Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa onnensa hehkuttajat oikeasti onnettomia?

Vierailija
27.07.2014 |

Jos vähintään kerran viikossa tulee kaunis maisemakuva, johon on kirjoitettu voi jestas miten onnellinen mä olenkaan ihan täällä kotona. Hehkutetaan miten onnellinen on kun on saanut itselleen maailman parhaan miehen ja on niin onnellinen, kun on niin ihana poika. Koiratkin ovat niin täydellisiä ja muutenkin elämä niin tasapainossa.

Jos jatkuvasti vain hehkuttaa onneaan ja parisuhdettaan Facebookissa, onko se yleensä todellisuudessa merkki siitä, että parisuhteessa menee huonosti eikä onnikaan kukoista välttämättä väitetyllä tavalla?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa päivittää onnelista, kun tulee av-mammoille paha. Ei saa myöskään valittaa ja olla vittuuntunut. Tulkaa pois sieltä naamakirjasta jos noin ahdistaa.

Vierailija
22/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mitä kommentteja tänne on tullut :D

En missään vaiheessa ole väittänyt ettenkö minäkin kirjottaisi Facebookiin positiivisia päivityksiä! En todellakaan ole katkera tai kateellinen muiden onnesta, päinvastoin. Ihmettelen vain, miksi pitää hehkuttaa miten on taas yksi elämän ihanimmista aamuista katsoessaan parvekkeeltaan auringonnousua, vaikka koko perhe on paskataudissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:56"]Voi jestas mitä kommentteja tänne on tullut :D

En missään vaiheessa ole väittänyt ettenkö minäkin kirjottaisi Facebookiin positiivisia päivityksiä! En todellakaan ole katkera tai kateellinen muiden onnesta, päinvastoin. Ihmettelen vain, miksi pitää hehkuttaa miten on taas yksi elämän ihanimmista aamuista katsoessaan parvekkeeltaan auringonnousua, vaikka koko perhe on paskataudissa.

Ap

[/quote]

Nyt jauhat paskaa

Vierailija
24/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen huolissani ihmisistä, jotka kirjoittelevat negatiiviseen sävyyn naapureistaan, existään ja asiakkaistaan!

Vierailija
25/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon onneton ym enkä osais ees kirjottaa aidonkuulosta hehkutuspäivitystä. Mutta tottakai ihmiset liioittelee ja jättää paskempia asioita kertomatta. En mäkään valita siellä asioistani.

Vierailija
26/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:35"]

Mä en kuluta mun elämästä sekunttiakaan tohon paskaan.

[/quote]

Käytät nekin hetket mieluummin av:n laadukkaaseen tarjontaan?  :)

Vierailija
27/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti jokaisen kohdalla pidä paikkaansa, mut kyl moni sitä taitaa tehdä. Mun facekavereiden pahin hehkuttaja (hehkuttaa ihanaa miestä ja parisuhdetta), meinasi viime keväänä jättää miehensä kun alkoi menojalka vipattaa. Baariin piti päästä joka viikonloppu ja sielä baarissa ei ihan kiltisti oltu. Alle vuoden ikäinen lapsi ja mies odotti kotona. Mutta Facebookin mukaan heillä menee oikein hyvin.

Vierailija
28/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehkä ohi, mutta miksi kaikki onnenhetket tarvitsee avata muille? Mitä siitä saa itse? Toki meidän hyvä ja onnellinen elämä näkyy myös ulospäin varsinkin läheisille, jotkas ne tärkeimmät. En vaan tunne tarvetta jakaa muille, varsinkaan puolitutuille tai tuntemaatomille jossain kylmässä facessa.

Muutenkin minulle Face on vaan edullinen tapa pitää yhteyttä ystäviin ympäri maailmaa. Suomessa tapaan henkilkökohtaisesti, soitan ja kirjoitan kuulumisia myös vanhanaikasesti postikortein ja kirjen (omalla käsialalla:)). 

Mutta en tuomistse, jokainen taplatkoon tyylillään:). Omassa ystäväpiirissä Face on aika marginaalista.

Vierailija
29/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika hekumointi on aina liikaa, ja se myös paistaa postauksista läpi. Itse olen niin väsynyt jatkuvaan negatiivisuuteen, valitukseen ja narinaan, että päivitän niitä positiivisempia ja aitoja uutisia / kuvia. Fb´ssä mulla muutenkin vain noin 60 kaveria, johon lukeutuvat ne joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä. Suurin osa meistä asuu ulkomailla, joten jos näin ei olisi niin tuskin käyttäisin koko Facebookia. En myöskään ymmärrä tätä kaverimäärällä kilpailua, kuka oikeasti tuntee 900 ihmistä, saati haluaa olla tuntemattomien kanssa kaveri?

Vierailija
30/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:05"]Tämä ehkä ohi, mutta miksi kaikki onnenhetket tarvitsee avata muille? Mitä siitä saa itse? Toki meidän hyvä ja onnellinen elämä näkyy myös ulospäin varsinkin läheisille, jotkas ne tärkeimmät. En vaan tunne tarvetta jakaa muille, varsinkaan puolitutuille tai tuntemaatomille jossain kylmässä facessa.

Muutenkin minulle Face on vaan edullinen tapa pitää yhteyttä ystäviin ympäri maailmaa. Suomessa tapaan henkilkökohtaisesti, soitan ja kirjoitan kuulumisia myös vanhanaikasesti postikortein ja kirjen (omalla käsialalla:)). 

Mutta en tuomistse, jokainen taplatkoon tyylillään:). Omassa ystäväpiirissä Face on aika marginaalista.

[/quote]

Mitä siitä saa kun päivästä toiseen valittaa ja haukkuu???

Vierailija
31/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:58"]Enemmän olen huolissani ihmisistä, jotka kirjoittelevat negatiiviseen sävyyn naapureistaan, existään ja asiakkaistaan!

[/quote]

Peesi. No tämä on tätä Suomea. Kieli pitkällä odotetaan että muilla menisi huonosti. Sitten saa olla vahingoniloinen. Kenenkään puolesta ei voi olla iloinen. Ollaan vaan kateellisia.

Vierailija
32/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä ole ihan sun omaa tulkintaa mukana miten näet jonkun elämän? Mä en ainakaan KOSKAAN sano mitään suoraan että voi kun olen onnellinen, rakastunut jne. Laittelen kyllä kuvia tilanteeseen sopivan kuvatekstin kanssa tai muuten kerron päivän tapahtumista, niistä sit kukin voi tehdä päätelmänsä oonko onnellinen vai onneton. Usein kyllä olen kuullut että vaikutan onnelliselta ja positiiviselta.

Vierailija
33/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen ja päivitän iloista ja onnellista. Jos jotakuta haittaa, voi laittaa päivitykseni piiloon, jos ahdistaa niin kovin.

Vierailija
34/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:05"]Tämä ehkä ohi, mutta miksi kaikki onnenhetket tarvitsee avata muille? Mitä siitä saa itse? Toki meidän hyvä ja onnellinen elämä näkyy myös ulospäin varsinkin läheisille, jotkas ne tärkeimmät. En vaan tunne tarvetta jakaa muille, varsinkaan puolitutuille tai tuntemaatomille jossain kylmässä facessa.

[/quote]

[/quote]

Miten tämä liittyy asiaan? En valita enkä hauku myöskään:). Käytän vain silloin tällöin kuulumisten kertomiseen...

Vierailija
35/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

Miten tämä liittyy asiaan? En valita enkä hauku myöskään:). Käytän vain silloin tällöin kuulumisten kertomiseen...

[/quote]

No ei koskenut sinua vaan yleisesti pohdin. Kun kysyit mitä ihminen saa siitä kun kertoo onnestaan niin mitä jatkuvat valittajat ja haukkujat saavat siitä valituksestaan?

Vierailija
36/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kerro FB:ssa omista kuukautiskivuista, koiran ripuloinnista, rahapulasta, lähisukulaisten mielenterveysongelmista ym., koska olen älykäs ihminen. On sinun ongelmasi, jos et ymmärrä, että sosiaalisessa mediassa ei voi avata koko elämäänsä. Kaikki mitä kirjoitan on totta, mutta en kirjoita kaikkea!

Vierailija
37/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta. Lähtekää pois facesta tai edes piilottakaa päivitykset jotka vituttaa. Ei tarvi täällä porata.

Vierailija
38/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:21"]Jos vähintään kerran viikossa tulee kaunis maisemakuva, johon on kirjoitettu voi jestas miten onnellinen mä olenkaan ihan täällä kotona. Hehkutetaan miten onnellinen on kun on saanut itselleen maailman parhaan miehen ja on niin onnellinen, kun on niin ihana poika. Koiratkin ovat niin täydellisiä ja muutenkin elämä niin tasapainossa.

Jos jatkuvasti vain hehkuttaa onneaan ja parisuhdettaan Facebookissa, onko se yleensä todellisuudessa merkki siitä, että parisuhteessa menee huonosti eikä onnikaan kukoista välttämättä väitetyllä tavalla?

[/quote] no ei. Joskus tulee sellainen onnen hyöky rintaan ja haluttaa se olo jakaa. Pitäisiköfb.n vain koko ajan valittaa

Vierailija
39/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään postata facebookiin vain positiivisia juttuja. Mulla on nykyään niin paljon facebook kavereita, että kaikille näkyviä päivityksiä teen vain isommista iloisita uutisista ja just jotain reissukuvia, henkilökohtaisemmat jutut rajaan pienemmälle joukolle. Siltikin mietin mitä faceen laitan.

Vihaan yli kaiken niitä facebookin avautusmispostauksia milloin mistäkin asiasta. Vauva-arkea valittavat kotiäidit on kans toinen, ei mua kiinnosta vauvojen niskapaskat tai muut ällöt jutut. Nämä ärsyttävät huomattavasti enemmän kuin ne ihana aamu partsilla kuvat. Ketä ne oikeesti ärsyttää? :D

Vierailija
40/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:56"]Voi jestas mitä kommentteja tänne on tullut :D

Ap

[/quote] ehkä juuri siksi. Itse ainakin tiedän tutuillani olevan huolia ja murheita. Kun valvotun ja huolien täyttämän yön jälkeen tulee päivitys, että ihana auringonnousu, sydän riemuitsee, tiedän hänen jaksavan ja olen onnellinen, että kokee huolien keskellä pienen onnenpilkahduksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän