Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortiton, autoton ja työpaikan hankinta

Vierailija
20.07.2021 |

Usein työpaikkailmoituksissa etsitään työntekijää, jolla ajokortti ja oma auto. Autoa ja ajokorttia en kuitenkaan aio hankkia. Tämä mielestäni rajoittaa työnhakumahdollisuuksia. Kokemuksia asiasta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/2 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut julkisilla ja polkupyörällä. Työnantaja on ihmetellyt, kun polkupyörä onkin ollut niin kätevä ja nopea kulkuväline. Olen ollut ensimmäisenä perillä silloinkin, kun osa työkavereista on liikkunut autolla.

Nykyisin on jo sähköpolkupyörät, mutta minulla on edelleen perinteinen. Työnantaja on hankkinut pyörät ja autot. Olin uranuurtaja eli ensimmäinen pyöräilijä! 

Talviaikaan yrittivät saada minut auton käyttäjäksi, kun yksi autoista oli vapaana, mutta en suostunut. Kerroin, että työkuntoni pysyy hyvänä ja siirtymät paikasta toiseen ovat rennompia ja saan kasattuja ajatuksiani seuraavaa tehtävää varten, kun liikun pyörällä, sen sijaan, että etsisin sopivaa parkkipaikkaa ja kun en aina saisi paikkaa ihan läheltä, kävelisin. 

Teen töitä yleensä yhden kaupunginosan alueella ja joskus myös viereisten kaupunginosien. Työpäivänaikaiset siirtymät ovat sadoista metreistä kilometreihin ja niitä on 5-15 per työvuoro. Minulla on siis ajokortti, mutta en tahdo liikkua autolla.

Helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän