pahinta mitä asiakas on sanonut/tehnyt sinulle
kaikki jotka on tai ovat olleen asiakspalvelijoita mikä on pahimmat tapauksesi? minulla asiakas höpötti kassaan tullessa kaverinsa kanssa, eikä ottanut kontaktia kysyin haluaako hän yhden aterian? hän vastasi kyllä.mutta vasta kun hän oli maksanut tuotteen tuli minulle huutamaan että oli ostanut 10kerran ruoka kortin.
Kommentit (59)
Tuolla on toinen toistaan kammottavampia stooreja asiakkaiden/aasiakkaiden idioottimaisuudesta :/ http://www.aasiakas.net/
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 14:53"]
Pahin on ehkä kun ei anneta suunvuoroa vaan huudetaan asia suoraa päin naamaan ja jäädään toistamaan. Ei kuunnella ja syyllistetään. Sitten kun vihdoin saa asiakkaan rauhoittumaan, niin hänkin huomaa, että turhaan hän sai raivokohtauksen. Sääliksi käy heidän puolisoitaan...
[/quote]
Mulle kävi vähän näin vuosia sitten. Olin harjoittelijana ja asiakas soitti liikkeeseen kysyäkseen tietyistä tuotteista. Yritin vastata, mutta tuntui, ettei asiakasta kiinnostanutkaan ne tuotteet, kun keskeytteli koko ajan uusilla kysymyksillä ja käyttäytyi kuin en ymmärtäisi yhtään mistä puhun. En meinannut saada suunvuoroa, ja hän vaati saada palvelua joltain 'kokeneemmalta' myyjältä. Vaikutti siis selvästi sellaiselta auktoriteetti-ihmiseltä, siis kun ei ole oikeen ketään komenneltavaa omassa elämässä niin nuorta tyttöä on kiva kyykyttää. No, sitten jonkun ajan päästä hän soitti takaisin ja oli kuulemma oikein ystävällisesti pyytänyt kollegaltani anteeksi, tai oikeastaan siis todennut että "hän ymmärtää että minä olen vasta harjoittelija enkä voi kaikkea tietää". En saanut paljoa vastattua työkaverille kun pidättelin raivon kyyneleitä.
Toinen oli samassa liikkeessä. Miesasiakas hänkin, kärsi mojovista iskiaskivuista, joten koitin ymmärtää häntä, mutta oli vaikeaa kun tuntui ettei mikään, siis yhtikäs mikään kelvannut. Ensin etsittiin kauhealla kiireellä juuri oikeanlaista tuotetta, ja kun jotenkuten kelpaava tuote löytyi, hinta ei kelvannut tietenkään. Annoin alennuksen johon minulla oli valtuudet, mutta kun sekään ei kelvannut, myönnyin lopulta hieman halvempaan hintaan, koska en tiennyt miten hänestä muutenkaan päästä eroon. Hän siis *vaati* saada tuotteen siihen hintaan. Onneksi pomo oli ymmärtäväinen kun kerroin, eikä kyseessä ollut kovin kallis tuote. Kyllä tuokin asiakas lopulta pyysi anteeksi (tietenkin vasta kun oli saanut tuotteen oikeaan hintaan) ja selitti että hermot on kireällä. Ymmärsin toki, ja koitin muutenkin koko tapahtuman ajan pysyä asiallisena, mutta kun asiakas menee henkilökohtaisuuksiin niin ei ole helppoa vaan hymyillä takaisin... En siis muista enää vuosien jälkeen mitä sanoi, mutta muistan että koville otti.
Minuakin on heitetty liukuhihnalla olevalla tavaralla, kun asiakas oli katsonut hinnan väärin, suivaantui kun ei ollutkaan niin halpa kuin luuli
"panen sua kohta perseeseen h****" eräs humalainen herrasmies tokaisi minulle, kun työskentelin tarjoilijana
Eräs miesasiakas kyseli työhöni kuulumattomia (tyyliin missä on Citymarketin vihannesosasto kun olin Prismassa töissä) ja lopulta poistui huutaen loukkauksia siitä, miten en osaa työtäni. Ei ollut mukavaa 20-vuotiaalle kesätyöntekijälle, varsinkin kun olin liiankin kohtelias loppuun asti...
Olen hoitoalalla, kuullut vaikka ja mitä. Mieleenpainuvin ehkä oli, kun aggressiivinen hlö huusi "revin kohta pillusi palasiksi" :D
Olen töissä sosiaalialalla ja urani (12 v) aikana jostain kumman syystä aina ja poikkeuksetta ne pahimmat uhkaukset ja herjat on tulleet suomalaisilta, keski-ikäisiltä miehiltä. Voisi jo sanoa että 98% kaikista törkykommenteista tulee nimenomaan suomalaismiehiltä. Pahasuisia naisiakin on, mutta ehdoton vähemmistö. Mua on huoriteltu, pari kertaa on käyty käsiksi ja olen saanut muutaman tappouhkauksen, joista yksi johti poliisitutkintaan, sillä uhkaus kohdistui myös perheeseeni. Kaiken lisäksi työni on vain sitä aspan hommaa, ei päätöksentekoa, mutta Suomessa on paljon miehiä joiden elämänhallinta ja impulssikontrollin hallinta on ihan olematon ja syyttävät kaikesta aina muita, omalle elämälleen eivät tee mitään.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:19"]
Kuristanut :( t.hoitaja. älkää ikinä lähtekö tälle alalle!!!
[/quote]
Sosiaalityöntekijänä on pahempaa, etenkin lastensuojelussa. Saa pelätä henkensä edestä joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:25"]
20, oli todella törkeää käytöstä myös työpaikaltasi, jos olet kertonut että mies lähentelee. Fiksummat työnantajat olisivat puhutelleet äijää tai ainakin pitäneet sen kaukana susta.
Oksettava äijä.
[/quote]
Kyllä oli törkeää käytöstä työpaikaltani joo, kerroin toki pomolle ja muille työntekijöille tästä. Pomoa ei kiinnostanut ollenkaan kun kerroin tästä miehestä, hän oli muutenkin todella ilkeä ja valitti esimerkiksi siitä että olen liian lihava vaikka olin normaalipainoinen ja antoi potkut eräälle naiselle koska ei ollut luuviulu vaikka normaalipainoinen oli hänkin. Oli todella ilkeä pomo kaikin tavoin, laittoi minut esimerkiksi yksin työskentelemään vaikka se oli kiellettyä koska olin työssäoppija ja kun tästä sanoi niin suuttui vaan ja sanoi että on normaalia olla yksin vaikka onkin palkaton... Eikä auttanut jos pyysi neuvoja jne. Muut työntekijät olivat nuoria naisia ja sanoivat vaan jotain että ai harmi kun kerroin miehestä... Eihän se niiden asia ollut puuttua ymmärrän mutta pomon käytös oli kyllä törkeää !
[/quote]
Pakko kysyä että sijaitseeko tämä kahvila Helsingissä kauppakeskuksessa? Olen kuullut kauhutarinoita erään kahvilan sovinistipomosta, joka kyykytti tarjoilijatyttöjä. Lieneeköhän ollut sama...
Paljon satelee tappouhkauksia mut pahiten osui se kun yks mies huusi mulle et "sut pitäis raiskata jokaiseen reikään".
Toinen mikä muistui mieleen tapahtui kauan aikaa sitten kun oli kesätöissä. Taisin olla vielä 17 ja kahvitunnilla yks firman vakituinen keski-ikäinen mies sanoi mulle kesken kahvotauon et "kaikki noin nätit tytöt pitäis ommella umpeen"
Molemmilla kerroilla jäin sanattomaksi ja mua surettaa miten helppo ja tehokas ase toi seksuaalisuus/raiskauksilla uhkailu yms. miehille on.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:19"]
Kuristanut :( t.hoitaja. älkää ikinä lähtekö tälle alalle!!!
[/quote]
Sosiaalityöntekijänä on pahempaa, etenkin lastensuojelussa. Saa pelätä henkensä edestä joka päivä.
[/quote]
En sanoisi että joka päivä, mutta vaaratilanteita tulee tällaisessa isossa kaupungissa joka viikko. Tosiasia nyt on se että kaikki työntekijät kokee tässä työssä väkivaltaa, enimmäkseen henkistä, mut harmittavan usein myös fyysistä. Pahinta on se kun uhataan myös perhettä ja läheisiä. Oon päättänyt että siirryn toisiin tehtäviin sen jälkeen kun saan omia lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:37"]
Paljon satelee tappouhkauksia mut pahiten osui se kun yks mies huusi mulle et "sut pitäis raiskata jokaiseen reikään".
Toinen mikä muistui mieleen tapahtui kauan aikaa sitten kun oli kesätöissä. Taisin olla vielä 17 ja kahvitunnilla yks firman vakituinen keski-ikäinen mies sanoi mulle kesken kahvotauon et "kaikki noin nätit tytöt pitäis ommella umpeen"
Molemmilla kerroilla jäin sanattomaksi ja mua surettaa miten helppo ja tehokas ase toi seksuaalisuus/raiskauksilla uhkailu yms. miehille on.
[/quote]
Joo, mut jos valitat niistä, niin samat miehet haukkuu sut tosikoksi ja niuhoksi. Mikään ei auta niitä vastaan, ne omasta mielestään saa tehdä mitä ikinä huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 01:37"]
[/quote]Kauheita... :(
Mä olen kampaaja ja kerran oli uusi asiakas varannut mulle ajan puhelimessa. Kun tuli liikkeeseen katsoi minua halveksuvasti ja kysyi kollegaltani että voihan joku muu kampaaja hoitaa hiuksensa, ei halua minua. Olin siis vieressä, ja kysyin ihan asiallisesti syytä. Tämä keski-ikäinen hienostorouva alkoi huutaa pää punaisena" Sä oot liian painava edes puhumaan mulle! Mulle ei noon lihavat puhu, saati koske mun tukkaan! Käy ensin kuntosalilla ja puhu vasta sitten!!" Mä menin hämmennyksestä hiljaiseksi, kollega totesi että valitettavasti tällä aikataululla asiakkaan ei ole enää mahdollista valita kampaajaansa, mutta kampaajilla on mahdollisuus valita asiakkaansa, ja rouva di nyt tullut tuolla käytöksellään valituksi. Hyvää päivänjatkoa
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:18"]
Tapahtui kahvilassa.
M= minä eli kassatarjoilija. A= asiakas.
m: mitäs teille saisi olla?
a: no sut ottaisin!
m: en ole valitettavasti listalla, mitäs teille saisi oikeasti olla?
a: haluan sinut ;)
m: en ole myytävänä, mitäs syötävää tai juotavaa?
a: ei ei kun mä oikeesti haluan sut ;) paljon maksaa?
m: mitäs teille nyt saisi olla? Pullaa ja kahvia vaikka?
a: (lähestyi tiskin yli, menin kauemmas) hän sanoi , no okei nyt tällä kertaa sitten ;)
Huoh. Tämä sama mies (noin60-65v mies) oli useasti kyylännut minua ja flirttaillut vaikka tein selväksi että ei kiinnosta ! Ja kun hän istui eräänä aamuna kahvilla sain tehtäväkseni mennä tekemään inventaariota limuille jne jutuille jotka oli siinä erillään, juuri siinä jossa tämä mies istui :( pyysin jos en joutuisi vielä menemään sen miehen takia, mutta kyllä jouduin. Sitten se mies tuli istumaan siihen ihan viereen ja kyyläsi persettäni kun jouduin ns. pyllistelemään kun otin takaata tuotteita jne, siinä se sitten flirttaili ja sanoi kaikkea ällöttävää, kysyi ikääni ja oli iloinen kun vastasin 16 (koska suojaikäraja...) ja alkoi entistä ällömmäksi! Olisi pitänyt valehdella ja vastata 15 näin jälkikäteen ajateltuna :D ja hän sanoi että on katsonut kun menen kahvilasta kotiin ja tietää missä asun!! Kyllä pelotti...
olin onnellinen kun se viiden viikon työssäoppiminen vihdoin loppui :)
[/quote]
ei olisi kannattanut kertoa ikäänsä tuolle tyypille.
Asiakkaat ovat käyneet päälle. On murtunut leuka, nenä, sormia mennyt sijoiltaan, kaksi hammasta vioittunut. Tullut raapimisnaarmuja ja niistä ikuiset arvet. Asiakkaat ovat purreet mm. Niin, että hammas jäi kiinni käsivarteen, on lyöty ja potkittu, sääret on rustottuneet potkujen seurauksena. Lukuisia mustia silmiä, turvonneita huulia ja mustelmia siellä täällä. Tervetuloa keh.vamma psykalle...
terv. Hoitaja, joka pitää työstään kaikesta huolimatta
montako cm on yksi metri.