Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa onnensa hehkuttajat oikeasti onnettomia?

Vierailija
27.07.2014 |

Jos vähintään kerran viikossa tulee kaunis maisemakuva, johon on kirjoitettu voi jestas miten onnellinen mä olenkaan ihan täällä kotona. Hehkutetaan miten onnellinen on kun on saanut itselleen maailman parhaan miehen ja on niin onnellinen, kun on niin ihana poika. Koiratkin ovat niin täydellisiä ja muutenkin elämä niin tasapainossa.

Jos jatkuvasti vain hehkuttaa onneaan ja parisuhdettaan Facebookissa, onko se yleensä todellisuudessa merkki siitä, että parisuhteessa menee huonosti eikä onnikaan kukoista välttämättä väitetyllä tavalla?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:35"]

Mä en kuluta mun elämästä sekunttiakaan tohon paskaan.

[/quote]

Mulla sama asenne :D

Vierailija
62/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:35"]

[/quote]

[/quote]

Av onneksi tasokas paikka ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on kans niin onnea pulppuava fb seinä.. ihanat lemmikit, tapahtumarikkaat päivät, komea poikaystävä, iloisia selfieitä... melkeen kateelliseksi olis voinut tulla! Mutta todellisuudessa tämä tyttö syö masennus lääkkeitä ja tulee usein mulle purkamaan pahaa oloa päivittäisestä poikaystävänsä kanssa riitelystä, jos ei ole töissä niin istuu tietokoneella ja mulle valittaa että on "neiti-nobody". Sääliksi käy mutta en osaa auttaa...

Vierailija
64/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta positiiviset fb-päivitykset ovat tottakai ihan OK, mutta niitä tekevistä fb-kavereista erottuu tosiaan pieni ryhmä jolle fb on keino itsensä ja oman perheen kehumiseen yms. Juuri nämä ihmiset ovat niitä jotka ovat luonteeltaan vaikeimpia ja eräästä näistä on useampi sanonut että tällä on narsistisia piirteitä. Ymmärrän positiiviset päivitykset, mutta niitä tekevillä ihmisillä voi olla erilaiset motiivit. Joku psykologi sanoi joskus Hesarissa jotain sellaista että fb voi olla narsistisia piirteitä omaaville ihmisille oiva väline.

Vierailija
65/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:02"]Noh pääsääntöisesti fb:hen tuodaan enimmäkseen niitä positiivisia asioita julki. Osa näistä hehkuttajista varmaan hehekuttaa ihan aidosti onneaan, ja toisilla ne ovat sellaisia viime hetken uskotteluja itselle että esim parisuhteessa menee hyvin jne. Itse ainakin laitan enemmän iloisia juttuja sinne, kuin sitten niitä huonoja. Huonot ovat yleensäkin niin henkilökohtaisia asioita, että ei niistä halua siellä puhua.

Sen olen kyllä huomannut, että kun joku alkaa kovasti hehkuttamaan parisuhdettaan, postailemaan pusukuvia yms yms, niin ero on tullut alle puolessa vuodessa. En sitten tiedä onko tuossa joku ihan oikea juttu, että kun  parisuhteessa menee huonosti/toinen ei täytäkään kaikkia toiveita, niin epätoivoisesti aletaan vetämään kulisseja ja luomaan edes sinne fb:hen sitä ihanne-elämää. Tai sitten olen vaan juuri näihin tapauksiin enemmän kiinnittänyt huomioita. Hehkuttamisella en siis tarkoita satunnaista vuosipäivä -päivitystä ja silloin tällöin puolison kehumista, vaan ihan sellaista jatkuvaa yhteiskuvasyöttöä ja päivityksissä aina sen kumppanin mainintaa myös. Tuli mieleen kun juuri tällainen pariskunta vasta erosi, muistan kun muutama kuukausi sitten kaveriporukassa todistettiin viikonloppuna heidän megariitaa jossa toinen osapuoli käyttäytyi todella törpösti, niin johan oli maanantaina fb täynnä yhteisiä pusukuvia ja päivityksiä tyyliin "Kultsin kanssa leffaan <3" jne. Jostain itselle (ja muille) todistelustahan siinä täytyy olla kyse.

[/quote]

Mä kehun paljon miestäni esim. Facessa. Hän on oikeasti hyvä mies. Olen monesta pahasta elämäntilaanteesta selvinnyt hänen avullaan. Rehellinen, luotettava, epäitsekäs ja hyvä ihminen. Yhdessä ollaan oltu 17 v.Olen kiitollinen hänestä. Pusukuvia ei taida olla, mutta muutoin puhun hänestä paljon.

[/quote]

Mulla myös oikeasti hyvä parisuhde ja mies. Ja mieluusti häntä kehun. Ne tutut, kellä huono parisuhde eivät puhu miehestään mitään tai haukkuvat aamusta iltaan.

Vierailija
66/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:29"]Minusta positiiviset fb-päivitykset ovat tottakai ihan OK, mutta niitä tekevistä fb-kavereista erottuu tosiaan pieni ryhmä jolle fb on keino itsensä ja oman perheen kehumiseen yms. Juuri nämä ihmiset ovat niitä jotka ovat luonteeltaan vaikeimpia ja eräästä näistä on useampi sanonut että tällä on narsistisia piirteitä. Ymmärrän positiiviset päivitykset, mutta niitä tekevillä ihmisillä voi olla erilaiset motiivit. Joku psykologi sanoi joskus Hesarissa jotain sellaista että fb voi olla narsistisia piirteitä omaaville ihmisille oiva väline.

[/quote]

Hoh hoijakkaa. Ja jatkuvasti muita facessa haukkuva ja valittaja on ihana ja terve ihminen? Juu haukkukaa puolisot ja lapsenne ettei teitä vaan leimata narsisteiksi! Ps. Muualla maailmassa kehutaan ja ollaan avoimesti iloisia toisen puolesta. Suomessa olet hyvä, jos pidät suusi kiinni ja kadehdit ja haukut muita.

Vierailija
67/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:29"]Minusta positiiviset fb-päivitykset ovat tottakai ihan OK, mutta niitä tekevistä fb-kavereista erottuu tosiaan pieni ryhmä jolle fb on keino itsensä ja oman perheen kehumiseen yms. Juuri nämä ihmiset ovat niitä jotka ovat luonteeltaan vaikeimpia ja eräästä näistä on useampi sanonut että tällä on narsistisia piirteitä. Ymmärrän positiiviset päivitykset, mutta niitä tekevillä ihmisillä voi olla erilaiset motiivit. Joku psykologi sanoi joskus Hesarissa jotain sellaista että fb voi olla narsistisia piirteitä omaaville ihmisille oiva väline.

[/quote]

Kaikissa ihmisissä on narsistisia PIIRTEITÄ.

Vierailija
68/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviipa mennä poistamaan päivitys missä kehuin kun lapseni oppi kävelemään. Ei saa ylpeillä lapsistaan. Silloin on narsisti!!

Vierailija
69/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:36"]

Tarviipa mennä poistamaan päivitys missä kehuin kun lapseni oppi kävelemään. Ei saa ylpeillä lapsistaan. Silloin on narsisti!!

[/quote]

Et ole narsisti, mutta vähän typerä kylläkin. En ole ap, mutta hämmästyttää nämä viestit. Kyse taisi alunperin olla  tietynlaisista tai tietynlaisessa elämäntilanteessa olevista ihmisistä, jotka laittaa faceen yltiöpositiivisia päivityksiä vaikka todellisuus on jotain ihan muuta. Tottakai saa olla positiivinen. Eikä se kaikesta valittaminen ole yhtään parempaa kuin tuo yltiöpositiivisuus, ap ei käsittääkseni niinkään sanonut. Jos jonkun tuttavapiiriin ei kuulu tällaisia ihmisiä niin hyvä juttu. Itse tiedän näitä tapauksia, joilla on facessa ihan eri elämä kuin oikeasti. Fb-kamut hehkuttaa kommenteissa että voi kun ihana pari olette ja kotikin niin kaunis... todellisuus kun on jotain ihan muuta. Mutta jokainen tyylillään. Itsekin laitan säännöllisesti niitä elämänviisauksia, jotka tuntuu joitain ärsyttävän. Semmosta tämä elämä vaan on.

Vierailija
70/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oikeasti hyvä elämä. Hyvä työ, puoliso, terveet iloiset lapset. Toki minäkin olen joskus flunssassa, auto hajoaa jne. Mutta ne on pikkujuttuja. Mulla raskas sairaus menneisyydessä, tiedän myös elämän nurjan puolen.Huomisesta ei kukaan, siksi pitää nauttia tästä päivästä. Olen empaattinen ja iloitsen myös toisten puolesta. Päivitän 99% positiivista. Ketä haittaa, niin blokkaa uutiseni pois. As simple as that :). Oma asenne muuten ratkaisee paljon elämässä.

Vierailija
71/74 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ihmisen, joka on sosiaalisessa mediassa aivan yltiöpositiivinen, mutta tosielämässä aivan päinvastoin kaikesta valittaja ja pahanilmanlintu, joka todellakin antaa huonotuulisuutensa näkyä ympärillään. Mutta on varmasti poikkeustapaus. Ehkä oikeasti haluaisi olla positiivinen?

Vierailija
72/74 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:35"]

[/quote]

[/quote]

Mulla myös. AV:lla onneksi tasokasta keskustelua :D :D

Kyllä se varmasti on eri asia kirjoitella naamakirjassa omalla nimellä ja kuvalla, kuin täällä anonyyminä. Täällä voi avautua ihan rauhassa myös niistä vähemmän hyvin elämässä olevista asioista :)

Vierailija
73/74 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimi ja mahdollisesti kuvakin, ehkä työpaikka ym. mitä nyt kukakin itsestään kertoo fb:ssä karsii kyllä niitä negatiivisia juttuja sieltä. Jotkut kyllä kirjoittelee mitä sattuu, siinä tapauksessa tyhmä pitää olla kun tiedossa on, miten moni lukee juttujasi. Facessa pitää osata olla, muuten voi olla tiedossa ikäviä asioita. Senhän jokainen tietää. Saattaa esim, työpaikka mennä ym.

Eikös se muutenkin ole amerikkalainen keksintö, missä kommunikoidaan eri tyylillä kuin esim. Suomessa. Mainostamiseen alunperin tarkoitettu. On järkevää myös mainostaa itseään positiivisesti, kuin negatiivisesti. Eihän esim. työhaastattelussakaan kerrota niitä negatiivisia asioita ;)

Vierailija
74/74 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä