolmannen aallon alku. Enemmän näyttäisi jälkimmäiseltä.
Rokotetut ovat alkaneet elää huolettomasti, koska ”MINÄ olen kaksi rokotetta saanut, MINÄ MINÄ MINÄ,” levittäen tautia niihin joiden rokotusvuoro ei ole vielä. Näin se leviää.
Ranskassa, Kreikassa ja Britanniassa ihmiset osoittavat mieltä rokotepasseja ja tätä muuta hulluutta vastaan. Suomalaiset nielee kaiken mitä päättäjät sanoo ja vain alistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saadaan rokotuspassit ja niihin liittyvät rajoitukset rokotuksista kieltäytyville.
Pfizerin rokotteen teho hiipuu 6 kk jälkeen. Olet siis valmis ottamaan puolen vuoden välein uuden rokotteen?
Siis todellakin olisin. Tähän asti jo ainakin 20 v ottanut kerran vuodessa influenssarokotteen eikä oo tuntunut yhtään raskaalta. Eihän tuohon tulisi kuin yksi kerta lisää, jos saatais vaikka se nenäsumute käyttöön ja vois ottaa toisen aina samalla kertaa influenssarokotteen kanssa. Ehkä peräti yhdistelmärokote.
Yhden kerran olen ottanut influenssarokoitteen syksyllä 1997. En ole kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
"Kiva talvi edessä, kun jo tässä vaiheessa on n. 500 tartuntaa päivässä!" sanoo ap, vähän dramatisoiden kun edellisten päivien luvut on 461 - 156 - 180 - 384 - 380 - 324 - 383.
Viikon suurimmat luvut ajoittuvat viikonlopusta johtuen aina keskiviikolle ja torstaille.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat ja baarit kiinni koska niitä ei osata pyörittää vastuullisesti.
Tässä just tutkin meidän sairaanhoitopiirin dataa, männä viikkoina 161 tartuntaa joista 3 on ravintolatartunnoiksi tilastoitu.
Sama juttu kuin viime kesänä, ainoastaan hieman aikaisemmin. Ulkomaan matkailu on tälle hallitukselle suurin oikeus, kaikki muut saavat joustaa. Sitten kärsitään ja selitetään että mitään ei voida.
Hallituspuoluetta äänestänyt, mutta en varmasti äänestä seuraavaan kymmeneen vuoteen tässä hallituksessa olleita puolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Aina kun on tarve, heti valmis ottamaan. Rokotteiden tehot paranevat kun tieto viruksesta lisääntyy ja jossain vaiheessa rokotusväli pidentyy.
Siinä sitä on piikkiprotskutehdasta kerrakseen käsivarressa :D:D:D
Ei MaRa ravintoloiden sulkujen päättymisestä päättänyt. Nyt ainakin Tampereella lähes kaikki altistumiset ravintoloissa/kahviloissa/lounaspaikoissa. Ja minkä ikäisillä? Ei vastuullisilla keski-ikäisillä ja eläkeläisillä, vaan nuorilla aikuisilla, joilla alkoi menojalka vilpattamaan.
Huuhkajafanien, pienen osan vastuuton bilettäminen Pietarissa ja edesvastuuton välinpitämättömyys karanteenin noudattamisesta on lisännyt deltaa, joka oli jo aikaisemmin rantautunut Suomeen.