Facebookissa onnensa hehkuttajat oikeasti onnettomia?
Jos vähintään kerran viikossa tulee kaunis maisemakuva, johon on kirjoitettu voi jestas miten onnellinen mä olenkaan ihan täällä kotona. Hehkutetaan miten onnellinen on kun on saanut itselleen maailman parhaan miehen ja on niin onnellinen, kun on niin ihana poika. Koiratkin ovat niin täydellisiä ja muutenkin elämä niin tasapainossa.
Jos jatkuvasti vain hehkuttaa onneaan ja parisuhdettaan Facebookissa, onko se yleensä todellisuudessa merkki siitä, että parisuhteessa menee huonosti eikä onnikaan kukoista välttämättä väitetyllä tavalla?
Kommentit (74)
Minäkin olen onnellinen, kun parisuhdeongelmista kärsivä kaverini päivittää heidän olevan teatterissa ja syömässä. Sehän on vain hienoa, että he yrittävät parantaa suhdettaan.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:35"]Joillakin on illuusiominä, jonka ylläpitoon käyttävät FB:ia ja muita ihmisiä, pakenevat siihen ahdistustaan.
[/quote]
Suurin osa on kuitenkin oikeasti sitä mitä kirjoittaa
Suomalaiseen tyyliin olen sitä mieltä, että kellä onni on, se onnen kätkeköön. Noloa hehkuttaa sitä muiden luettavaksi...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:49"]Suomalaiseen tyyliin olen sitä mieltä, että kellä onni on, se onnen kätkeköön. Noloa hehkuttaa sitä muiden luettavaksi...
[/quote]
Noloa on myöskin jatkuva vinkuminen facessa. Noloa on myös olla niin katkera ettei voi iloita toisen onnesta.
Jos itse on onnellinen pystyy myös iloitsemaan toisen onnesta. Jos on katkera ja kateellinen, niin toisten onni ärsyttää.
Yhden kaverin mies on tosi raskas mt-potilas. Kaveri on aivan uupunut. Paitsi facessa, jossa mies on kulti ja elämä ihan mahtavaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:52"]Yhden kaverin mies on tosi raskas mt-potilas. Kaveri on aivan uupunut. Paitsi facessa, jossa mies on kulti ja elämä ihan mahtavaa.
[/quote]
Naisella on hyvä asenne. Ota mallia.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:52"]Yhden kaverin mies on tosi raskas mt-potilas. Kaveri on aivan uupunut. Paitsi facessa, jossa mies on kulti ja elämä ihan mahtavaa.
[/quote]
[/quote]
Hyvä asenne facessa. Valitettavasti se ei ulotu.muuhun elämään
Kulissit on pidettävä kunnossa hinnalla mitä hyvänsä.
Mulla elämä tasaista, hyvää ja onnellista. Päivitän myönteisiä asioita, joskus myös(harvemmin) negatiivista. Meillä on vain yksi elämä. Nautitaan joka päivästä ja pyritään olemaan positiivisia. Eilistä emme saa takaisin, huomisesta emme tiedä, mutta tästä päivästä voimme tehdä hyvän. Katkeruus ja kateus myrkyttää mielen. Niin kuin hyvä leviää, leviää myös paha.
Opiskelijakaverin faceminä on hyvin aktiivinen. Jatkuvia päivityksiä mm. opiskeluista. Outoa kun ei kuitenkaan ole koskaan tehnyt mitään. Opinnot laahaa perässä pahasti.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:52"]Yhden kaverin mies on tosi raskas mt-potilas. Kaveri on aivan uupunut. Paitsi facessa, jossa mies on kulti ja elämä ihan mahtavaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmaan totta. Suurin osa myönteisistä päivittelijöistä on silti varmaan myös oikeasti onnellisia. Vai väitätkö, että se porukka on onneölista, jotka ovat katkeria, kateellisia ja jotka haukkuvat facessa kaiken ja kaikki. I dont think so.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:36"]Mulla on asiat hyvin ja olen tosi onnellinen ja päivitän myös onnellisia päivityksiä. Tarviikohan minun nyt keksiä tekaistuja vitutuksen aiheita, ettei muille tule paha mieli? Huh huh. Ps. Mulla on ollut 2 krt syöpä, että tiedän myös elämän nurjan puolen. Iloitkaa toistenne onnesta. Haluatteko että muilla menisi huonosti? Onpa outo ajattelutapa
[/quote]
Sama mulla. Paitsi syöpä ollut vain kerran
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:52"]Yhden kaverin mies on tosi raskas mt-potilas. Kaveri on aivan uupunut. Paitsi facessa, jossa mies on kulti ja elämä ihan mahtavaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmaan totta. Suurin osa myönteisistä päivittelijöistä on silti varmaan myös oikeasti onnellisia. Vai väitätkö, että se porukka on onneölista, jotka ovat katkeria, kateellisia ja jotka haukkuvat facessa kaiken ja kaikki. I dont think so.
[/quote]
En usko että kaikilla menis huonosti. En todellakaan. Mutta jotkut elää facebookissa toista todellisuutta.
Noh pääsääntöisesti fb:hen tuodaan enimmäkseen niitä positiivisia asioita julki. Osa näistä hehkuttajista varmaan hehekuttaa ihan aidosti onneaan, ja toisilla ne ovat sellaisia viime hetken uskotteluja itselle että esim parisuhteessa menee hyvin jne. Itse ainakin laitan enemmän iloisia juttuja sinne, kuin sitten niitä huonoja. Huonot ovat yleensäkin niin henkilökohtaisia asioita, että ei niistä halua siellä puhua.
Sen olen kyllä huomannut, että kun joku alkaa kovasti hehkuttamaan parisuhdettaan, postailemaan pusukuvia yms yms, niin ero on tullut alle puolessa vuodessa. En sitten tiedä onko tuossa joku ihan oikea juttu, että kun parisuhteessa menee huonosti/toinen ei täytäkään kaikkia toiveita, niin epätoivoisesti aletaan vetämään kulisseja ja luomaan edes sinne fb:hen sitä ihanne-elämää. Tai sitten olen vaan juuri näihin tapauksiin enemmän kiinnittänyt huomioita. Hehkuttamisella en siis tarkoita satunnaista vuosipäivä -päivitystä ja silloin tällöin puolison kehumista, vaan ihan sellaista jatkuvaa yhteiskuvasyöttöä ja päivityksissä aina sen kumppanin mainintaa myös. Tuli mieleen kun juuri tällainen pariskunta vasta erosi, muistan kun muutama kuukausi sitten kaveriporukassa todistettiin viikonloppuna heidän megariitaa jossa toinen osapuoli käyttäytyi todella törpösti, niin johan oli maanantaina fb täynnä yhteisiä pusukuvia ja päivityksiä tyyliin "Kultsin kanssa leffaan <3" jne. Jostain itselle (ja muille) todistelustahan siinä täytyy olla kyse.
Mulle mun elämäni on ihme. Ja useimmille mua hoitaneelle lääkärillekin. Joka ainoana päivänä onnettomuudesta selviytymiseni jälkeen olen ollut suunnattoman kiitollinen. Vaikka katsoisin ikkunasta ankeaa harmautta ja räntäsadetta, tunnen joka ainoa päivä huikasevan onnen tunteen. "Valitettavasti" tämä onni ja kiitollisuus näkyy myös Facebook-päivityksissänikin. Jos se jotakuta ärsyttää, niin FB:ssä voi laittaa eston päälle.
Mä pidän fb lähinnä päiväkirjana mihin
Päivitän huonot ja hyvät uutiset. Hyviä on enemmän, rakastan elämäni ja olen myös onnellinen muiden puolesta
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:02"]Mulle mun elämäni on ihme. Ja useimmille mua hoitaneelle lääkärillekin. Joka ainoana päivänä onnettomuudesta selviytymiseni jälkeen olen ollut suunnattoman kiitollinen. Vaikka katsoisin ikkunasta ankeaa harmautta ja räntäsadetta, tunnen joka ainoa päivä huikasevan onnen tunteen. "Valitettavasti" tämä onni ja kiitollisuus näkyy myös Facebook-päivityksissänikin. Jos se jotakuta ärsyttää, niin FB:ssä voi laittaa eston päälle.
[/quote]
Mulla sama
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:02"]Noh pääsääntöisesti fb:hen tuodaan enimmäkseen niitä positiivisia asioita julki. Osa näistä hehkuttajista varmaan hehekuttaa ihan aidosti onneaan, ja toisilla ne ovat sellaisia viime hetken uskotteluja itselle että esim parisuhteessa menee hyvin jne. Itse ainakin laitan enemmän iloisia juttuja sinne, kuin sitten niitä huonoja. Huonot ovat yleensäkin niin henkilökohtaisia asioita, että ei niistä halua siellä puhua.
Sen olen kyllä huomannut, että kun joku alkaa kovasti hehkuttamaan parisuhdettaan, postailemaan pusukuvia yms yms, niin ero on tullut alle puolessa vuodessa. En sitten tiedä onko tuossa joku ihan oikea juttu, että kun parisuhteessa menee huonosti/toinen ei täytäkään kaikkia toiveita, niin epätoivoisesti aletaan vetämään kulisseja ja luomaan edes sinne fb:hen sitä ihanne-elämää. Tai sitten olen vaan juuri näihin tapauksiin enemmän kiinnittänyt huomioita. Hehkuttamisella en siis tarkoita satunnaista vuosipäivä -päivitystä ja silloin tällöin puolison kehumista, vaan ihan sellaista jatkuvaa yhteiskuvasyöttöä ja päivityksissä aina sen kumppanin mainintaa myös. Tuli mieleen kun juuri tällainen pariskunta vasta erosi, muistan kun muutama kuukausi sitten kaveriporukassa todistettiin viikonloppuna heidän megariitaa jossa toinen osapuoli käyttäytyi todella törpösti, niin johan oli maanantaina fb täynnä yhteisiä pusukuvia ja päivityksiä tyyliin "Kultsin kanssa leffaan <3" jne. Jostain itselle (ja muille) todistelustahan siinä täytyy olla kyse.
[/quote]
Mä kehun paljon miestäni esim. Facessa. Hän on oikeasti hyvä mies. Olen monesta pahasta elämäntilaanteesta selvinnyt hänen avullaan. Rehellinen, luotettava, epäitsekäs ja hyvä ihminen. Yhdessä ollaan oltu 17 v.Olen kiitollinen hänestä. Pusukuvia ei taida olla, mutta muutoin puhun hänestä paljon.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:57"]Mulla elämä tasaista, hyvää ja onnellista. Päivitän myönteisiä asioita, joskus myös(harvemmin) negatiivista. Meillä on vain yksi elämä. Nautitaan joka päivästä ja pyritään olemaan positiivisia. Eilistä emme saa takaisin, huomisesta emme tiedä, mutta tästä päivästä voimme tehdä hyvän. Katkeruus ja kateus myrkyttää mielen. Niin kuin hyvä leviää, leviää myös paha.
[/quote]
Juuri näin
Joillakin on illuusiominä, jonka ylläpitoon käyttävät FB:ia ja muita ihmisiä, pakenevat siihen ahdistustaan.