Kuinka normaalia isompi elatusmaksu otetaan huomioon toimeentulotuessa?
Joutuuko siinä tapauksessa lapsi elättämään vanhempaansa? Mies maksaisi n.400e elatusmaksua, mutta otetaanko tämä kokonaan tulona minulle huomioon, vain vaan lapsen kuukausittaisen tarpeen mukaan joka olisi n.300e? Lapsilisäthän kattavat jo puolet tuosta 300euron summasta?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:25"]
Ja sun näyttää olevan vaikea ymmärtää yhtään mitään, mitä sulle on yritetty sanoa. Miksei mies osta itse niitä "erityishankintoja"? Ei tässä muillakaan työttömillä ole varaa lasten erityishankintoihin.
[/quote]
Kateutta ilmassa? Niin....onhan se väärin jos isä haluaa lapselleen enemmän kuin itse sai.Ja todellakin väärin kun naapurin työttömällä lapsella ei ole samanlaista isää.Voisi isäkin ostaa, mutta haluaa ehkä helpottaa omaa elämäänsä antamalla suoraan rahaa. ap
[/quote]
Mitä ihmeen kateutta? Tottakai se syö, jos koitat huijata ja saada rahallisen elatustuen päälle vielä extraa sossusta. Toimeentulotuki on vihoviimeinen paikka hakea rahaa. Miten se erityisesti hankaloittaa elämääsi, jos exäsi antaisi rahan sijaan suoraan käteen niitä erikoishyödykkeitä? Eihän se eroaisi mitenkään.
Mutta tietenkään et ajattele oikeasti niitä lapsen tarpeita, haluat rahan käteisenä sen takia, että voit ostaa niitä erityisjuttuja itsellesi. Ei kannata selitellä, sillä nää on jo niin nähty.
Itse en oikein ymmärrä, mitä kadehtittavaa on siinä, että joutuu itkemään sen perään lasketaanko 300 euroa tuloiksi vai ei. Koko toimeentulotuen voisi lakkauttaa, tai tehdä siihen tiukennuksia, jolloin ihmiset eivät kuvittelisi sen olevan joku automaatio ja oikeus.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:39"]
En nyt oikein ymmärrä... Se elatustukihan on nimenomaan lapsen elämistä varten. Miten h*lvetissä kuvittelet käyttäväsi elatusapua lapseen, jos isi laittaa ne lapsen tilille? Oletko vähän tyhmä ja kuvittelet, että sossu antaa sun säästää lapsen elatustuet toiselle tilille vaikka omaa asuntoa varten ja sitten revit normaaliin elämiseen toimeentulotukea.
Vuokra, sähkö, vesi, vaatteet, ruoka, kouluvälineet, yms. on kaikki lastakin varten, joten TIETENKIN sossu laskee elatustuen muun tulojen oheen.
Ja omasta kokemuksesta kerron, ettei sossu huomioi kesätyöntekijän koko palkkaa toimeentulotukihakemuksessa, osan voi tietty laskea, riippuen palkan koosta ja nuoren iästä. Kaikkea eivät kuitenkaan.
[/quote]
Käyttäisin niitä lapsen erityishankintoihin.Vaikea ymmärtää ettei elämä pyöri kynien ja vihkojen ympärillä? ap
[/quote]
Mistä sä kynät ja vihot revit? Ja voin muuten kertoa sellaisen pienen vihjeen, ettei muutkaan köyhät perheelliset hanki mitään erikoista lapsilleen. Eli jonkin pianonsoiton, sukelluksen ja sirkuskoulun voi unohtaa ja keskittyä vaikka kitaransoittoon, piirtämiseen tai suunnistamiseen. Tai muuhun vähän rahaa nielevään harrastukseen. Ei siitä sun pennustas kuitenkaan mitään Beckhamia tule.
Elatustuki ei ole lapselle kuuluva raha, vaan vanhemmalle. Sillä katetaan lapsesta aiheutuvia kuluja. Lapsesi ei siis elätä sinua, eikä exäsikään, vaan sinä elätät itsesi ja lapsesi.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:35"]
Myös lapsen tilistä voidaan pyytää tiliotteet. Kaikki tulot on koko perheen tuloja. Tosin esim 16-17-vuotiaan lapsen kohdalla voidaan ottaa palkkoja tms huomioon vaan sen lapsen perusosan verran.
[/quote]
Ok, hyvä tietää! Mies saa varmaan itse avata lapselleen tilin johon voi säästää tuon summan. ap
[/quote]
Mutta ne on silti sen lapsen rahoja sun toimeentulotukipäätöksessä.
Siinä että isä haluaa maksaa enemmän kuin laskennallinen maksuvara olisi ei ole mitään väärää, siitä vaan jos huvittaa. Se on kuitenkin luonnollisesti tuloa sinulle ja sille ruokakunnalle missä asut ja jos haet toimeentulotukea niin kaikki ruokakunnan tulot lasketaan mukaan tuloiksi.
Se on tukihuijaus jos suunnittelet salaavasi osan elatusmaksusta ja esittää sossuun että isä maksaa vaikka vain 50 e kuukaudessa, tuskin ne edes hyväksyy tuollaista summaa ja elatussopimus on tehtävä lastenvalvojalla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:28"]
No miehellä on...Hmm...Hyviä työpaikkaetuja:) Joo, kiitos.En ymmärrä miksi jonkun mielestä lapsen pitäisi maksaa puolet kaikista perheen kuluista? ap
[/quote]
Onko sun mies siis rikollinen, vai miksi ihmeessä työpaikkaedut on muotoiltu noin? Säälittää jo valmiiksi lapsen puolesta, kun äiti yrittää huijata tukia ja isä ei ole yhtään sen parempi :(
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:00"]
Mikä velvollisuus sun naapureilla on elättää sinua?
[/quote]
No ei se ainakaan lapsen tehtävä ole.Minulla on käynyt tuuri, mutta sellainenhan aina luo kateutta.Niinkuin "työttömyytenikin":D ap
[/quote]
Millä tavalle se lapsi sinua sitten elättäisi? Mä en ihan oikeasti ymmärrä miten sä tämän olet järkeillyt.
Onko sulla nyt siis lapsilisät erikseen lapsen omina rahoina joista ostat lapselle omat ruoat ja muut tarpeelliset? Ja sitten omistasi ostat itsellesi omat ruoat, ettei voida sanoa sinun elävän lapsen rahoilla.
Sä ajattelet tämän ap todella oudosti.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:00"]
[/quote]
No ei se ainakaan lapsen tehtävä ole.Minulla on käynyt tuuri, mutta sellainenhan aina luo kateutta.Niinkuin "työttömyytenikin":D ap
[/quote]
Millä tavalle se lapsi sinua sitten elättäisi? Mä en ihan oikeasti ymmärrä miten sä tämän olet järkeillyt.
Onko sulla nyt siis lapsilisät erikseen lapsen omina rahoina joista ostat lapselle omat ruoat ja muut tarpeelliset? Ja sitten omistasi ostat itsellesi omat ruoat, ettei voida sanoa sinun elävän lapsen rahoilla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No toimeentulotuessa lapsen ja minun perusmenot ovat laskettu erikseen.Minun osuus on n.500e ja lapsen n.300e.Lapsihan maksaisi puolet kaikista kuluista, ja jopa omaa perusosaansa enemmän mikäli isä maksaisi elatusmaksua reippaalla kädellä.Mitä kohtaa et ymmärrä? Selvennän kyllä tarvittaessa lisää.
Mies ei ole rikollinen, mutta kuten kerroin saa erinnäisiä etuja ja haluaa lapselleen parasta, onko tämä väärin ja säälimisen arvoista?:D Ja kuten tuolla kirjoitin, niin isä maksaisi minimi elatusmaksun tai himpun yli.Oikeastaan taidan ehdottaa ihan tosissani tilin avaamista vaikka omalla nimellään, niin ei tarvitse kenenkään kadehtia miehen omia rahoja joilla voin tarvittaessa ostaa jotain lapselle yhdessä isän kanssa. ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:12"]
No toimeentulotuessa lapsen ja minun perusmenot ovat laskettu erikseen.Minun osuus on n.500e ja lapsen n.300e.Lapsihan maksaisi puolet kaikista kuluista, ja jopa omaa perusosaansa enemmän mikäli isä maksaisi elatusmaksua reippaalla kädellä.Mitä kohtaa et ymmärrä? Selvennän kyllä tarvittaessa lisää.
Mies ei ole rikollinen, mutta kuten kerroin saa erinnäisiä etuja ja haluaa lapselleen parasta, onko tämä väärin ja säälimisen arvoista?:D Ja kuten tuolla kirjoitin, niin isä maksaisi minimi elatusmaksun tai himpun yli.Oikeastaan taidan ehdottaa ihan tosissani tilin avaamista vaikka omalla nimellään, niin ei tarvitse kenenkään kadehtia miehen omia rahoja joilla voin tarvittaessa ostaa jotain lapselle yhdessä isän kanssa. ap
[/quote]
Lapsi ei muuten maksa 50% taloutesi menoista.
Miksi olette eroamassa, jos mies on noin ihana? Vai joko erositte?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:12"]
[/quote]
Lapsi ei muuten maksa 50% taloutesi menoista.
[/quote]
No muuten maksaisihan:)) Saan työmarkkinatukea n.600e, (josta lapsikorotus on n.70e) ja lapsen tuloiksi katsottaisiin 550 ja tuo lapsikorotus eli yhteensä 620e.Sitten asumistuki, jossa ei ole erittelyä lapsen ja minun osuudesta mutta voin varmasti olettaa, että asumistuki on tarkoitettu myös lapsen asumiskulujen kattamiseen. ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:03"]
[/quote]
Ai elämä... -.-
Pakko poistua ennen kuin hitsaa lopullisesti kiinni jonkun tuntemattoman typeryyden takia. Tai ethän sä typerä ole, olet selittänyt huijauksesi mitä parhaimmin omaksi hyväksesi. Selitä mitä selität, tukihuijari olet.
toivottavasti jäät kiinni huijauksestasi
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:28"]
Miksi olette eroamassa, jos mies on noin ihana? Vai joko erositte?
[/quote]
:D:D:D:D:D ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:03"]
[/quote]
Ai elämä... -.-
Pakko poistua ennen kuin hitsaa lopullisesti kiinni jonkun tuntemattoman typeryyden takia. Tai ethän sä typerä ole, olet selittänyt huijauksesi mitä parhaimmin omaksi hyväksesi. Selitä mitä selität, tukihuijari olet.
[/quote]
No eikös sekin ole sitten tukihuijausta jos isä ostaa lapselleen tavaroita? Nehän pitäisi ostaa toimeentulotuen perusmenoista.Entäs jos isä säästää lapselleen, kai se nyt on laillista? Tosin, en ole tukihuijari kun ei ole mitään huijattavaa, nehän ovat lapsen rahoja. ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:00"]
[/quote]